Duron core schoonmaken....

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:14
Hoe moet dat? Ga mijn prut coolermaster eraf slopen en een spire erop plakken. Dus zou ik graag willen weten hoe ik die core goed schoon kan maken.

o ja en de beste koeler(behalve orbjes en alpha's). Misschien dat ik die spire toch maar niet neem dan.

Verwijderd

ik doe het met een wattenstaafje met brandspiritus.........maar het kan ook anders
---------------------------------------------
EEN GOEDE SCHIZOFREEN = NOOIT ALLEEN.........

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

met een vetvrij stanlymesje voorzichtig krabben!

Dan met een wattenstaafje met cassettedeckvloeistof (galgje!!!) vetvrij en schoon maken. Zorg ook dat je dat doet met de onderkant van de nieuw te plaaten heatsink!!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 15:49

_mARCO_

Hier staat niks

Stanley mesje lijkt me behoorlijk link, als je uitschiet heb je zo een diepe groef in de proc. Zie dat maar eens dicht te plamuren met koelpasta! :) Normaal gesproken wil je iets dat harder is dan de paste, maar zachter dan de proc. Ik gebruik altijd een dop van een BIC-pen voor dat soort acties.

Wattenstaafje met nagellak-remover helpt om de laatste restjes weg te halen en de boel goed vetvrij te maken.

Spire's zijn op zich geen slechte koelers, helemaal die Orbs niet. Die koelpasta die eronder zit moet er wel af, want dat is echt zaad-spul. Hoe dat eraf moet? Op dezelfde manier als je de prut van de core haalt.....

sigloos

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:14
tja, maar ik heb een KT7 dus die orbs vallen af, voorzover ik weet passen die niet vanwege de condensators rond de socket :(

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-05 17:31
www.overklokken.nl
-> reviews
-> orb(like) koelers passend maken voor Abit KT7

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik zou het persoonlijk niet doen met nagellak remover, aangezien dat voor een groot deel aceton is, wat aantasting kan geven aan de core en / of de boel erom heen. (We gebruiken Aceton om epoxy op te lossen, epoxy = printplaat.......)

Zelf gebruik ik spiritus. Terpentine en wasbenzine laten sporen achter.

de heatsink doe ik dus wel met aceton, kan niets mee misgaan. (Tenzij je je vinger in de (draaiende) fan van je chrome-orb stopt :))

Verwijderd

Gewoon onder de kraan, volgens Eynstein dan.

Wel eerst laten drogen >:)voor je hem gaat gebruiken

Verwijderd

Tering jantje.....

iedereen zit te kloten ....de een met nagellak remover en de andere met een stanley mes (ben je niet helemaal lekker ofzo?)

Koop een klein potje stikker verwijder rotzooi bij de da drogist voor fl 5,00 daar kan je 1000 cores mee schoonmaken.
Het mooie is....na 1 veeg met keukenpapier is ie schoon (Koeler ook trouwens!)

Hoe vaak gaan we nou dit soort postings nou nog krijgen?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:54
Op dinsdag 28 november 2000 14:21 schreef [TLT]Lynx het volgende:
tja, maar ik heb een KT7 dus die orbs vallen af, voorzover ik weet passen die niet vanwege de condensators rond de socket :(
Nou, pastte hier prima hoor. Condensatoren 2 mm verbogen....tsja, je moet wat :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Schoonmaken doe je prima met alcohol, laat geen sporen achter, ontvet prima, en is makkelijk in de omgang!

Aceton = gevaarlijk! Alles wat schuurt = gevaarlijk! Stanleymes = poging tot moord!

Alcohol als schoonmaakmiddel heeft maar één enkel nadeel: het is heiligschennis :)

Verwijderd

neu

vooral niet als het duits bier is >:)

ik gebruik een gewoon een fohn ( als die prut warm wordt wordt het zachter )
niet TE warm natuurlijk maar iets warmer
dan met wat doekjes en/of gedistilleerd water ( gewoon uit je buurman's auto halen )
of goed NIET-aggresief schoonmaakmiddel ( dus GEEN aceton, GEEN alcohol en VOORAL GEEN STANLEY MESJES )

maar ja, een beetje nagel doet wonderen ( en dan op werk vragen waarom je nagels zo wit zijn *D

Verwijderd

ik heb mijn Athlon slotA core schoongemaakt met alcohol..

voor rest niks, was wel een poosje poetsen trouwens :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 11:33
Op dinsdag 28 november 2000 14:21 schreef [TLT]Lynx het volgende:
m'n golden orb ging er net zonder ombuigen op. en anders buig je die zooi toch gewoon?

Verwijderd

Ik heb de (knake) koelprut met watten staafjes gedoopt in wasbenzine een beetje los gemaakt, je hoeft alleen de wasbenzine maar op de goede plaats aan te brengen, en dan met een droog wattenstaafje het weg vegen. Dit ging erg goed en gemakkelijk. En ik vind het een aanrader =))
Wacht wel fkes met aanzetten van je PC tot je proccie is opgedroogd =)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-05 04:32
Ik heb eerst gewoon met een doekje mijn K6/3 redelijk schoongemaakt. Toen nog eens met die doek, maar dan met alcohol. Is zo schoon als de brand(spiritus) die ik gebruikt heb.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:38
Gewoon met een papieren zakdoekje doen :)

Verwijderd

Gewoon met terpetine.

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

ik koop altijd een nieuwe t-bird als de ouwe vuil is ;)

Join TeamBVD!

Pagina: 1