Toon posts:

Asus moederbord en Creative Geforce

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet veel van grafische kaarten en moederborden af. Ik weet wel dat mijn grafische kaart totaal niet loopt. Ik heb hier al eerder over gepost, alleen hebben alle antwoorden toen niets geholpen.
Nu hoorde ik laatst iemand zeggen dat de geforce van creative nooit loopt op een asus moederbord.
Weten jullie of dit een bekend probleem is?
Ik heb 2 screenshots waar jullie kunnen zien wat voor beelden ik krijg
Afbeeldingslocatie: http://www.het-kleintje.nl/Image1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.het-kleintje.nl/grafischekaart1.jpg

Dan even wat extra informatie over mijn pc.
Moederbord = Asus P3V4X
Grafische kaart = Creative Geforce 256 Annhilator
CPU = PIII 600
128 MB intern geheugen
normale voeding.

Geen irq conflicten.
Geprobeerd met de laatst geupdate drivers van Creative en met de drivers van Nvidia.
De oude drivers zijn eerst verwijderd en de bios settings staan ook goed.

Ik weet het gewoon niet meer.
Indien het echt een conflict is tussen mijn moederbord en de grafische kaart, heb ik dan recht om 1 van de twee te ruilen, ik heb namelijk nog garantie.

Bedankt!

Verwijderd

Dit is geen probleem tussen een asus moederbord en een creative geforce kaart. Ik heb zelf een cusl2 moederbord met een annihalator pro en deze geeft geen problemen. Ook met mijn vorige bord (mel-c) heb ik geen problemen ondervonden. Je kunt proberen nieuwe drivers van creative te installeren of de nieuwste detonator van Nvidia. Ook zou je nog kunnen proberen om je bios van je moederbord te flashen naar een nieuwere versie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste detonators in gebruik. En ik heb ook de bios van mijn moederbord geupdate. Maar het maakt niets uit. Geen verschil.

Verwijderd

Nee lijkt me erg sterk, alle Asus moederborden hebben bovendien andere chipsets.

Ik heb ook een Annihilator Pro met een Asus A7V, geen probs.

Verwijderd

zier eruity als een geheugen probleem

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Dark

who tweaked the light?

Ik heb een creative geforce pro en een Asus P2B-S, geen enkel probleem mee! Ow, en op een Asus CU-BX werkt ie ook prima.

De beelden die je daar laat zien doen er meer aan denken dat het geheugen van de kaart stuk is, of te ver ge-overclocked, core te heet of iets dergelijks.

Als je zelf een andere heatsink erop gezet hebt, dan zit die misschien niet goed. Die geforce chips zijn niet erg plat, dus houdt in de gaten dat er voldoende koelprut tussen de heatsink en de chip zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niets overgeclockt.
Geen heatinkje ofzo erop gezet.
Gewoon normale standaard kaart in het agp slot gezet.

Creative zegt dat je 32 mb intern moet hebben. 64 aanbevolen. Ik heb 128, dus geheugenprobleem lijkt me sterk.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Dark

who tweaked the light?

Wat vindt je trouwens een normale voeding? 200Watt? Het zou daar ook aan kunnen liggen dus want de geforce1 is een behoorlijke stroomvreter, veel meer dan b.v. de geforce 2 of mx.

200Watt is echt aan de lage kant hoor met die kaart.

Verwijderd

Topicstarter
230 geloof ik.
Is dat te weinig???
Dat is er standaard door de leverancier in mijn pc gezet. Indien dat het probleem is, is het dan zijn fout??

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:01

Metzie

Nyaano !

Ik heb dit eerder gezien, het houd in dat je videokaart brak is.
Ik zou heel snel teruggaan naar de winkel en omruilen.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Zoals sub-zero eerder schreef is dit zeer waarschijnlijk een geheugenprobleem, maar niet qua hoeveelheid en ook niet met je DIMM chips op het moederbord. Het lijkt er op dat het geheugen van je AGP kaart vernaggeld is.

Ziet je scherm bij het opstarten van je computer er ook verkeerd uit (voordat Windows opstart)?

-------------------------------------------
"It's better to ditch and learn than crash and burn". ;)

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Lijkt er op dat het geheugen niet goed functioneerd.

Heb je al eens geprobeerd alle kaarten er uit te trekken, en alleen te draaien met de videokaart er in? Liefst ook maar 1 HD aansluiten. Gaat er om dat ie zo min mogelijk stroom verbruikt (evt. CPU even terugklokken). Dan kan je misschien zien of dat de oorzaak is. Zo niet, dan is het de RAM op je videokaart volgens mij.
De switches in je RAM sluiten niet goed. Dit zie je ook bij te ver overklokken wel eens (meestal niet zo extreem alleen). Mogelijke oorzaken:
1. Spanning te laag waardoor switches niet goed werken.
2. Te warm waardoor switches niet goed werken.
3. snelheid te hoog waardoor switches niet goed werken.

Meestal 1 of 3 :)

Verwijderd

Dat probleem had ik indeed ook..
plaatjes komen me bekend voor alleen IETS minder Xtreem denk ik...

Ik heb m'n kleurdiepte op 16 bit gezet i.p.v. 32 bit en alles was opgelost! :)

waarom dat werkt.. ik weet het niet.
heb trouwens OOK een P2b-f en moest de laatste bios update erop zetten (1013a) anders hing de PC zelfs helemaal .. misschien dat het moederbord het niet helemaal trekt ofzo...

maar op 16 bit zetten helpt in elk geval .
Pagina: 1