Beste lui,
ik heb een module geschreven die inbelt op een andere pc, en hierop kijkt of er bestanden zijn om die vervolgens te kopieeren naar de home-directorie
Het inbellen gaat goed, de computer wordt netjes geregistreerd in het netwerk.
Wanneer ik nu wil gaan kijken hoeveel bestanden hij kan vinden op die locatie en hiervan de namen in een arraylist wil stoppen krijg ik een NullPointerException op files.length
Dit kan ik oplossen door eerst een netwerkverbinding aan te maken in de windowsexplorer (map-networkdrive). Doe ik dit haalt hij netjes de bestanden op. Moet ik nu voor iedere pc een networkmapping aanmaken. Dit is namelijk niet werkbaar. Of vergeet ik een belangrijk regeltje wat er voor zorgt dat je die networkmapping achterwegen kan laten?
Mocht ik code vergeten zijn dan plaats ik het erbij...please let me know
ik heb een module geschreven die inbelt op een andere pc, en hierop kijkt of er bestanden zijn om die vervolgens te kopieeren naar de home-directorie
Het inbellen gaat goed, de computer wordt netjes geregistreerd in het netwerk.
code:
1
2
3
| Process proc = Runtime.getRuntime().exec("RASDIAL mijninbelverbing"
+userName + " " + password + " /phone:" +
phoneNumber); |
Wanneer ik nu wil gaan kijken hoeveel bestanden hij kan vinden op die locatie en hiervan de namen in een arraylist wil stoppen krijg ik een NullPointerException op files.length
code:
1
2
3
4
5
| File f = new File("\\\\10.xx.xx.xx\\testdirectorie");
File[] files = f.listFiles();
for (int x=0; x<files.length; x++) {
res.add(files[x].getName());
} |
Dit kan ik oplossen door eerst een netwerkverbinding aan te maken in de windowsexplorer (map-networkdrive). Doe ik dit haalt hij netjes de bestanden op. Moet ik nu voor iedere pc een networkmapping aanmaken. Dit is namelijk niet werkbaar. Of vergeet ik een belangrijk regeltje wat er voor zorgt dat je die networkmapping achterwegen kan laten?
Mocht ik code vergeten zijn dan plaats ik het erbij...please let me know
[ Voor 16% gewijzigd door yrew op 15-07-2003 16:57 ]
Groetjes