Rook in je PC

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 01:49
Er zijn nog niet veel topics over gekomen (met search: 2) en niet echt iemand die het gedaan heeft.
Bij de meeste komt er rook uit de pc, ik wil ze er dus in (zonder de boel kapot te maken)
Dus heeft er al iemand een rookmachine in zijn pc gebouwd met succes zonder kortsluiting?
Het zou zijn voor op een LAN party (SmokingCube) -what's in a name- rook door mijn machien te laten blazen. (zie voor foto's van de vorige LAN's: www.smokingcube.be)
Dus vanonder wordt het aangezogen (180 mm intake),
uitgezogen door de voeding, een 80mm fan daarboven (grooote kast)
langs de zijkanten door 2 fan's van 120mm boven het mobo
Alle dingen draaien full-speed, geen probleem dus
Het is een oude AT-kast met een ATX moboke in, geen plexi of zo, geen led's of neon.
Ik ga wel eerst uitmeten of dat goedje geleidend is (ik denk het niet). Maar heeft het al iemand gedaan met of zonder succes? Of weet iemand: dit gaat zeker niet gaan, je pc gaat achteraf in kortsluiting.
Temperatuur is geen probleem: cpu: 46°, bridge: 25° stressed (met al die fan's enzo)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op zich is dat rookspul een soort poeder, maar ik weet niet wat dat spul met je hardware doet. Verder weet ik niet wat je er aan zal hebben. Thuis ga je zon ding niet aan zetten en op een LAN weet ik niet of het gewaardeerd wordt.

Maar goed als je het wil :) Ik zal gewoon eens een ouwe pc nemen en daar zon ding in bouwen en kijken dat goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

rook is vaak waterdamp, en dat lijkt me niet handig, dus als je de luchtvochtigheid laag houdt maakt het verder niet uit (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67209

De meeste rookmachines laten een vettig laagje achter op alles waar de rook langs komt, lijkt me dus niet echt geschikt om die troep door je pc te blazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
het is geen poederding maar vloeistof. Ik heb het nog niet gezien, maar een half jaar geleden was het een vettig ding (dat hebben we zo in de lucht geblazen)
Nu wil ik nog een laserke enzo in mijn bak zetten en door mijn fan's laten schijnen (dat werkt) en nu nog rook er door ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12199

In mijn stamkroeg hebben ze ook 1 pc staan en ook een rookmachine en die pc doet het het nog steeds geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:58
Denk er in ieder geval wel aan dat als je rook in je kast blaast, en er ook weer uit laat blazen dat er steeds een miniscuul laagje rook aanslag achter zal blijven.Dit principe gebruikt men bijv. ook om spullen te conserveren( bijv. gerookte zalm).Dit ruikt, en smaakt dan ook beetje naar de rook, er blijven dus "rookresten achter".[disclaimer]Idee lijkt er op, maar is niet het zelfde[/disclaimer] :D

Ik heb echter geen idee of het ook geleid :? Feit is wel dat de rookaanslag moeilijk te verwijderen is of je moet al je hardware regelmatig "wassen"in een niet geleidende vloeistof. :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
lol, idd je PC schrobben. Ik raadt het je sterk af zo'n rookmachine in je PC. Je weet het nooit, het kan lang goed gaan, maar geleidt dat spul, wat doet het met je hardware etc, hoe gaat het met de koeling als bv je fans vol gaan zitten met die bende etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 21:11
ff je pc in de alcohol en schoonmaken zodra je merkt dat er een laag plakkerig spul op je hardware zit (wel de stroom eraf halen, en alcohol geheel laten verdampen voordat je er weer spanning opzet)

behalve die laag zooi die er achterblijf kan het geen kwaad.
probeer de search ook eens btw, is een jaartje geleden ofzo een topic geweest ovr iemand die dit wilde ivm airflow testen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 14:56

antimute

Developer

Rookvloeistof bevat parafine, een soort kaarsvetachtig spul dus. Vandaar de vette aanslag. Lijkt me niet goed voor je hardware. En wat dacht je van de warmte die zo'n rookmachientje afgeeft.

