Voor mijn C55 heb ik een half jaartje geleden een datakabel gekocht, met het idee dat ik hem dan kan aansluiten op de pc en data kan overzetten..Niet dus! dat was geblockt. Na toch via mn datakabel de block eraf te hebben gehaald, kon ik gewoon met Data Exchange Software van Siemens data "exchangen". Ook kon ik toen mn firmware upgraden, wat erg handig is. Nu is mn kabeltje alleen een paar keer onder mn computerkast gekomen en de stoel etc en zijn mn gesoldeerde draadjes los...Ik heb een blauw, zwart en wit draadje, en die moeten vast aan pin 1, 3 of 4. Weet iemand de volgorde hierin
Aangezien ik niet denk dat die datakabel voeding doorstuurt naar je tel, zou ik gewoon alle mogelijkheiden proberen. Naar mijn idee kan je weinig kapot maken
6 mogelijkheden dus
code:
1
2
3
4
5
6
| 123 132 321 312 132 231 |
6 mogelijkheden dus
zoals ik het nu lees heb je een kabelbreuk ergens in de kabel. Dan kun je toch gewoon beide einden doormeten en de boel weer aan elkaar solderen? Je zegt zelf dat de kabeltjes gemarkeerd zijn.
BTW: waar heb je die kabel en vooral die software vandaan? Die software kan ik nergens vinden (op bijv. www.my-siemens.com).
Edit: laat maar, ff googlen leverde vrij veel illegale zooi op.
Edit 2: misschien heb je hier wat aan. Halverwege deze pagina staat een plaatje waar vier pins van de C55 beschreven worden:
BTW: waar heb je die kabel en vooral die software vandaan? Die software kan ik nergens vinden (op bijv. www.my-siemens.com).
Edit: laat maar, ff googlen leverde vrij veel illegale zooi op.
Edit 2: misschien heb je hier wat aan. Halverwege deze pagina staat een plaatje waar vier pins van de C55 beschreven worden:
[ Voor 35% gewijzigd door Pastinakel op 15-07-2003 23:15 ]
Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel
Dit zal ik wel gaan proberen, maar leek me in t begin niet zo'n goed idee omdat mn soldeerbout n beetje gaar is en ik de tin zo moeilijk van die priegelstaafjes kan afhalen.Milenco schreef op 15 July 2003 @ 22:37:
Aangezien ik niet denk dat die datakabel voeding doorstuurt naar je tel, zou ik gewoon alle mogelijkheiden proberen. Naar mijn idee kan je weinig kapot maken
code:
1 2 3 4 5 6 123 132 321 312 132 231
6 mogelijkheden dus
Ik heb geen kabelbreuk, de draadjes zijn los op het punt waar ze vast zitten aan de ijzeren/metalen pinnetjes. Eigenlijk was mn vraag dus ook of er misschien een vaste kleur code in kabelkleurtjes zit. De zwarte zit dus nog vast aan pin2, en pin2 is voor de ?GND? welke dus naar pin1 moet worden gesoldeerd om de kabel weer in oude toestand te krijgen. De draadjes van pin3 (data out) en pin4 (data in) zitten dus los. Staat blauw misschien voor In en wit voor Out of andersom?Pastinakel schreef op 15 juli 2003 @ 22:54:
zoals ik het nu lees heb je een kabelbreuk ergens in de kabel. Dan kun je toch gewoon beide einden doormeten en de boel weer aan elkaar solderen? Je zegt zelf dat de kabeltjes gemarkeerd zijn.
Die kabel heb ik van stuntprijzen.net, maar da is alweer meer dan een half jaar geleden. De software staat ook niet op de my-siemens.com site bij C55, maar bij andere telefoons. Je kan m ook downloaden van mn site hiervoor, waar ook de unlocker op staat. Er was ook een site waar de datakabels verkochten die je niet hoefde om te solderen, maar die weet ik niet meer
Zie m'n edit.
Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel
nee...die site ken k al zo'n beetje uit mn hoofd...en nog andere site's ook..Ik moest alleen ff de volgorde weten van die draadjes, maar ik ga wel beetje proberen te kloten met die pinnetjes. thnx anywayPastinakel schreef op 15 July 2003 @ 22:54:
[afbeelding]
Verwijderd
Hoest je btw gelukt om die block er af te halen? Zit namelijk met hetzelfde probleem.Chriztiaan schreef op 15 July 2003 @ 16:21:
Voor mijn C55 heb ik een half jaartje geleden een datakabel gekocht, met het idee dat ik hem dan kan aansluiten op de pc en data kan overzetten..Niet dus! dat was geblockt. Na toch via mn datakabel de block eraf te hebben gehaald, kon ik gewoon met Data Exchange Software van Siemens data "exchangen". Ook kon ik toen mn firmware upgraden, wat erg handig is. Nu is mn kabeltje alleen een paar keer onder mn computerkast gekomen en de stoel etc en zijn mn gesoldeerde draadjes los...Ik heb een blauw, zwart en wit draadje, en die moeten vast aan pin 1, 3 of 4. Weet iemand de volgorde hierin
Pagina: 1