Toon posts:

USB 1 optimaliseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment alleen even USB 1 alleen valt mij op dat bij system\usb hub staat dat ik maar 10 % van de bandwith gebruik. Ik heb een giga-byte 7dpxdw. Weet iemand of ik dus maar echt 10 % gebruik of is dat iets anders??

Ik gebruik het nu ff voor het overzetten van data op mijn archos av320 (mp3 jukebox) en hoe sneller dat gaat hoe beter

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 10:11

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 20:32:
Ik heb op het moment alleen even USB 1 alleen valt mij op dat bij system\usb hub staat dat ik maar 10 % van de bandwith gebruik. Ik heb een giga-byte 7dpxdw. Weet iemand of ik dus maar echt 10 % gebruik of is dat iets anders??

Ik gebruik het nu ff voor het overzetten van data op mijn archos av320 (mp3 jukebox) en hoe sneller dat gaat hoe beter
offtopic:
Eerst een offtopic request: voel je er iets voor een review van die AV320 op te stellen? Dat zou ik bruikbare info vinden gezien het feit dat ik nog niemand ken met dit ding.

Verder lijkt het me dat je dit toch wel kunt meten met een of andere tool? Je weet dat USB1.1 maximaal 12 mbps datatransfer aan kan, dus gooi er even een doublecheck overheen.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Verwijderd

Topicstarter
Een korte review kan ik wel schrijven word dan wel pas na het weekend. Ik heb hem ook pas net 2 dagen.

Ja echt meten gaat niet, alleen vind ik dat hij er op dit moment zo lang over doet. echter gaat het wel intern over het netwerk en heeft mijn server wel is moeite, maar ik zal is kijken hoe hij het van lokaal naar speler doet.

Als ik een review schrijf voel ik mij enigzins genoodzaakt wel een kleine reclame te maken voor de plek waar ik hem vandaan heb. Niet om dat bedrijf te helpen maar meer omdat ik het belachelijk vind dat het verschil in prijs tussen us/ca en europa 300 euro is

maar laat mij weten waar de review heen moet of hoe dat werkt enzo?

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 10:11

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Ok, bij voorbaat alvast mijn excuses dat ik je hier in een offtopic-situatie heb gebracht. Zo'n review hoort eigenlijk thuis in het subforum [GT] (Gadget Talk). Er is daar al een kleine topic over de AV320, maar niemand heeft hem nog echt getest, naar mijn weten. Als je wat voelt voor een beknopte review, mail dan even naar Robert (at) DAPreview.com, dan hoeven we er verder geen posts meer aan vuil te maken.

Over je probleem: het is wellicht toch handiger als je wat meer systeemspecs opgeeft, want wellicht is er een of ander hardwareconflict waardoor je USB-transfersnelheid omlaag is geschroeft (maar wellicht is je voeding de oorzaak, er zijn hier mensen die dat veel beter kunnen beoordelen dan naastgetekende).

Voor de mensen die niet weten wat een Archos AV320 nu precies is: het betreft hier een audio-video jukebox met 3.8" LCD. Al met al een zeer stroomconsumerend apparaat, en eigenlijk bedoeld om met USB 2.0 te gebruiken; wellicht trekt het opladen van de 2 accu's in deze machine (via USB) wat extra energie weg bij je USB-poort.

[ Voor 6% gewijzigd door the_Omniscient op 15-07-2003 21:13 ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Verwijderd

Topicstarter
hij laat niet op via usb, kan alleen met adapter, daar was ik ook over verbaast, ik heb net even een testje gedaan en het is wel redelijk de snelheid. Ik doe 400 mb in zo een 25 minuten alleen als ik het uitreken zou ik dat binnen de 10 minuten moeten halen volgens mij

Verwijderd

400 MB = 3355443200 bit = 3355,44 megabit. /12 = 335,54 seconden = 5,59 minuten.

Rekening houden met de overhead, dan moet het toch te doen zijn in 6 á 7 minuten.
Pagina: 1