[ Voor 22% gewijzigd door antimute op 15-07-2003 15:55 ]

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Ik heb zelf ook een rook machine, en de werking is heel simpel.

Je gebruikt een rook vloeistof (olie achtige substantie) die je in een reservoir stopt. De rookmachine verwarmd zichzelf en pompt de olie door het verwarmde gedeelte. Hierdoor Word de olie een damp, en dus rook.

De rook is een beetje vettig en zal een vettig laagje achterlaten waar je hem gebruikt. (Afhankelijk van de hoeveelheid rook).

Voor een PC is het wat minder geschikt IMHO aangezien zo'n rook generator behoorlijk warm word, dir wil je niet in je PC hebben staan. Zolang je de rook naar buiten laat spuiten (dus uit de case) is er in principe niet zoveel aan de hand. Maar vergeet niet dat via de normale airflow de rook ook weer in je kast terecht komt.

Ik heb trouwens een standaard rook machine zoals ze die ook bij Conrad hebben. Wellicht zijn er ook andere rookmachines die via een ander principe werken, dat weet ik zo niet.

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
tis maar voor 1 keer 2 dagen, zo om de 10minuten es blazen.
Ik moet gewoon weten of het geleidt (want ik ga gewoon de koude vloeistof meten) als het achterblijft (kkan dat voor de zekerheid ook uitmeten).
Ook of het echt zo'n dikke laag achterlaat dat je fan's ermee stoppen.

[ Voor 66% gewijzigd door Guru Evi op 15-07-2003 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 22:49

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Rookmachines laten een verschrikkelijke vette troep achter. Ik heb zo'n apparaat vroeger wel eens moeten repareren. Het molt iig de electronica van het apparaat zelf, wanneer deze niet goed genoeg is afgeschermd. Ik kan je bijna garanderen dat zowie zo elk draaiend onderdeel zoals Floppy disks, fans, ed onder deze vettige laag komen te zitten en meestal kapot gaan. Of je voeding deze vettige laag leuk vindt ik betwijvel het ten zeerste.
De rook uit een rookmachine werkende op vloeistof, is wat mij betreft ten zeerste af te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je zou eens kunnen kijken naar een rook machine die op basis van droog ijs werkt
(vaste co2) wordt vaak gebruikt in tv shows om een mist over de grond te krijgen

werkt door middel van een blok droog ijs in een bak heet water te leggen een oude elect frituurpan werkt meestal wel goed temp op zn laagst zetten

tis aleen niet zonder gevaar pak droog ijs nooit met je handen beet want het goedje is z`n -78 graden C.

[ Voor 17% gewijzigd door stamp op 15-07-2003 16:11 ]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
Dus beter niet, kga es zien voor dat droog ijs, maar dat is waarschijnlijk heel duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52963

droog ijs lijkt mij niet echt slim, het zal de kast en zo goed afkoelen, en dan krijg je weer last van condens... met alle gevolgen van dien. Maar erg duur is t volgens mij niet hoor, hier in t lab wordt t best veel gebruikt voor verzendingen en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ik heb wel eens een droog ijs machine naast een blok versterkers gezet de rook is wel koel maar niet koud genoeg om er ook maar enige schade van te krijgen, en z`n machine in een pc zetten is geen goed idee aangezien je er kokend water in hebt zitten
Maar de rook kan je wel zo door je pc laten blazen, en droog ijs kost een paar euro per kilo

maar pas wel op dat niet iedereen aan het droge ijs kan zitten voor dat je het weet heb je een grappenmaker die een blokje in iemands nek gooit krijg je erg nare brand wonden van.

je vervoerd dit goedje het best in een std koelbox en het houd ook nog es je cola koel :)

