SQL support in IIS

Pagina: 1
Acties:

• BasSpruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04-2022
ik ben een beetje lekker bezig met xml en zo, en ik weet dat het movelijk is om via de webserver xml uit je database te trekken. nu is me dat ook wel gelukt, via een querystring.

is het ook mogelijk om je query ergens in een xml bestand te zetten en deze op te roepen? en hoe gaat dit dan? als ik die virtual directory aanroep zegt ie dat ie de server niet kan vinden.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ja, dat kan. Iedere serverside taal kan dat.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Zoals gorgi_19 al aangeeft is dit inderdaad mogelijk. Je kan je sql string gewoon in een xml-element vastleggen, deze vervolgens in je code op te vragen en te gebruiken als SQL-string :)

Je topicstart is alleen een beetje kaal en er valt verder ook niet echt uit op te maken wat je:
1) Precies bedoelt.
2) Wat er fout gaat
3) Wat je zelf al hebt geprobeerd.

Misschien dat je iets duidelijker kan uitleggen wat je nou precies bedoelt ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Zo je topicstart beginnen Ik kan er iig nu geen touw aan vastknopen :)

Verwijderd

IIS ondersteunt van zichzelf geen databases. Wel ondersteunt 'ie uitbreidingen als ASP, ASP.NET en CGI (perl, Python, PHP, etc.), en die uitbreidingen zorgen dan voor de database-support.
Maar de meeste uitbreidingen hebben dan weer geen kaas gegeten van IIS' virtual directories, en kunnen dan alleen maar bestanden benaderen via het fysieke path, dus bijvoorbeeld C:\wwwroot\mijnsite\xmlfiles\queries.xml i.p.v. /mijnsite/xmlfiles/queries.xml.

(mocht je overigens ook nog C:\wwwroot als webroot gebruiken, en daar ook nog alle standaard subdirs en files in hebben staan, dan is 't slim om die te wijzigen naar iets heel anders. In het verleden zijn er al een boel IIS exploits geweest die gebruik maakten van die defaults...)

Verwijderd

Wat dacht je van:

start -> Programs -> Microsoft SQL Server -> Configure SQL XML Support in IIS ?
Je geeft helaas niet aan in welke Database-server je ga werken. Dus bij MySQL is het weer anders

Verwijderd

Configure SQL XML Support in IIS
Da's in feite niks anders dan "Configure SQL XML Support for ASP(.NET)". ASP en ASP.NET worden direct ondersteund door IIS, i.t.t. de (script)talen die 'ie via CGI ondersteunt, en voor MS is dat voldoende om 't "Configure SQL XML Support in IIS" te noemen. Wel een beetje logisch omdat alle technieken van MS komen, maar helemaal zuiver is 't niet.
Pagina: 1