Toon posts:

trager en trager...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een slackware bak met daarop o.a apache, mysql, een dedicated TacticalOps server, proftpd en glftpd...
Als er bij glftpd extreem veel ge upload wordt in een korte periode, zeg maar 700mb in 2minuten ofzo, dan ligt de maximale snelheid opeens nog maar op 6kbyte per sec ofzo...terwijl t daarvoor toch echt 6mbyte per seconde was...
na een reboot is de orginele snelheid weer terug...

eerlijk gezegd heb ik geen idee waar ik naar moet zoeken of waar dit probleem kan zitten...
heeft iemand anders dit misschien ooit meegemaakt en er een oplossing voor gevonden??..de search leverde iig weinig interessants op...

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 09:49
Waar zit het probleem in? Heb je via alle netwerkmogelijkheden (ssh, samba, nfs) geen fatsoenlijke snelheid meer of is jou FTP daemon de enige die problemen heeft? Hoe zit de rest van je netwerkverkeer eruit als je snelheid wegvalt? Heb je een andere FTP daemon geprobeerd?

Verwijderd

Bekijk je ftpd config eens op dingen als http://www.proftpd.org/do...f_RateWriteFreeBytes.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met de hele verbinding, downloaden met een ftp client, ssh, pingen naar andere machines gaat trager...

ik heb t lokaal helaas niet kunnen testen aangezien ik niet thuis ben geweest, maar ik verwacht er niet veel beters van..

de cpu load is overigens gewoon laag, en er is ook nog zat vrij geheugen...

Nelske, dat RateWriteFreeBytes snap ik niet helemaal...ik kan dan in proftpd bandbreedte toewijzen aan grote en kleinere files??...maar dat zou dan toch nooit effect kunnen hebben op apache of glftpd??...

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 10:01

Blaasvis

Cidora \o/

wat voor een system is het eigenlijk en heb je al naar hdparm gekeken ?

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb je dat ding met swaret al eens geupdate naar de nieuwste stand van zaken :?

welke kernelversie heb je? welke glftp versie? welke slack versie? enzo,enzovoort

need more input (tm) :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Tis een gloednieuw moederbord met een via chipset, 256MB DDR en een duron 1300... 2x120gig 8mb cache en 1x 180gig 8mb cache...voor de binnenkomende verbinding gebruik ik een 3com kaart, en voor het lokale netwerk wordt de onboard nic gebruikt(via Rhine)...
hdparm -tT /dev/hdX geeft in alle gevallen goede resultaten, geheugen is over t algemeen voor voor niet meer dan 30% belast en dit geldt ook wel redelijk voor de processor...
standaard staan dus
glftpd(nieuwste),
proftp(de standaard bij slack 9.0),
mysql(nieuwste),
apache(nieuwste),
een TO server
en wat irc botjes te draaien...
...en natuurlijk PPPoe voor de verbinding...

ik maak gebruik van slackware met kernel 2.4.20..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 21:12 ]

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Die via Rhine heb ik hier ook on board zitten. Ik wist niet hoe snel ik dat ding moest uitschakelen. Wat een brakke kaart zeg. Pings in het locale netwerk bij flink download verkeeer schienten omhoog naar de 40 tot 100ms. Snelheid vliegt omlaag, das echt bagger. Snel weer de oude 3com 905tx erin de problemen waren verdwenen als sneeuw voor de zon. Ik heb met .19 , .20 en met .21 geprobeerd en maakte geen donder uit.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Verwijderd

Topicstarter
uhh...die via rhine gebruik ik voor t lokale netwerk...daar haal ik normaal gewoon snelheden van 11 tot 12 mbyte/s mee, die is wel aardig dus...maar de uitgaande verbinding met internet zit op t 3com kaartje, die is natuurlijk sowieso wel goed...

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 20:39

Valium

- rustig maar -

kijk eens met bwm (en etherape) wat er nou eigenlijk gebeurt. Of de bandbreedte inzakt of dat er iets veel bandbreedte opslokt.

Zakt de snelheid ook in als je zo veel upload via iets anders (scp bijvoorbeeld)?
Pagina: 1