[ Voor 31% gewijzigd door stamp op 15-07-2003 16:30 ]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
ok, droog ijs is dus een optie, gewone rook niet. Ik ga es rondvragen voor prijzen en beschikbaarheid.
Bedankt in ieder geval ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61422

Dit is al eens langsgekomen...Dat spul wat in die rookmachines zit, dat slaat neer op je hardware en dat geleid stroom...niet zow gezond dus...Wat je dus moet vinden is spul voor in die rookmachine dat niet geleid, want neerslaan ga je niet tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

Heb je het regelement touwens al gelezen op die site ?
- niet roken in de zaal :)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:10

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

een rookmachine in je computer raad ik TEN STRENGSTE af, ik heb 3,5 jaar bij een audiovisueel bedrijf gewerkt en als je zou zien wat ik daar aan versterkers tegen ben gekomen die vervuild waren met parafine, sommige zelfs zo erg dat de pcb's aan het afbladderen waren door die troep.

kortom: Niet Doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

droog ijs is kewl waar kan je dat kopen :D * Interstice denkt aan een sluier om zijn pc :D

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-06 04:58
Droog uis kan je bij het ijsboerke halen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-06 08:57

japaveh

Jield BV

Droogijs is gewoon hier te verkrijgen Let wel op dat je het maar beperkt kunt bewaren (verpakt in de diepvries op -18 Celsius konden wij 25 kilo ongeveer 12 uur bewaren maar je ziet het slinken..)

correct me if i'm wrong maar is het niet zo dat droogijs ervoor zorgt dat het aanwezige water supersnel condenseert, zodat dat de 'rook' veroorzaakt? ik zou niet niet zo snel voor kiezen om een grote dosis condens door m'n computer te laten gaan.

Als je echt een mooi effect wilt hebben zou je eens kunnen kijken of je via een universiteit of zo aan een vaatje vloeibare stikstof kunt komen. Alleen het op de grond gooien van de vloeistof geeft een mooi effect. Ook hier moet je er natuurlijk rekening mee houden dat er superveel condens gevormt wordt

[ Voor 3% gewijzigd door japaveh op 15-07-2003 19:11 . Reden: celsius toegevoegd ]

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
Volgens droogijs.nl: er onstaat geen nattigheid ;-)
Is wel gevaarlijk goedje (constante koude, CO2 in de vaste vorm) en het blijft aan de vloer indien je ze in heet water deponeert ;)
Als ik iets gebruik gaat het dat wel zijn (misschien met heatpipe, koeling van maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Sorry.. maar hier zijn al een heleboel topics over geweest.. het kwam er op neer dat het niet kan! .. rook = vochtige stop.. en alles gaat er van plakken.. fan's gaan heel snel defect.. ik heb de rookvloeistof gemeten .. het geleid niet .. maar het is heeeeeel plakkerig.. ik kan je een foto laten zien van onze strobe controller die ik pas open had.. nou als je mobo er zo uit ziet denk ik niet dat ie lang meer werk! ..

Conclusie (ook van topic's hiervoor) Het Kan Niet!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46077

Looki schreef op 15 July 2003 @ 23:37:

Conclusie (ook van topic's hiervoor) Het Kan Niet!
het kan wel als je je pc zo verbouwt.. enzo dat het niet meer leuk is ;)
Bv met dat lian Li aqau window.....en dan die vol rook pompen....... maarjah dat is niet leuk genoeg natuurlijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Volgens mij zou droogijs inderdaad de beste oplossing zijn.
De "stoom" die daarvan af komt is vloeibaar koolzuur (je ziet de overgang van vast naar gas).

Koolzuur kan weinig kwaad voor de PC (wel op de lange termijn lijkt me...het blijft zuur!).

Enige waar je op moet letten is dat je de boel niet TE koud maakt zodat er condens ontstaat... Je plaatst wel iets van -78 graden in een vochtige ruimte (men ademt immers in die zelfde ruimte). Dus eerst een goede testopstelling lijkt me niet overbodig!!

