Toon posts:

[debian] Fasttrak100 mirroring

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Debian Woody install met kernel 2.4 en een Promise Fasttrak 100 kaart waarop twee 80GB hardddisks draaien in mirror.

Tijdens de installatie van Debian ziet hij /dev/ataraid/*** en hij ziet die twee harde schijven als /dev/hdc en /dev/hdd. De promise kaart is een hardware matige raid, maar waarom ziet hij dan mijn schijven nog en niet 1 schijf?

En op welke schijf moet ik het OS nu instelleren?

Verwijderd

Omdat die kaart niet heel veel meer is dan een veredelde ide-controler :+

Maar goed, never nooit niet /dev/hdc /dev/hdd gebruiken en dus altijd /dev/ataraid gebruiken bij bewerkingen. :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm maar ik trok er net een schijf van af, zette het systeem aan en hij gaf aan dat er wat mis was... das logisch... dus gewoon verder booten en toen had ik een kernel panic?

ligt dat aan mijn config? of is dat normaal

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-04 07:48

Skef

Ik scheer.me

Wordt er niet ergens in een van je config-files verwezen naar /dev/hdc of /dev/hdd?

Want dat zou nog wel eens de oplossing kunnen zijn... (Heb alleen geen idee waar je 't moet zoeken)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."