Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] 'button-mat' laten maken

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ik heb eventjes jullie hulp nodig mbt het volgende,

Ik ben bezig met het bouwen van een mixpaneel en daar heb ik veel knopjes bij nodig. Het frontpaneel kan ik in duitsland laten maken, zonder al te hoge kosten. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een bedrijf dat voor mij zon rubberen matje kan maken die vaak onder het paneeltje van bijvoorbeeld een afstandsbediening zitten.
Het hoeft niet persé bedrukt te zijn, maar zou wel handig zijn. Als iemand een goed alternatief heeft mag dat natuurlijk ook.

Dan moet ik eigenlijk ook nog een soort van flexibele printplaat hebben, iemand enig idee of ze voor particulier gebruik te krijgen zijn ?

hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen, want ik heb geen idee waar ik op moet zoeken

alvast bedankt!

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

www.velleman.be
houd er alleen wel rekening mee dat de kosten niet mals zijn. :)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Frontpaneel bij Scheaffer in Berlijn? Daar heb ik precies vorige week ook 3 fronten besteld. Die zijn nu onderweg en ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.

Die rubber matjes custom laten maken is onbetaalbaar. Wat je veel beter kan doen is een bestaand matje nemen en deze in de juiste vorm knippen.

Flex printen bestaan wel, maar zijn onbetaalbaar. Dan kun je beter een plaatje FR4 of FR2 van 0,8 of 0,6 mm nemen en deze buigen (Voordat je er componenten opzet) mits de buigradius niet tè klein is.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Iemand een URLetje van die Scheaffer?
Ka het nl niet vinden :)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
AcouSE schreef op 15 juli 2003 @ 14:55:
Frontpaneel bij Scheaffer in Berlijn? Daar heb ik precies vorige week ook 3 fronten besteld. Die zijn nu onderweg en ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.

Die rubber matjes custom laten maken is onbetaalbaar. Wat je veel beter kan doen is een bestaand matje nemen en deze in de juiste vorm knippen.

Flex printen bestaan wel, maar zijn onbetaalbaar. Dan kun je beter een plaatje FR4 of FR2 van 0,8 of 0,6 mm nemen en deze buigen (Voordat je er componenten opzet) mits de buigradius niet tè klein is.
Houd me op de hoogte ivm die frontpaneeltjes :) dat is idd waar ik ook wil bestellen.

Die flex printen heb ik nodig omdat ik dan 2 printen op elkaar kan leggen en zo drukknoppen kan crieeren (zoals in een toetsenbord)
0.6mm should do the trick denk ik :)

Zit ik alleen nog met die rubber matjes, hoe ik dat ga ritselen

overigens, wat zou ik op de site van velleman moeten vinden ?

@ Trilogixen: http://www.schaeffer-apparatebau.de/

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Die rubber matjes hebben normaal gesproken toch geleidende pads onder elk knopje? En dan op de print twee in elkaar hakende W-gevormde sporen zodat je bij het neerdrukken van een knopje die twee sporen met elkaar verbindt.

Weet je zeker dat je trouwens zulke knopjes wilt? Met wat speurwerk kun je ook hele mooie andere knopjes vinden. Bijvoorbeeld de pushbutton-serie van de deense firma MEC (www.mec.dk). Dit is in principe steeds dezelfde switch, maar telkens met een ander kapje. Omdat je zelf je eigen frontpaneel laat frezen kun je deze heel mooi door je frontje laten komen. Let wel op dat je paneel niet te dik is! Rare vormen kun je eerst in autocad tekenen en dan als HPGL exporteren en importeren in Front Panel Designer.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
AcouSE schreef op 15 July 2003 @ 15:30:
Die rubber matjes hebben normaal gesproken toch geleidende pads onder elk knopje? En dan op de print twee in elkaar hakende W-gevormde sporen zodat je bij het neerdrukken van een knopje die twee sporen met elkaar verbindt.

Weet je zeker dat je trouwens zulke knopjes wilt? Met wat speurwerk kun je ook hele mooie andere knopjes vinden. Bijvoorbeeld de pushbutton-serie van de deense firma MEC (www.mec.dk). Dit is in principe steeds dezelfde switch, maar telkens met een ander kapje. Omdat je zelf je eigen frontpaneel laat frezen kun je deze heel mooi door je frontje laten komen. Let wel op dat je paneel niet te dik is! Rare vormen kun je eerst in autocad tekenen en dan als HPGL exporteren en importeren in Front Panel Designer.
Die knopjes waren uitgezocht op financieele redenen, ik moet zon 150 knopjes hebben, ik zie bij mec zosnel geen prijzen staan, prachtige knopjes, maar die prijzen zijn vast niet mals :)

zoals gezegd, ik sta open voor alternatieven, dus tot nog toe zijn jullie al een hele hulp :)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
Arjan, heb je de printjes trouwes al besteld?

Ik zit er nog steeds op te w88 :|

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Triloxigen schreef op 15 juli 2003 @ 14:58:
Iemand een URLetje van die Scheaffer?
Ka het nl niet vinden :)
shaeffer apparatenbau
hier kan je een stukje software downloaden om je eigen frontplaten te ontwerpen, welke dan door hun gemaakt en opgestuurd worden.

