[ASP + PayPal] Subscription probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:52
Ik ben bezig met het maken van een ledensysteem voor een website. Leden moeten dan ook contributie kunnen betalen via PayPal.

Dus ik heb fijn een subscription button aangemaakt via PayPal en die toegevoegd op de website.

Maar nu is het zo dat als de betaling gelukt is er terug kan worden gegaan naar een pagina van de website (en als het niet gelukt is naar een andere pagina).
Maar ik wil ook zorgen dat er in een database het record van het desbetreffende lid wordt bewerkt (om aan te geven dat zijn lidmaatschap betaald is).

En nu kun je wel via de URL een variabele meegeven (met de GET methode), maar dat is dan zichtbaar voor de gebruiker. En dat zou dus niet moeten kunnen, want dan kan de gebruiker deze URL gebruiken om aan te geven dat zijn of haar lidmaatschap betaald is, terwijl hij misschien nooit iets heeft betaald via PayPal.

Hoe zouden jullie dit oplossen?

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Kun je niet in de link naar PayPal een paar waarden meegeven die dan weer terugkomen als je van PayPal terug naar jouw site gaat? Zo'n functie zit iig in E-Gold en dat is toch al redelijk gebasseerd (qua functionaliteit dan) op PayPal vind ik...

Dan zou je een session kunnen aanmaken en daarin een random getal opslaan (of gewoon het $SESSID zelf gebruiken) en dat laten meegeven in die variables die terug meegegeven worden.

If you can't beat them, try harder

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 13:41
Het is een beetje gevaarlijk om vanaf PayPal iets richting je eigen site te doen, paypal werkt toch vanaf een eigen server? Zoja, dat maakt het heel gevoelig voor hacken om dat via paypal via een gekke constructie naar je eigen site te doen, die stappen die er dan tussen zitten zijn zo makkelijk 'te faken' dat het eigen zo gebeurd is :)

De manier (imho) is gewoon handmatig je controle doen, of een ander betalingssysteem gebruiken: )

|>

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:52
Een ander betaalsysteem is geen optie.

Maar wat bedoel je met een handmatige controle? Dat een beheerder naderhand controleert of het geld overgemaakt is? Want dat is ook niks.