Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Als er verder niets stuk was, alleen de hd dan zou een nieuwe hd het dus wel moeten oplossen lijkt me, maar ik heb er geen verstand van
[ Voor 8% gewijzigd door Donnie op 15-07-2003 15:48 ]
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Verwijderd
Burn-in test doen van SiSoft Sandra, MemTest86 draaien, floppy proberen helemaal te beschrijven & weer in te lezenKirkhammet1 schreef op 15 juli 2003 @ 15:45:
Hij start wel op, dus de bios zal toch wel niet stuk zijn??? Ook heb ik windows er opnieuw op gezet e.d. en een nieuwe hd erin gestopt(net ff gedaan)... hoe kan ik checken of er verders nix stuk is
Verwijderd
Dat van je ram/bios is al helemaal bullshit. In principe wis je met een magneet alleen data op je schijf. Dat worden dan bad sectors omdat de data (magnetische veldjes) niet meer klopt met de fat. Hij zal denken dat de schijf daar kapot is en hem als bad sector markeren. Formatteer je hem dan wordt alles weer gladgestreken. Tel als je het zeker wilt weten de sectors voor en na de format (checkdisk) want ide schijven hebben de neiging om badsectors gewoon te laten verdwijnen (om niet te laten zien dat je bad sectors hebt). Ben er dan ook bijna zeker van dat een format het zaakje weer in de oude staat zal herstellen.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 12:28 ]
Verwijderd
Verwijderd
De reden is dat er op een HD-platter meer staat dan wat je met formateren of welke tools dan ook kan herschrijven. Het betreft hier de Gray-code die gebruikt word tijdens de werking om de tracks terug te vinden en de koppen goed te zetten op de sporen.
Deze gray-code wordt in de fabriek met een zeer speciaal apparaat (gray-code-writer) er op gezet en is EENMALIG. Er is geen enkele tool die dat nog goed kan maken!
Verder moet je een klein beetje vrezen voor de floppy drive indien die ingebouwd is voor remanentiemagnetisme. Maar als het magneet er niet echt heeft opgelegen dan moet je daar niets vrezen.
het zijn de enige delen die last ondervinden van magneetvelden. anders kan er niets stuk gaan/informatie verloren of de werking verstoord.