Toon posts:

Wie dit kan oplossen in geniaal??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht naar nou gebeuren er echt rare dingen namelijk de volgende:
Mijn diskette station is kapot dus heb ik in me bios ingesteld dat die van de cd-rom moet opstarten zodat ik windows kan installeren dit lukt dan wel. Nou dan begint die met de harde schijf te formatteren en als die dan klaar is zegt die : Er kunnen geen Windows bestanden op de vaste schijf worden geinstalleerd omdat de indeling van station C niet compatibel is met Windows 98, dan doe ik setup afsluitern (dit moet). En dan kom ik in dos en tik ik in dat die windows moet installeren van de cdrom en dan gaat die een routinecontrole(scandisk) uitvoren op de harde schijf en als die dan klaar is zegt die : bezig bestanden kopieren om Windows te installeren en dan stopt die ermee en geeft die allemaal getallen, letters en gezichtjes ? en als ik dan weer probeer te installlen zegt die dat er onvoldoende conventioneel geheugen is. Dan probeer ik maar autoexec.bat dan gaat die hd controleren en dan geeft die weer een foutmelding namelijk: Setup kan Windows 98 niet op pc installeren, er is een schijffout opgetreden bij het schrijven van een nieuw opstartrecord naar de eerste vaste schijf.

Ik weet dus echt niet meer wat ik kan doen?
De harde schijf werkt want in me bios detecteert die hem wel. Wie kan me helpen wie dit weet is echt geniaal volgens mij?
Ik heb de hd al verwijdert met fdisk en opnieuw erop gezet maar dat werkt ook niet.

Verwijderd

heb je toevallig je processor overgeckcloked?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb niet overclocked.

Verwijderd

en je geheugen wel op cas3 (of standaard volgens spd?)

Verwijderd

probeer je HD dan met fdsik opnieuw te partitioneren (met fat32)

Verwijderd

niet toevallig een bootrecord virusje. Best wel verdacht namelijk, gezichtjes, conventioneel geheugen, niet kunnen schrijven naar bootrecord............
Ik zou een floppy disk maken met een virusscanner erop, en laten lopen, of in een andere pc hangen en scannen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat dan met fdisk, als je wil stapsgewijs uitleggen.

En ik heb nog nooit met me geheugen zitten klooien of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
Minimix kan dit ook door middel van een cd-rom, diskette station is kapot.

Verwijderd

gewoon ff opnieuw partitioneren en formateren probleem opgelost

Verwijderd

je tikt fdisk in dos
dan kies je ja (vor grote schijven ondersteuning)
dan kies je (ik dacht dat het 3 was) je partitie verwijderen.
dan al je logische, uitgebreide en primaire partities verwijderen
dan kies je 1 en dan ga je partities aanmaken
dan start je je pc op en tik je format c:
en dan opnieuwstarten en windows erop zetten.

mocht dat niet werken, dan is er iets mis met je HD of windows wil niet setuppen zonder een floppydrive (deze zijn toch goedkoop waarom koop je deze niet nieuw)

Verwijderd

foutje sorry

Verwijderd

Topicstarter
Heb een nieuw floppy disk gekocht maar het ligt waarschijnlijk aan kabels in me pc. En harde schijf is niet kapot want windows detecteert hem en heb voorheen ook windows geinstalleerd zonder diskette station.

Zijn er nog andere manieren?

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 10:27

oehoe

blije prutser, ouwe sok

er is een schijffout opgetreden bij het schrijven van een nieuw opstartrecord naar de eerste vaste schijf.
Hmm, en als je nu
code:
1
fdisk /mbr

intikt, zou je dat probleem niet al hebben verholpen? (Ik heb zoiets gehad toen ik W2K probeerde te installeren op een HD die helemaal FAT32 was |:(, en dat vindt NTFS weer niet lekker.)

* oehoe draagt ook maar een steentje bij en hoopt dat het werkt :)

edit=gepruts met typen

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:50

sus

is druk :+

Misschien moet je je HDD in je BIOS instellen als een LBA, NORMAL of een LARGE schijf.

Bij mij had ik dezelfde problemen (gezichtjes, geen windows-setup,enz.), m'n schijf op LBA en hij werkt.

windows kan je inderdaad gewoon installen met zonder FDD

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Nieuw IDE kabeltje kopen ??

Werkte bij mij ook...

Verwijderd

gewoon fdisk en anders low format gebeuren van de fabrikant....blah :z

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat kan ik het beste doen wie weet het?

