Toon posts:

[Delphi]Mpeg speelt niet op correcte panel eerste keer af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even bezig met een programma aan het schrijven dat als ik op een bepaalde knop druk dat dan de media player een media bestand afspeelt op panel1 :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
If key = vk_up then
           begin
             with MediaPlayer1 do begin
                DeviceType := dtAutoSelect;
                visible := false;
                FileName := ('F:\Appz\kusos.com.12.22.mpeg');
                display := form1.panel1;
                open;
                DisplayRect := rect(0, 0, panel1.width, panel1.height);
                rewind;
                play;
           end
           end

Maar het vreemde is dat als ik het programma run dat ie dan zo gauw ik op VK_UP druk hij in een extern venster start, als ik dan de functie onder VK_F5 activeer (ook een mpeg file) dan doet deze het wel goed op afspelen op panel1. Als ik dan hierna weer op VK_UP druk dan doet hij het dan ook gewoon zoals het hoort, dus hij vertikt het gewoon de eerste keer om panel1 te gebruiken, weet misschien iemand een oplossing voor dit probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 15:11 ]

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Probeer aub echte zinnen te maken met leestekens enzo. Het is nu niet te volgen. Misschien zou een stappenplan ook niet gek zijn.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Zet DeviceType 's specifiek op dtAVIVideo i.p.v. dtAutoSelect.
Ik heb nog nooit iets met MediaPlayer gedaan, maar als ik de VCL zo 's vluchtig bekijk, wordt er pas iets met Display gedaan wanneer FHasVideo True is, en die wordt gezet in GetDeviceCaps.
Of 'ie daar ook bij dtAutoSelect achter kan komen voordat de MediaPlayer geopend is, heb ik niet bekeken, want ik had geen zin om de MMSystem unit uit te pluizen. Dat mag je zelf doen als 't niet werkt. :)