[PM] \\.\disk1.part2

Pagina: 1
Acties:

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26
Wanneer ik in Windows 98 met PartitionMagic Pro 8 een tweede partitie aanmaak, krijgt deze geen driveletter toegewezen. Hij komt in het Extended deel van de actieve primaire partitie te staan (C:). De primaire partitie neemt gewoon 100 % van de schijf in beslag (80 GB). Als ik File Browser in Partition magic gebruik krijg ik voor de tweede (logische) schijf de naam "\\.\disk1.part2". Hoe kan ik hier gewoon een driveletter (d:) aan toewijzen?
Natuurlijk heb ik gezocht maar ik kon niks vinden op \\.\disk1.part2

Nederlander in België

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 17:10
Wat is "het Extended deel van de actieve primaire partitie"?

No production networks were harmed during this posting

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

PM is geen standaard onderdeel van Windows, Win98 heeft ook naast fdisk geen handige manier om het te doen. Dus WOS --> SA :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49

sus

is druk :+

is het niet zo dat je nu een Extenderd Partitie hebt aangemaakt, maar dat je er nog geen echte partitie van hebt gemaakt?

Even ter verduideling:

Windows staat op C: Dit is een Primaire partitie (en de actieve partitie)
Als je een station D: (en evt E:, F:) wil maken, dan maak je eerst een extended partitie aan, achter je C:-schijf. Als je dat hebt gedaan, moet je daar een logisch station in aanmaken. Dit kan allemaal met partition Magic, even kijken waar het precies zit. Tis niet zo moeilijk verder.

Als je dit allemaal netjes doet, zou hij gewoon een driveletter moeten geven, maar misschien is er iets met je HD aan de hand?

• Elektronicanet
Het is al gelukt. Ik heb nu de extended partitie verwijderd, de primaire geresized naar 30 GB, en toen in de Unallocated space nieuwe, logische stations aangemaakt. Toen deed ie het wel :S
(Overigens ben ik hier achter gekomen door proberen, proberen en nog eens proberen)

Nederlander in België

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Elektronicanet schreef op 15 juli 2003 @ 18:13:
(Overigens ben ik hier achter gekomen door proberen, proberen en nog eens proberen)
Met de handleiding, de handleiding en nog eens de handleiding was het je ook wel gelukt. Het lijkt me nogal logisch dat je eerst bestaande partities moet resizen voordat je nieuwe partities kunt maken.

• Elektronicanet
/downtime/ schreef op 15 July 2003 @ 19:35:
[...]

Met de handleiding, de handleiding en nog eens de handleiding was het je ook wel gelukt. Het lijkt me nogal logisch dat je eerst bestaande partities moet resizen voordat je nieuwe partities kunt maken.
Uiteraard! Maar dat had ik ook gedaan. Alleen het probleem was dat hij toen in het extended deel geen letters wilde toekennen.

Nederlander in België

Pagina: 1