Ik ben net nieuw met XML, dus vergeef mij als ik wat termen door elkaar haal 
Met behulp van Sablotron parse ik een XML en een XSLT naar HTML. Voor ondersteuning van oude browsers laat ik dit door PHP doen en gebruik ik verder niks spectaculairs. Sablotron vindt het echter nodig om hier steeds een XML header bij toe te voegen.
Een voorbeeldje, bla.php:
Met behulp van Sablotron parse ik een XML en een XSLT naar HTML. Voor ondersteuning van oude browsers laat ik dit door PHP doen en gebruik ik verder niks spectaculairs. Sablotron vindt het echter nodig om hier steeds een XML header bij toe te voegen.
Een voorbeeldje, bla.php:
PHP:
bla.xsl:1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <html> <head> <title>Test</title> </head> <body> <?php $XMLData = '<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?> <sesamstraat> <bert>aaaa</bert> <ernie>bbbb</ernie> </sesamstraat>'; $PID = XSLT_Create(); $HTML = XSLT_Process($PID, 'arg:/_xml', '/path/naar/bla.xsl', NULL, Array('/_xml' => $XMLData)); if (!$HTML) die('XSLT processing error: '.XSLT_Error($PID)); XSLT_Free($PID); print $HTML; ?> </body> </html> |
PHP:
bla.php door PHP 4.3.2 heen, geeft dit:1
2
3
4
5
6
| <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?> <xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform"> <xsl:template match="sesamstraat"> <xsl:value-of select="bert"/> | <xsl:value-of select="ernie"/> </xsl:template> </xsl:stylesheet> |
PHP:
Nu wil ik dus op een nette, verantwoorde manier van die "<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>" af. Weet iemand hoe? Ben ik zo, met alle conventies in het achterhoofd gehouden, goed bezig?
1
2
3
4
5
6
7
8
| <html> <head> <title>Test</title> </head> <body> <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>aaaa | bbbb </body> </html> |
[ Voor 72% gewijzigd door Erik Jan op 15-07-2003 15:45 . Reden: anti-layout-upfuck ]
This can no longer be ignored.