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Atgast schreef op 15 July 2003 @ 15:49:
[...]

Die knopjes waren uitgezocht op financieele redenen, ik moet zon 150 knopjes hebben, ik zie bij mec zosnel geen prijzen staan, prachtige knopjes, maar die prijzen zijn vast niet mals :)

zoals gezegd, ik sta open voor alternatieven, dus tot nog toe zijn jullie al een hele hulp :)
Hmm, nee, die knopjes kosten €1 a €1,50, dus dat is dan geen alternatief.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
AcouSE schreef op 16 juli 2003 @ 12:50:
[...]

Hmm, nee, die knopjes kosten €1 a €1,50, dus dat is dan geen alternatief.
als dat matje laten maken oid minder dan 150,- kost is het denk ik wel het enigste alternatief.

Iemand enig idee hoe zon matje normaal genoemd word ? dan kan ik eens een beetje rondzoeken naar prijzen enzo.

@ oversoft, kheb nog niks besteld, stuur anders even de emails die jij hebt uigewisseld met die dude naar mij, dan weet ik de bestelling ed.

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb net m'n frontpanelen binnengekregen. Ze zijn gemaakt in blauw geanodiseerd alu met witte en oranje text. En ze zijn mooi! _/-\o_ :9~ _/-\o_

Alleen hebben ze een kleine transportschade (een deukje) en -veel erger- heb ik een spelfoutje in onze bedrijfsnaam gemaakt (Kitron Developement ipv Kitron Development) :X

Dus dat wordt dus 2 nieuwe panelen bestellen a €45/stuk :(

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
PICSSS :P

Zou het mogelijk zijn om zo'n rubberknopjes te laten maken die je dan wel zelf moet uitknippen ofso? Want in principe vind ik zon rubber knopjes nog altijd het aantrekkelijkste idee

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb al ff gezocht maar ik kan onze digicam niet vinden. Ik heb het flauwe vermoeden dat iemand dat ding heeft meegenomen op vakantie :(

Maar nu ontopic, wat wil je met al die knopjes doen, en wil je er ook text op hebben?

Edit:
Dit misschien iets? http://www.techtour.net/en/home/
Of dit? http://directory.google.c...al/Keyboards_and_Keypads/

[ Voor 33% gewijzigd door AcouSE op 16-07-2003 15:37 ]

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
AcouSE schreef op 16 July 2003 @ 15:34:
Ik heb al ff gezocht maar ik kan onze digicam niet vinden. Ik heb het flauwe vermoeden dat iemand dat ding heeft meegenomen op vakantie :(

Maar nu ontopic, wat wil je met al die knopjes doen, en wil je er ook text op hebben?
midipaneel bouwen, de text kan eventueel op het frontpaneel.

hier ook iets, http://www.millerdial.com/siliconerubberkeypads.shtml

ik krijg alleen overal t gevoel alsof ik minimaal 500 stuks moet afnemen :/

[ Voor 17% gewijzigd door Arjan op 16-07-2003 15:41 ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Atgast schreef op 15 July 2003 @ 15:13:
overigens, wat zou ik op de site van velleman moeten vinden ?
Oops, my bad. Velleman heeft z'n Custom Solutions niet meer in eigen beheer: http://www.clicktouch.be/newnl/default.htm

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Kaj. schreef op 16 July 2003 @ 15:54:
[...]
Oops, my bad. Velleman heeft z'n Custom Solutions niet meer in eigen beheer: http://www.clicktouch.be/newnl/default.htm
oei, die is handig, alleen word dit weer zon monsterafname ben ik bang...

ens ff een meeltje sturen

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ok, als iemand nog ff 2999,- wil sponseren dan doe ik die laatste euro wel uit eigen zak :P

Ik had zonet een medewerker van clicktouch aan de telefoon en hij wist me te melden dat het duur zou worden. produktiekosten 2000,- en bij 100 afnames lagen de kosten per pad zo rond de 10,- schatte hij.

Dus tenzij ik 100 anderen zo gek krijg om zon pad te bestellen à 30, 35,- euro dan moet ik iets anders gaan verzinnen :)

iemand nog ideeen ?

Verwijderd

Atgast schreef op 14 August 2003 @ 11:31:
ok, als iemand nog ff 2999,- wil sponseren dan doe ik die laatste euro wel uit eigen zak :P

Ik had zonet een medewerker van clicktouch aan de telefoon en hij wist me te melden dat het duur zou worden. produktiekosten 2000,- en bij 100 afnames lagen de kosten per pad zo rond de 10,- schatte hij.

Dus tenzij ik 100 anderen zo gek krijg om zon pad te bestellen à 30, 35,- euro dan moet ik iets anders gaan verzinnen :)

iemand nog ideeen ?
Hou een IA/Animocheck :X Er zijn vast nog wel meer geintreseerden ;)

Verwijderd

kun je zelf niet iets verzinnen met siliconen kit en een mal?

al zijn 150 knoppies nogal een werk

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 10:49

virus.elektro

profesionele monitor sloper

in dit topic staat een oplossing voor je probleem
[rml][ el] startrek knoppen[/rml]
iemand heeft pas geleden knopjes ontdekt/gemaakt, die met 1 aansluiting werken. ze kunnen ook achter plexi en siliconen

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Pagina: 1