Verwijderd

Heb wel eens vaker zulke problemen gehad.
Meestal nadat er nieuw geheugen geplaats is. Dat stuk is.

Weet niet of je nieuw erin gezet hebt. Maar ja

Verwijderd

was voor processor en mobo heb je, en zijn die nieuw, ik heb namelijk wel eens gehad dat ik windows niet kon installeren, omdat mijn proc. te heet werd, en toe gaf ie steeds een andere errortje :)

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

- je hebt een nieuwe schijf, dus groot neem ik aan, zet 'm in het bios op LBA
- start op van cdrom, en draai fdisk zoals hier boven uitgelegd. de schijf wordt dan klaargemaakt voor het fat32 systeem.
voor gebruik moet ie nog geformatteerd worden , dus format [driveletter]:

hierna moet je de windows setup kunnen draaien

cehck ook even of de jumpers op de schijf (master/slave setting) wel goed staan 1 apparaat op de kabel moet master zijn en de andere op dezelfde kabel slave

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Hoi Kruitje,

Het zou handig zijn als ik wist welke schijf je hebt, hoe groot. Welk mainbord heb je.

Voor ik verder ga wil ik zeggen dat de standaard Fdisk problemen heeft met schijven vanaf 64Gb. Maar waarschijnlijk is die van jouw niet zo groot ;)

Ik zou de volgende dingen doen.

1. Haal alles los.

2. sluit het opnieuw aan. Als je een ATA66 drive hebt, sluit dan wel het Blauwe deel van de kabel op het mainbord aan. Gebruik desnoods een andere kabel voor de zekerheid.
Zorg dat de drive als primairi master staat.

3. Controleer of de BIOS je drive herkent, controleer ook of de herkende groote (dus aantal GB's) overeenkomt met de werkelijkheid. Zo'n hdd moet bijna ALTIJD op LBA staan.

Als je diskette station verrot is zou ik die toch maar vervangen.

4. Ik zou een opstartdiskette maken (het beste is als je deze bootfloppie op een ander systeem maakt) met daarop de bestanden FDISK, FORMAT, SYS. (als je niet weet hoe dit moet wil ik dat wel uitleggen)

5. Start de pc met deze disk op.

6. Als je in DOS bent tik je in Fdisk /mbr
dit vervangt de bootsector van je hdd. ingeval deze corrupt is.

7. Tik nogmaals in FDISK. (ondersteuning voor grote sxchijen =J) verwijder eventueel aanwezige partities. Als er geen partitie meer zijn, maak je een nieuwe primaire partitie waaraan je alle ruimte op de schijf toewijst.

8. Stel vervolgens ook met FDISK in dat dit de actieve partitie is. En verlaat FDISK

9. Start pc opnieuw op vanaf de floppie

10. Formatteer de schijf. FORMAT C:

11. als hij klaar is met frmatteren doe je SYS a: c: (dit zet het systeem over en zorgt dat je vanaf de schijf kunt opstarten.

12. vervolgens kun je nu vanaf deze hdd booten. Reset de pc.

13 Controleer na het booten de inhoud met DIR. Check of het aantal Gigabytes juist is etc.

14. Als dit allemaal is gelukt installeer je er windows op.

Heb je nu nog dezelfde problemen dan is er hardwarematig iets mis met of de schijf of de controller. Je kunt dan eventueel nog een diagnostics programma draaien van de makers van de harddisk.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem gemaakt. Bedankt allemaal.

Verwijderd

het antwoord is simpel copy de windows files naar de hardschijf en toets setup in van af de hardechijf en setup zal helemaal door lopen

ik heb de antwoorden niet gelezen van anderen mede tweakers

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:46
Op dinsdag 28 november 2000 12:25 schreef Mimix het volgende:
niet toevallig een bootrecord virusje. Best wel verdacht namelijk, gezichtjes, conventioneel geheugen, niet kunnen schrijven naar bootrecord............
Ik zou een floppy disk maken met een virusscanner erop, en laten lopen, of in een andere pc hangen en scannen.
Of erger nog: de bootrecord virusbescherming van je BIOS. Zet die altijd op disabled, het geeft je nml meer ellende dan dat het problemen voorkomt (ja, hij gaat waarschuwen als windows in je bootrecord wil gaan zitten. Hoezo virus :))

Verwijderd

Gezichtjes op scherm? ..Bootrecord virus ..dus dat wordt van diskette starten en dan met een virusscanner verwijderen...
Pagina: 1