Enne...als het werkt: PICS! ;)

overigens vind ik zelf dat aquarium-window idee niet eens zo slecht. Ziet er even goed erg vet uit, en kan geen kwaad voor de hardware. (in het geval van een rookmachine moet je dan alleen wel regelmatig de windows schoonmaken!)

[ Voor 19% gewijzigd door kazz1980 op 16-07-2003 09:17 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-06 09:19

samo

yo/wassup

Is het niet mogelijk een extra plexi-plaat in je pc in te bouwen en daar de rook door te laten gaan? Dan zit je HW veilig, en lijkt het toch alsof er rook doorheen gaat...
(misschien wel een erg stom idee hoor...)

*ok ok nu zie ik het...
spuit 11 -- sorry.... *

[ Voor 12% gewijzigd door samo op 16-07-2003 09:32 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:54
Er is hier al eens een topic over geweest, waar besloten werd het niet te doen. Als je zou willen weten waarom moet je even searchen :)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

samo-arne schreef op 16 July 2003 @ 09:17:
Is het niet mogelijk een extra plexi-plaat in je pc in te bouwen en daar de rook door te laten gaan? Dan zit je HW veilig, en lijkt het toch alsof er rook doorheen gaat...
beetje laat :P (zie ietsjes hoger bij DeAd_MeTaL)

[ Voor 4% gewijzigd door kazz1980 op 16-07-2003 09:31 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Laatst online: 15-07-2022
Guru Evi schreef op 15 juli 2003 @ 16:12:
Dus beter niet, kga es zien voor dat droog ijs, maar dat is waarschijnlijk heel duur?
Droog ijs...ik zal het je vertellen, ik werk in de keuken als leerling kok, als wij diepvries spullen binnenkrijgen, krijgen wij dat samen met droogijs in een bak geleverd...
Dat droge ijs zit in een soort plastic zakje en die moet idd niet aanraken...

Misschien kun je es naar een groothandel bij jou in de buurd gaan of een restaurant en vragen ofdat ze die blokjes voor je appart houden, ik denk dat je beter terecht kunt bij een restaurant want groothandel kan nog wel moeilijk doen met droogijs weg GEVEN.

Maar nu denk je van, he dat ga ik doen, kom je bij het volgende probleem..droogijs is zelfs in de vriezer NIET heel te houden, zelf in de vriezer verdampt het als ware.
Je kunt het maxpimaal denk ik 6/7 uur goed houden in de vriezer dan is het gewoon weg en hou je een leeg zakje over, that`s it.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Laatst online: 15-07-2022
[quote]samo-arne schreef op 16 July 2003 @ 09:17:

Ja idd dit kan je doen, maar dat droogijs blok moet je wel in heet water doen wil je er een dusdanig effect krijgen dat het echt eruit ziet als rook...en dat is erg leuk gezicht kan ik je vertellen!
Maar je moet dus dat droogijs in heet water doen, dan kan je denk ik het beste een emmer vullen met ruim heet water en die emmer buiten je kast zetten en met een buis naar de buisjes in je computer gaan, zo kan je natuurlijk ook nog aftakkingen maken voordat die "damp" je kast in komt.
Dat rook kan je bijv. met 3 buisjes beneden in je kast erin laten en dan zorgen dat die goed kan aansluiten in een doorzichtige buis in je kast, volgens mij wel een mooi effect, en dan bijv. ook 1 buisje (als je bijv een Thermaltake of Chieftek kast hebt met van die "tralies" aan de voorkant) kleine gaatjes in maken dat die rook daar eruit komt..moet je alleen geen fans aan de voorkant aan laten staan...
Lijkt me best wel een tof plan, maar ja...het is theoretisch wel mogelijk natuurlijk...

