Toon posts:

registry merge van windows xp naar windows NT4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een registry entry werkend in windows XP. Als ik deze wil importeren in windows nt4 terminal server dan geeft nt aan dat het een niet geldige nt registry script is. Ik heb de eerste regel al vervangen met: REGEDIT4
maar helaas gaf dit geen oplossing.
Kent er hier iemand een programmatje die windows2000/XP keys automatisch kan omzetten naar winnt 4.0 keys? Ik heb al het één en ander bekeken aan programmatjes, maar geen van allen kan wat ik zoek. Of heeft iemand ervaring met het omzetten van registry keys? Het gaat in dit geval om een registry entry ivm een Oracle installatie.

thx alvast

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Ik raad je aan Oracle op een WindowsNT4 machine te installeren en daar de key uit te exporteren. Sommige WindowsXP keys zijn niet eens geldig op Windows2000 professional omdat deze de functionaliteit niet eens kent. Let wel op dat jij je WindowsNT4 server compleet om zeep kunt helpen als je dit direct op een productie machine test.....

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je antwoord,
Ik zal eens kijken wat ik ga doen. Ik had eigenlijk gehoopt dat er een soort converter zou zijn. Ik heb zelf geen verstand van oracle, het is alleen nodig om een 3de partij in laten bellen en een oracle database in ons netwerk te testen. Dit zou via een Windows NT4 terminal server moeten gaan!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Waarom laat je ze niet gewoon via een Terminal Server Client contact maken? Dan krijgen ze gewoon een desktop te zien en kunnen ze de Oracle database inkijken?!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, das ook de bedoeling ;) maar die terminal server is winnt 4.0 en winnt wil die registry entry die die 3de partij heeft gemaakt niet mergen. op een normale win2k of xp machine is dat geen probleem

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 16:31:
Tja, das ook de bedoeling ;) maar die terminal server is winnt 4.0 en winnt wil die registry entry die die 3de partij heeft gemaakt niet mergen. op een normale win2k of xp machine is dat geen probleem
heb je die terminal server wel in install mode gezet dan :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 15 July 2003 @ 16:32:
[...]

heb je die terminal server wel in install mode gezet dan :?
Dat is een goeie,
Ik heb die terminalserver zelf niet geinstalleerd... Ik neem aan dat als ik via een dameware sessie als domain admin aanlog dat ik wel kan installeren?!? of is er nog ziets als een speciaal install account?

Verwijderd

Je moet inloggen als administrator op die server, en op de command-line doe je:

change user /install

Installeer de regfile of het programma, en doe na afloop:

change user /execute

Verder zijn .reg-bestanden van windows 2000/XP niet volledig backwards compatibel (joh), de NT4 registry kent (oa.) geen Multi-SZ entries.

Hoe ziet de inhoud van die regfile er precies uit als ik vragen mag, misschien is het uiteindelijke probleem helemaal niet zo groot.

PS: Dameware om een Terminal Server over te nemen lijkt mij een beetje dom.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 09:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thx MAx_Kool,

Ik zal het eens proberen morgen. Als ik er niet uit kom zal ik je de inhoud van de reg-file sturen (als je dat niet erg vindt)

Ik nam de terminal server juist over met dameware, om te voorkomen dat ik beperkt werd door een terminal server sessie waarin eventueel de rechten beperkt zouden zijn.

Ik zet morgen de resultaten hier

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 13:42:
Ik heb een registry entry werkend in windows XP. Als ik deze wil importeren in windows nt4 terminal server dan geeft nt aan dat het een niet geldige nt registry script is. Ik heb de eerste regel al vervangen met: REGEDIT4
maar helaas gaf dit geen oplossing.
ehm.

RegEdit 5 exporteert standaard in unicode - NT4 snapt dat niet. In XP's regedit gewoon bij je export in de "Save As" voor NT4 compatibiliteit kiezen en importeren maar.

Overigens moet je even kijken wat je importeert en waar - als je ons vertelt welke key kunnen we je iets meer info geven.

Over de mensen die de install mode suggereren - lees even dit artikel door: http://support.microsoft....6/4/98.ASP&NoWebContent=1 hierin staat vrij goed uitgelegd wat de install mode nu precies is.

Ondanks wat veel mensen denken - soms *moet* je een applicatie juist in *execute* mode installen wil hij goed werken, al is dit inderdaad meer uitzondering dan regel.

Verwijderd

Topicstarter
Thx Elevator,
Dit was idd de oplossing. Het probleem is opgelost. Ik had eerst gecontroleerd welke onderdelen van de registry aangepast werden, en dat was alleen hkeylocalmachine, software oracle, dus daar kon volgens mij weinig mis mee gaan.

Ik kon met m'n dameware sessie als domain admin zonder problemen de merge doorvoeren.

Toch wel handig van microsoft dat ze in de registry editor rekening hadden gehouden om de registry te exporteren naar een nt4 compatible registry entry.

Wel raar dat er door 3rd party registrytools geen aandacht word besteed aan dit soort dingen.

[off topic]vanwaar die dellhaat? Ze hebben best goede online support volgens mij(machines zijn niet altijd even netjes, maar daar betaal je ook naar[/off topic]
Pagina: 1