• Daniel304
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-01 16:22
Ik heb gister vernomen dat er voor de X60 series van nokia een programma is gemaakt die 'nieuw' leven schenkt aan een batterij..
Een collega die nu op vakantie is heeft het gebruikt en zijn batterij (die eerst na 24 uur op was) doet het nu weer bijna de volle 160 / 200 uur..

Heeft iemand enig idee waar dit programma te halen valt en wat het nou doet ?!?
(bijv zet het de kwaliteit 'efr' geloof ik lager ofzo ?!? of laat hij je batterij helemaal leeg lopen ?!? software matige druppel lader ?!?

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:07
Heb je al gegoogled? Ik denk idd dat het met efr te maken heeft.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-02 23:31

SiGNe

Ook hoi!

wat is efr?

Edit:
Ah, Enhanced Full Rate Codec dus :)

[ Voor 68% gewijzigd door SiGNe op 15-07-2003 13:00 . Reden: verder gekeken dan neus lang is ]

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Klinkt zeer interressant! Maar wat zijn de X60 series? Welke modellen hebben hier mee te maken?

Ik zou wel eens willen weten hoe dat werkt?? Is dat niet schadelijk voor je batterij dan?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 13:02 ]

• Daniel304
X60 series is in iedergeval de 7650 (en de 3650 geloof ik)

uiteindelijk zijn het de X6X0 series...
3650
6600
7650

[ Voor 35% gewijzigd door Daniel304 op 15-07-2003 13:27 ]

• Daniel304
Naar dat ik begrepen heb is dit programma er niet voor de x6x0 serie.. blijkbaar wel voor een andere nokia telefoon en ook verschillende laptops...

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:31

BeaM-R

Powerrrrr

Dat EFR lager zetten kan met meerder telefoons, ook met mijn 6310i.
En er is nog zo'n term die je lager kan zetten.
Hierdoor wordt de geluidskwaliteit wel wat slechter, maar spaart het je accu.

Het brengt dus niet meer leven in je batterij, het gaat alleen wat zuiniger met de energie om

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Als je op een nokia de code #3370# invoert start de gsm terug op en zendt ie voortdurend zendstralen/signalen naar de gsm mast.
Indien je echter de code *3370# invoert start de gsm ook opnieuw op, echter het grote verschil is dat de gsm niet voortdurend, maar met een bepaald tijdsinterval zendstralen/signalen zendt.
Het nadeel hiervan is echter dat je soms uit het bereik kan vallen van de gsm-mast indien je je verplaatst.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 18:56:
Als je op een nokia de code #3370# invoert start de gsm terug op en zendt ie voortdurend zendstralen/signalen naar de gsm mast.
Indien je echter de code *3370# invoert start de gsm ook opnieuw op, echter het grote verschil is dat de gsm niet voortdurend, maar met een bepaald tijdsinterval zendstralen/signalen zendt.
Het nadeel hiervan is echter dat je soms uit het bereik kan vallen van de gsm-mast indien je je verplaatst.
heeft iemand dit geprobeert?? want ik merk op mijn 3650 geen verschil! :?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Als je EFR uitzet is de kwaliteit van je telefoon gesprek wel een stukje minder;
(zoiets als je mp3 codec op een lagere bitrate zetten)

op welke manier laad je je telefoon op?.. ook al zit er niet een nikkel-cadmium
accu in de beste manier van laden is toch echt als het apparaatje aangeeft dat
hij leeg is dan pas weer te herladen.

Stel je screensaver zo in dat hij sneller aangaat; dan gaat het scherm nml in
een andere modus waardoor hij minder stroom gebruikt.. ook kan je misschien
het contrast wat terug zetten (al is dat verschil minimaal.) Wat ik ook gemerkt
heb is als je een grotere achtergrond er op zet (jpg'tje van 30 kb) dat hij dan
ook minder zuinig is met je accu. (misschien omdat hij dan het plaatje software
matig moet gaan renderen).

[ Voor 39% gewijzigd door avon op 26-09-2003 10:35 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

ja dat klopt inderdaad, ook met lion accu's is het beter om pas op te laaien wanneer het ding helemaal leeg is, maar ik snap niet dat de alllereerste telefoon die ik had (pocketline swing) een functie had om de batterij te ontladen, en de nieuwste telefoons dat allemaal niet meer hebben, ik bedoel nokia zal vast en zeker weten dat de levensduur van de accu achteruitgaat als je hem niet helemaal ontlaad!
Pagina: 1