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Cybersijp schreef op 15 July 2003 @ 15:47:
Feit is wel dat de rookaanslag moeilijk te verwijderen is of je moet al je hardware regelmatig "wassen"in een niet geleidende vloeistof. :)
Je kan je printplaten prima wassen in water met afwasmiddel hoor. Daarna goed afspoelen (anders blijft er een dun laagje afwasmiddel achter). Je moet het alleen *heel* goed laten drogen voordat je er weer stroom op zet. Ook kun je het beste met gedemineraliseerd water wassen, anders krijg je kalkvlekken :).

Ik ken mensen die zo printplaten van oude arcade kasten schoonmaken. Vaak hebben die platen al een paar jaar in een rokerige ruimte gestaan en zitten ze helemaal onder de teer en roet. Als je ze dan afwast zoals ik hier boven beschreef zien ze er weer als nieuw uit.

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 13:20
mischien heb ik een idee,
bouw een rookmachine in je case, en laat hem direct naar naar buiten spuiten, dan heb je ook geen rook in je case :X B) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japaveh

japaveh

Jield BV

Mauritzzz schreef op 16 July 2003 @ 11:43:
bouw een rookmachine in je case,
Probeer dan je case maar eens op temperatuur te houden, zo'n rookmachine wordt loeiheet!

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
japaveh schreef op 16 July 2003 @ 11:51:
[...]

Probeer dan je case maar eens op temperatuur te houden, zo'n rookmachine wordt loeiheet!
hmm,

mischien bij je case de rookmachine en een slangetje naar boven,
of wordt de rook dan in die tijd weer vloeistof? maar die rook is toch warm,
kun je dat niet afkoelen met fans zonder dat het vloeistof word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Mauritzzz schreef op 16 July 2003 @ 11:43:
bouw een rookmachine in je case, en laat hem direct naar naar buiten spuiten, dan heb je ook geen rook in je case :X B) O-)
moet je een beetje zwarte rook achteruit je case laten spuiten, en dan een speakertje in je case inbouwen en het geluid van een dieselmotor laten afspelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvelferen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-06 14:24
Je kunt natuurlijk ook een oud koffiezetapparaat pakken, en die gaan modden tot rookmachine.
Daarmee krijg je ook nog een beschaafde hoeveelheid smoke, want die standaard rookmachines zijn gemaakt om hele ruimten vol te pompen.
Ook zal de temperatuur relaxed blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Laatst online: 18-06 16:00
Een dubbel raampje geen idee? Daar kan je dan je rook door pompen, zonder dat het bij je HW komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-03 16:56

BJD

Sauron-XP schreef op 16 juli 2003 @ 12:00:
Een dubbel raampje geen idee? Daar kan je dan je rook door pompen, zonder dat het bij je HW komt.
is al gezegd.
japaveh schreef op 15 July 2003 @ 19:10:
Als je echt een mooi effect wilt hebben zou je eens kunnen kijken of je via een universiteit of zo aan een vaatje vloeibare stikstof kunt komen. Alleen het op de grond gooien van de vloeistof geeft een mooi effect. Ook hier moet je er natuurlijk rekening mee houden dat er superveel condens gevormt wordt
Zeker de OC faq niet gelezen?
offtopic:
Vloeibare stikstof (Liquid Nitrogen/LN2)

Onze grote vrienden de Japanners willen nog wel eens vloeibare stikstof gebruiken. Ze monteren dan een grote koperen bak bovenop de processor, en laten daar de vloeibare stikstof verdampen. Hiermee is in theorie een temperatuur te halen van -196 °C. De nadelen van vloeibare stikstof zijn:

Het werkt maar even. Als de stikstof verdampt is, is de koeling afgelopen

De kans dat je moederbord/processor overlijd door de extreme kou is niet ondenkbaar.

Vloeibare stikstof is behoorlijk gevaarlijk om mee te werken. De kans dat je ledematen verliest door bevriezing is aanwezig, en als je met het spul speelt op je kamer kun je nog eens stikken ook nog omdat de stikstof de zuurstof in de lucht verdringt.

