Toon posts:

[DECT] Vraagje...

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op mn werk gaan wij verhuizen naar een nieuw pand, maar dit pand is een stuk groter en heeft 3 etages. Nu zitten we met het volgende probleem, in de huidige situatie hebben wij in het magazijn allemaal dect toestellen van samsung, maar boven hebben we weer siemens telefoons, we hebben met de samsung gigaset 2010 getest in het nieuwe gebouw, we hebben daar de centrale in de serverroom gezet (meest centrale punt in gebouw) daar hadden we de begane grond en de 1e en 2e etage perfect verbinding, behalve op de 3e etage daar stoorde de verbinding nogal.
we willen dus graag een repeater hebben, maar nu is het geval dat deze waarschijnlijk niet voor alle toestellen werkt.
wat is nu de beste oplossing? :> :/ :?

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 12:29:
in de huidige situatie hebben wij in het magazijn allemaal dect toestellen van samsung, maar boven hebben we weer siemens telefoons, we hebben met de samsung gigaset 2010 getest in het nieuwe gebouw, we hebben daar de centrale in de serverroom gezet (meest centrale punt in gebouw) daar hadden we de begane grond en de 1e en 2e etage perfect verbinding, behalve op de 3e etage daar stoorde de verbinding nogal.
we willen dus graag een repeater hebben, maar nu is het geval dat deze waarschijnlijk niet voor alle toestellen werkt.
wat is nu de beste oplossing? :> :/ :?
Siemens 2010 is een heel oude serie btw, maar die repeater werkt voor alle siemens toestellen, en ik neem aan dat je samsung met de Siemens werkte?
In dat geval kan je namelijk gewoon een siemens repeater kopen, weet alleen niet hoeveel je er nodig hebt, die kan er namelijk niet zo super veel aan dacht ik (stuk of 8 )

[ Voor 7% gewijzigd door Paitor op 15-07-2003 12:51 ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
we zitten wel gewoon met een telefoon centrale dat was volgens een onduidelijke verkoper wel een probleem, en die 2010 was alleen om te testen, die wordt hier verder niet gebruikt. Die siemens hebben allemaal een andere basisstation dus ik weet niet of ze met de samsung werken.

Verwijderd

Topicstarter
iemand sorry voor de schop omhoog

Verwijderd

Gigamaster,

zou je miischien een schetsje kunnen maken, op welke plekken de toestellen staan, tot waar ze bereik moeten hebben en op welk basistation welke toestellen moeten kunnen draaien. En wat de zwakke plekken voor welk basisstation in het gebouw zijn

• Paitor

Paitor

ff nadenken, theoretisch zou ik het volgende verwachten:
je hebt 8 aansluitingen op centrale, die 8 zet je door naar de repeater, die vervolgens weer 8 siemens DECT telefoons van verbinding voorziet.
Zou moeten kunnen voor de derde verdieping.

Enige vervelende is dat DECT theoretisch 100 meter binnen haalt (praktijk 50)
Dus als ik jou was zou ik even testen hoe het precies zit met interferentie enzo, of het signaal niet gewoon ergens door wordt onderbroken.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 15:38:
iemand sorry voor de schop omhoog
Dit is dus NIET de bedoeling. Schoppen mag je 1malig doen, na 24 uur. Niet na een kleine 3 uur...

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de schop, maar er was een beetje druk achter me.

Maar goed de bovenste etage is evenals de begane grond en de 2e etage een magazijn. de serverruimte staat het meest centraal in het gebouw op de 1e etage bij de kantoren. nu is op de andere magazijn verdiepingen tot in de uithoeken van het gebouw prima bereik maar niet opd e bovenste etage.

Ik zal in de loop van de dag wel even een schetsje maken.

Verwijderd

Topicstarter
helaas krijg ik op mn werk het plaatje niet online maar goed ik hoop dat het op deze manier wel duidelijk is, het magazijn bestaat ongeveer uit 6 toestellen deze waren geloof ik allemaal van samsung. nu zijn in de kantoren er een stuk of 5, deze van siemens. hoop zo genoeg verteld te hebben ander brandt maar los.....

• Paitor

Paitor

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 09:01:
helaas krijg ik op mn werk het plaatje niet online maar goed ik hoop dat het op deze manier wel duidelijk is, het magazijn bestaat ongeveer uit 6 toestellen deze waren geloof ik allemaal van samsung. nu zijn in de kantoren er een stuk of 5, deze van siemens. hoop zo genoeg verteld te hebben ander brandt maar los.....
Zoals ik zei, probeer ff te testen of de Samsung het wel doet,
misschien is de 2010 gewoon een beetje versleten.
Doet de Samsung het, dan gaan die gewoon boven en de rest beneden.
Werkt de Samsung niet, koop dan een Repeater ergens in de buurt, waar je em kan ruilen.
Mediamarkt neemt het iig terug binnen 2 weken,
weet niet of er iets bij je in de buurt zit wat dat ook doet.
Dat lijkt me de beste oplossing, wij kunnen wel speculeren over wat werkt en wat niet,
jij zal het allemaal moeten testen...

Verwijderd

Topicstarter
ik HEB het met de 2010 geprobeerd zoals ik in het begin zei, maar deze doet het dus niet op de 3e en de siemens dus en het probleem is dat iedereen in het hele gebouw bereik moet hebben De siemens kunnen we even niet proberen want die worden steeds gebruikt, maar is er niet zoeiets als een repeater voor beide merken......

• Paitor

Paitor

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 10:58:
ik HEB het met de 2010 geprobeerd zoals ik in het begin zei, maar deze doet het dus niet op de 3e en de siemens dus en het probleem is dat iedereen in het hele gebouw bereik moet hebben De siemens kunnen we even niet proberen want die worden steeds gebruikt, maar is er niet zoeiets als een repeater voor beide merken......
Tja ik weet niet of je Samung en of die repeater GAP compatible zijn,
zo ja, dan lukt het wel...

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als ik het goed lees staand de basisstations op de beganegrond.
Is er geen mogelijkheid om deze op de 1e of de 2e verdieping te plaatsen.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 18:34

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Paitor schreef op 19 juli 2003 @ 01:46:
[...]

Tja ik weet niet of je Samung en of die repeater GAP compatible zijn,
zo ja, dan lukt het wel...
Ja, beide zijn GAP compatible

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Topicstarter
Bartjeee schreef op 20 July 2003 @ 00:27:
Als ik het goed lees staand de basisstations op de beganegrond.
Is er geen mogelijkheid om deze op de 1e of de 2e verdieping te plaatsen.
nee het test basis station staat op de 1e etage in de server ruimte, maar dit is een ouder type telefoon de oude van mn baas en die heeft al weer een nieuwe het test type was samsung 2010 met een 2011 telefoon.

• Paitor

Paitor

Verwijderd schreef op 23 juli 2003 @ 13:59:
[...]

nee het test basis station staat op de 1e etage in de server ruimte, maar dit is een ouder type telefoon de oude van mn baas en die heeft al weer een nieuwe het test type was samsung 2010 met een 2011 telefoon.
Samsung of Siemens?

Verwijderd

Topicstarter
We zijn sinds 2 weken verhuisd en we zitten nu in het gebouw helemaal klaar, telefoons aangesloten en ja hoor door het vele metaal van het magazijn en gebouw zelf is er storing, je kan zowat op dezelfde verdieping al niet meer bellen. We hebben dus een sterke versterker nodig.

maar we l een die met siemens en samsung samenkan, anders is het mischien verstandig om een aantal toestellen te vervangen en daar siemens van te maken...
Pagina: 1