Harde schijf wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45
Ik heb hier een Asus P5a (atx model dus) die ik net heb ingebouwd in een kast. Nou heb ik als secondary master een cd-rom drive van LG welke prima wordt herkend tijdens de POST.

Echter, harde schijven worden niet herkend. Zowel een 40gb als een 60gb model (40gb is splinternieuw) worden niet gevonden. Hoe ik de jumpers ook instel, welke IDE-kabels ik ook gebruik (bijv. die van de cd-rom); het heeft geen effect. Ook op de secondary worden ze niet gevonden.

Alle mogelijkheden heb ik voor mijn doen dus uitgesloten, en weet niet meer wat nu de volgende stap is?....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
welke bios versie? als ik me niet vergis heb je voor de p5a een biosupdate nodig.. (p5a=oud)

http://www.cs.montana.edu/~kimh/p5a-bios.html

[ Voor 21% gewijzigd door Zwelgje op 15-07-2003 15:45 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Dennis
Hé, das wel een goeie opmerking van jou! :*
Met een 1GB model van een oude pc doet-ie het wel inderdaad B).

Alleen nu moet ik nog een floppy-drive voor de bios-flash ergens vandaan zien te halen...

Mochten mensen een nog nieuwer bios zoeken: http://www.asus.com.tw/su...d/item.aspx?ModelName=P5A

Overigens kan ik aflash nu nergens vinden, al denk ik dat het wel op de cd staat van het moederbord.

[ Voor 35% gewijzigd door Dennis op 15-07-2003 15:57 ]

• Dennis
Ok, het volgende probleem is dat dit moederbord dus waarschijnlijk een jumpertje ergens heeft (niet te localiseren) waarmee je de BIOS-chip programmable kunt maken.

Als ik nu aflash opstart krijg ik 2 mogelijkheden

1: huidige wegschrijven
2: "Update bios without boot block and ESCD"

Terwijl het woordje without er niet zou moeten staan, maar "including" (zo blijkt ook uit het plaatje in de manual).

In de aflash.txt staat dat in chapter three van de manual zou moeten staan waar je die jumper moet omzetten. Helaas staat het niet in chapter three, noch in chapter one, two, four of five.

Ik gok dat als ik nu zou updaten, het niet goed gaat.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
ddc schreef op 15 July 2003 @ 16:29:
Ok, het volgende probleem is dat dit moederbord dus waarschijnlijk een jumpertje ergens heeft (niet te localiseren) waarmee je de BIOS-chip programmable kunt maken.

Als ik nu aflash opstart krijg ik 2 mogelijkheden

1: huidige wegschrijven
2: "Update bios without boot block and ESCD"

Terwijl het woordje without er niet zou moeten staan, maar "including" (zo blijkt ook uit het plaatje in de manual).

In de aflash.txt staat dat in chapter three van de manual zou moeten staan waar je die jumper moet omzetten. Helaas staat het niet in chapter three, noch in chapter one, two, four of five.

Ik gok dat als ik nu zou updaten, het niet goed gaat.
zou zondermeer moeten werken, heb dit laatst ook nog gedaan op een p5a systeem...

boot block en escd is niet dat wat het lijkt overigens ;) heeft niks met een blokering te maken

A wise man's life is based around fuck you

• Dennis
OK, mooi.
Ik ga hem nu al herstarten (spannend)....

Alles werkt, ook de HD. Slotje.

zwelgje: :*

[ Voor 34% gewijzigd door Dennis op 15-07-2003 16:40 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.