Als je met dat spul gaat zooien heb je kans dat je zonder armen je leven verder moet door brenngen.
Mischien is het een idee om via rioleringspijpen (diameter van 8cm ofzo) de rook door je kast te lijden.
En dan een paar blowhole`s maken waar het uit komt.
Het enige nadeel is dat het niet uit je voeding kan komen.

[ Voor 42% gewijzigd door BJD op 16-07-2003 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japaveh

japaveh

Jield BV

BJDI schreef op 16 July 2003 @ 13:40:
[...]

Zeker de OC faq niet gelezen?
Als je met dat spul gaat zooien heb je kans dat je zonder armen je leven verder moet door brengen.
Ja dat risico is inderdaad afwezig maar dan moet je wel langere tijd je armen in een bad van vloeibaar LN2 stoppen. Op de universiteit werkte ik regelmatig met vloeibare stikstof en ik kan uit ervaring zeggen dat je bijvoorbeeld je vingers gerust kort in het vloeibare stikstof kunt stoppen. Het is ons zelfs gelukt om vloeibare stikstof in je mond te houden en het vervolgens uit te spuwen zodat je een grote rookpluim uit je mond krijgt je moet het alleen we snel doen. :P :9 :+

nu weer naar zinniger ideeen. Het meest slimste lijkt mij inderdaad om gewoon een buis/slang door je pc te laten lopen en een rookmachine onder de tafel of zo, je houd dan het effect van rook vanuit je pc en je hebt geen rommel verder in de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
Geen raampjes (geen plaats meer) - de bedoeling is idd, om rook er vanuit te doen komen. Misschien als ik een dikke buis vind dat ik dat doe (heb veel gaatjes in mijn kast). We zijn voor de LAN party geplaatst naast een winkeltje in een feestzaal. Misschien dat die wat droogijs hebben. Kga in ieder geval mijn boel niet kapot willen maken. Misschien dat ik de rookmachine er juist onder zet dat het lijkt alsof er rook uitkomt. We'll see (en er worden foto's getrokken: http://www.smokingcube.be...tent=foto_index&item_id=3 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
Ik zou een glazen pijp in je pc inbouwen en daar de rook door laten stromen, vervolgens een lazer door de glazen pijp laten schijnen, ziet er wel strak uit denk ik en je hardware wordt niet beschadigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Uhm, kaarsvet geleid toch niet? Olie toch ook niet; in slaolie kun je een PC laten werken....

Kijk,of het beetpakken van je spullen nog leuk is en wat het met draaiende dingen doet weet ik niet (lijkt me niet goed) maar op zichzelf geleid het denk ik niet. Als je nou eens een multimeter pakt en de weerstand meet van dat goedje dat je in een rook machine doet, de stekkers van die meter dicht naast elkaar met dus beetje olie ertussen. Zie je zo of het geleid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
ik heb weer een idee:
er zijn tegenwoordig kleine rookmachine's in van die "kommen" die een beetje vernevelen. die zijn klein genoeg voor in je case.

Maurits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88709

Waarom doe je niet gewoon een dubble want monteren met een paar mm tuusenruimte dan monteer je 2 slangen aan die rook machine. 1 die spuit rook in de dubbel wand wan plexi dan is het net of je kast vol met rook loop. De ander laat je uit de bodem van je case komen zodat het lijkt alsof hij in rook opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
Anoniem: 88709 schreef op 17 July 2003 @ 13:40:
Waarom doe je niet gewoon een dubble want monteren met een paar mm tuusenruimte dan monteer je 2 slangen aan die rook machine. 1 die spuit rook in de dubbel wand wan plexi dan is het net of je kast vol met rook loop. De ander laat je uit de bodem van je case komen zodat het lijkt alsof hij in rook opgaat.
is al gezegd... zoiets 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72090

Waarom klok je hem niet onmeunig over........
Dan krij je echt een rokend effect, in rook opgaand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Laatst online: 29-11-2023
Anoniem: 72090 schreef op 17 July 2003 @ 22:08:
Waarom klok je hem niet onmeunig over........
Dan krij je echt een rokend effect, in rook opgaand
uh ja zeer nuttige post...

