Toon posts:

spindel princo 1x bagger of incompatibilteit dru500?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas 2 spindels van 25 princo x1 gekocht voor mijn dru500a.
Princo's gingen allemaal goed tot nu toe deze keer gaan alle schijfjes van 1 spindel mis: ze stoppen allemaal (de eerste 6 en de laatste van de spindel) als er zo'n 1,2 cm van het schijfje is beschreven.
Ik heb mijn dru500a firmware geupgrade naar 2.0e. Het probleem treed op met diverse software.
Is dit probleem nou waarschijnlijker veroorzaakt door verschillende producties waarvan de ene niet compatibel is met mijn speler of is die ene spindel waarschijnlijk gewoon bagger?

Verwijderd

Topicstarter
Halverwege de 2e spindel krijg ik nu hetzelfde probleem. Heb 1 schijfje van de eerste spindel teruggestuurd naar dvdrshop en die kon em gewoon branden.
Ik ben toch niet de enige op deze planeet met dit probleem?
Ik weet niet meer wat ik moet kopen voor mijn "allesbrander", thats write x2 deden het goed maar zie ik nergens meer -> vervangen door 4x en voor die laatste wordt weer gewaarschuwd bij sony's.
Sowieso niet zo'n frisse gedachte dat je een vette spindel koopt, maar dat vanaf schijf 5 ineens alles bagger kan zijn. Probeerschijfjes kopen heeft dan ook nada nut.
Zijn er ook fabrikanten die een constant, uniform produkt leveren?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tis vrij simpel. Princo is gewoon bagger en zeker op die sony. Het werkt gewoon niet.

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-03 16:55

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

sebastius schreef op 11 augustus 2003 @ 11:17:
Tis vrij simpel. Princo is gewoon bagger en zeker op die sony. Het werkt gewoon niet.
Inderdaad dit heb ik al in verschillende topics gelezen. Ik denk dat als je goedkope beschrijfbare DVD's wil hebben het beste voor Ritek kunt gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een "dru500a princo" search doe hier op het forum krijg ik maar weinig slechte ervaringen.
Originele Sony's zijn me iets te prijzig. Welk merk voor ca. 80 euro de 50 schijfjes kan ik een beetje van op aan? Speed maakt me niet uit; ik heb er toch een aparte pc voor.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

80 euro de 50x ??? Heb hier een 100x spindel voor 28 euro van Platinum en heb er nog geen 1tje weggegooid :)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Madrox schreef op 11 August 2003 @ 13:35:
80 euro de 50x ??? Heb hier een 100x spindel voor 28 euro van Platinum en heb er nog geen 1tje weggegooid :)
CD-R of DVD-R :+ ?

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-03 11:56
Ik denk dat hij het over CD-R heeft, anders mag hij me vertellen waar hij DVD-R zo goedkoop kan krijgen :P

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:52
Ik heb nu zo'n spindel 1x-4x van Princo en die doen het wel goed op m'n DRU500A, alleen niet op 4-speed :(

Op 4-speed branden ze wel, maar zijn ze niet leesbaar.

Op 2-speed heb ik geen problemen. Ik kan ze helemaal vol branden en zowel m'n Xbox als m'n DVD-speler kunnen ze dan lezen.

Ik gebruik ook firmware versie 2.0E

De schijfjes hebben een witte printable bovenkant.

Verwijderd

Draai zelf al enkele maanden met 1x, 2x, 4x speed princo's icm dru500a, en heb geen problemen. een enkele uitval maar das was vaak eigen schuld, maakt ook niet uit welke princo's ik gebruik, met of zonder opdruk, en voor de pioneer 105 eigenlijk hetzelfde verhaal, misschien toch een gare brander?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
De langzame Princo's zijn mij ook niet goed bevallen. Ze werden wel gebrand op mijn Pioneer A05, maar waren slecht leesbaar. De Princo 4x (10-pack spindles) die ik nu heb zijn echt uitstekend (in combinatie met mijn brander), maar ik kan me voorstellen dat ze per partij verschillen. Volgens mij koopt Princo de zooi in van een hoop fabrikanten en drukt er een eigen label op. Dat heb ik bij de CD's van een hoop merken ook gezien, als je goed keek, kon je het oorspronkelijke merk nog zien staan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Omdat Princo goedkoop is,,en ik van de 100 een kapotte schijf heb gehad, heb ik nu de 4 speed gekocht(2 speed uitverkocht en net zo duur)en wederom geen problemen, zowel op de Sony 500A en op de Pioneer 05,,,gekocht bij Opus. Op de Sony brand ik 2 of 4 speed,,,en met Nero.
Mijn laatste spindel That,s Write, tweespeed was erg slecht,,en alle daarvoor waren perfect,,,geen uitval, dus ik denk dat je toch een slechte party hebt gekocht.
Best wel balen,,,

Verwijderd

brand al een tijdje op princo's 2x deze bevallen prima en nog geen uitvallers gehad (behalve eigen fouten natuurlijk) en thats write ging niet goed.
ik brand op een pioneer 106 ......misschien toch een slechte zending?

Verwijderd

Topicstarter
Interexpo Utrecht schijfjes gekocht van E 12,- per 10, werken perfect. Handelaar deed niet meer aan Princo wegens wisselvallige produkt.
Ik weet genoeg voor de toekomst.

Verwijderd

Werk alleen maar met princo 1x, 2x, 4x.
Voor mijn Pioneer 105 zijn dit op het moment de beste.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Princo zijn gewoon :r. In een spindel van 100 stuks zitten schijfjes van 5 verschillende batches (d.w.z. 5 verschillende mediacodes). Tevens haalt Princo 70.000 DVD-R's uit een stamper waar anderen er slechts 50.000 uithalen. Anderen gebruiken na die 50.000 stuks een nieuwe stamper, Princo re-vived hun stamper. Dit verklaart de lage prijzen en de :r kwaliteit! Ikzelf zweer bij schijfjes met de LEADDATA01 mediacode (That's Write 1-4x, 1One, Sunstar). Helaas werken deze niet op 4x op de 500A. Op de NEC 1300A en de Pioneers geen enkel probleem!

webOS all the way!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.