Toon posts:

1650 mAh - Lithium Polymer voor Nokia 3310

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na me via de search te hebben ingelezen over het onderwerp van batterijen voor de Nokia 3310 ben ik op zoek gegaan op het web naar winkels die ze verkopen. Nu heb ik de volgende vraag:

Wat is het verschil tussen de volgende batterijen:

1000 mAh - Lithium-I
1400 mAh - Lithium-Ionen
1500 mAh - Lithium-Ionen
1650 mAh - Lithium Polymer

Ik heb ze in de volgorde gezet waarvan ik denk dat die de kwaliteit aangeeft. Als dat klopt, waar zit dat kwaliteitsverschil hem dan in en waarom is de laatste zoveel duurder dan de andere drie?

Verwijderd

http://www.plantraco.com/hobbies/product-lpcells.html

Lithium Polymer is dus licht en heeft het meeste vermogen (althans houd het het langste uit) Hij is waarschijnlijk dus zo duur vanwege de productie kosten.

Verwijderd

Topicstarter
OK, maar wat zijn de voordelen? Ik heb nu de standaard batterij die in de 3310 zit als je em koopt. Die batterijen die ik net opsomde, hoeveel langer kan ik daarmee bellen/aanstaan.

P.S.

Ik ben het 100% eens met je Anti-Amerikanen statement! _/-\o_

Verwijderd

Dat kan je uitrekenen, je telefoon gebruikt een aantal mAh, een accu (batterij) heeft een aantal mAh. Op jouw huidige batterij staat een aantal mAh, dit wordt geleverd door een aantal cellen dat in je Batterij zit. Is een van deze cellen moe/op dan kan het zijn dat je telefoon "zomaar" van helmaal vol naar half vol valt als je hem een uurtje aan heb staan, of van ahalf vol in ene naar uit ligt er maar aan welke cellen verrot zijn.

Maar goed, jouw telefoon gebruikt:
http://www.nokia.com/nokia/0,8764,2236,00.html

Dar is een bepaald mAh uit te halen maar als je niet belt ja dan verbruikt ie minder dus dat is dan niet precies vast te stellen.

900 mAh = 2h 30min - 4h 30min lullen
1000 mAh = 2h 40min - 4h 45min lullen

ff een beetje rekenen

1650 mAh = 4h 24min - 7h 50min lullen

Puur met verhoudingen uitgerekend dus er zal wel geen hoput van kloppen met de werkelijkheid, ik denk persoonlijk dat het zo'n 3h 45min - 6h 30min lullen is.

Maar goed hoe meer mAh hoe langer je telefoon het uithoud.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ga de 1500 bestellen.