Waarom maak je in je pc niet een doorzichtige leiding waar rook doorheen
loopt... paar ledjes of laser diodes er achter en het ziet er cker vet uit!

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31851

Guru Evi schreef op 15 July 2003 @ 15:38:
Het is een oude AT-kast met een ATX moboke in, geen plexi of zo, geen led's of neon.
Ik ga wel eerst uitmeten of dat goedje geleidend is (ik denk het niet). Maar heeft het al iemand gedaan met of zonder succes? Of weet iemand: dit gaat zeker niet gaan, je pc gaat achteraf in kortsluiting.
Temperatuur is geen probleem: cpu: 46°, bridge: 25° stressed (met al die fan's enzo)
Vaag post weg en dns error.

Opnieuw:

Oude AT kast? Gewoon doen, als het oude zooi is. En als het natuurlijk niet je primary pc is. (game pc)

Vettigheid kan nooit veel kwaad. Het is vervelend, maar alles blijft gewoon werken.
Je bent wel mooi 10 minuten lang de man van de lan 8)

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 31851 op 17-07-2003 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 18:12

Kr3Kr

Melpomene

conrad heeft van die ioniseer achtige apparaatjes, die een nevel creeeren. niet duur, en ik denk dat dat iets veiliger is...

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39304

AvOn schreef op 17 juli 2003 @ 22:14:

Waarom maak je in je pc niet een doorzichtige leiding waar rook doorheen
loopt... paar ledjes of laser diodes er achter en het ziet er cker vet uit!
Als ik hierop mag doorgaan... zou je (een gedeelte van) de heatpipes van een Peltierkoeler niet doorzichtig kunnen maken en met de juiste inhoud van gassen en vloeistof een soort lavalamp-effect kunnen krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 21:36

DoD Cerberus

blabla!

maar wat voor materiaal wil je dan gebruiken voor dat doorzichtige!?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39304

DoD Cerberus schreef op 17 July 2003 @ 23:16:
maar wat voor materiaal wil je dan gebruiken voor dat doorzichtige!?
Dat wordt al een uitdaging idd., de vloeistof valt ook niet mee, als ik deze en deze sites mag geloven :'( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30

Cheezus

Luiaard

Mijn RookPC @ LegoLAN :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/f-reinders/rook.jpg

Maar niet echt aan te raden om dagelijks te doen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86895

mensen hij wil het maar oor 2 dagen doen iedere keer maar eventjes dus heel da geblaat over vette aanslag daar heeft hij niks aan. na twee dagen is er echt nog nie zo'n aanslag dat zijn pc niet meer werkt. die gevallen waar jullie over vertellen zijn allemaal bij audio aperaruur die waarschijnlijk al maanden al dan niet jaren in de rook hebben gestaan dus da maakt wel een verschil. En da rook van welk rook aparaat dan ook geleid NIET. want rook kan overal komen en in een disco zie je toch ook niet alles vonken als de rook gebruikt word. maar goed ik denk dus dat het echt wel moet kunnen hoor met die rook machine. je moet aleen wel uitkijken als je het langer wilt gaan gebruiken ja dan zou je wel eens last kunnen hebben van aanslag maar als je het aleen maar voor lans wil gebruiken moet da best kunnen.

Veel succes er nog mee.

Grz, Xiphius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Spuit je PC in met Vaseline spray.. dan is er minder kans op Kortsluiting..

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
primusz schreef op 18 July 2003 @ 00:14:
Mijn RookPC @ LegoLAN :P

[afbeelding]

Maar niet echt aan te raden om dagelijks te doen dus :P
haha cool >:)
Pagina: 1