Installatie van WinZip automatiseren?

Pagina: 1
Acties:

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 09:13

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Ik wil voor mezelf graag een Win2k cd maken met SP4 en alles er alvast op en aan. :*)

Nu begreep ik dat het ook mogelijk is om programma's van derden te installeren tijdens de Windows setup. Is het dan ook mogelijk om de setup van WinZip te automatiseren?
Dus een unattended setup uitvoeren zodat ik ook hiervoor niets hoef in te tikken/aan te klikken?

Ben al wat aan het zoeken geweest, kwam op een nieuwsgroep tegen dat je met het commando "SETUP -R" een bestand met de naam "SETUP.ISS" aanmaakt, waarmee dit mogelijk is, maar bij mij maakt hij deze niet aan. ;(

• fozz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 13:16

fozz

Are You In Or Out?

Dat stup -r werk niet bij WinZip.
Welke versie wil je instaleren ?
Er staat trouwen op de winzip site informatie over hoe je dat moet doen.

Specs -There's a dozen reasons it won't work and eleven guys who don't care.

Verwijderd

Ik heb WinZip in een MSI pakket gebakken.
Via group policy kun je WinZip unattended installeren, bijvoorbeeld tijdens de installatie.

Ik heb Wininstall LE gebruikt om het MSI pakket te bouwen (staat op de Windows 2000 Server CD)

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 11:26
Er is ook een nieuwe versie van WinInstall, k'weet alleen niet ff waar die te downen is. Volgens mij op de site van de leverancier.

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 09:13

highking

Langharig tuig

Topicstarter
fozz schreef op 15 July 2003 @ 12:29:
Welke versie wil je instaleren ?
Versie 8.1
Er staat trouwen op de winzip site informatie over hoe je dat moet doen.
Op Winzip.com? Kan je me die aanwijzen dan? Want ik kan het niet erg vinden...

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Be Stronger Than Your Excuses

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
op de windows 2000 server cdrom staat een tooltje hiervoor (wininstallLE) hiermee kan je kant en klare installs maken van progjes en hiervan .MSI files maken..

via AD kan je deze vervolgens ook nog eens deployen naar je workstations.... makkelijk niet?

wil je het tijdens de w2k install.. kan ook, maar dan moet je met een unattended file gaan werken, die na de install (via cmdlines.txt) even een setupje draait

zo doe ik dat met ie6.0 in w2k.. werkt handig

A wise man's life is based around fuck you

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:28
is het niet makkelijker gewoon een image te maken?? :?

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:22
Dan hebben alle computer hetzelfde IP adres, indien statisch, en zelfde networkname.

^ Wat hij zegt.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-09 12:08

Beaves

Usque ad Finem

Z-Dragon schreef op 15 July 2003 @ 22:19:
Dan hebben alle computer hetzelfde IP adres, indien statisch, en zelfde networkname.
Niet als je sysprep gebruikt.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Desnoods maak je een batchfile waarin je de losse files kopieert en een regfile met daarin de regsettings die je exporteert van een pc waar winzip al op staat.

Verwijderd

zwelgje schreef op 15 July 2003 @ 16:49:
op de windows 2000 server cdrom staat een tooltje hiervoor (wininstallLE) hiermee kan je kant en klare installs maken van progjes en hiervan .MSI files maken..

via AD kan je deze vervolgens ook nog eens deployen naar je workstations.... makkelijk niet?
Je quote precies wat ik zeg :?
Maargoed, ik heb het MSI pakket even online gezet welke ik gebruik:

Let op! Ik heb het bestand WINZIP32.EXE uit het MSI pakket verwijderd ivm copyright. Deze zul je er zelf weer in moeten plaatsen. Het gaat om de WINZIP32.EXE van versie 8.1 SR-1 Corporate. Test er maar lekker mee zou ik zeggen :Y)

http://www.xs4all.nl/~damrak/temp/WinZip8.1SR-1.zip

Het is gebakken met de WinInstall LE van de Windows 2000 Server CD en je kunt het pakketje zo toevoegen aan de GPO.

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 06:51:
[...]
Je quote precies wat ik zeg :?
Maargoed, ik heb het MSI pakket even online gezet welke ik gebruik:

Let op! Ik heb het bestand WINZIP32.EXE uit het MSI pakket verwijderd ivm copyright. Deze zul je er zelf weer in moeten plaatsen. Het gaat om de WINZIP32.EXE van versie 8.1 SR-1 Corporate. Test er maar lekker mee zou ik zeggen :Y)

http://www.xs4all.nl/~damrak/temp/WinZip8.1SR-1.zip

Het is gebakken met de WinInstall LE van de Windows 2000 Server CD en je kunt het pakketje zo toevoegen aan de GPO.
had jouw reactie over het hoofd gezien... sorry :>

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1