Toon posts:

2 raid conrtollers SATA+ATA naast elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een sata raid controller onboard waar ik 2 raptors aan ga hangen in raid 0 dit ddoe ik voor de snelheid. Maar ik wil ook mijn data veilig hebben en aangezien raid0 en niet veilig is en op die raptors nie genoeg ruimte is, wil ik er nog een raid 5 kaart op ata naadt gaan zetten.

maar ik heb hier helemaal geen ervaring mee (2 raid controllers), mijn vraag = nu hoe gaat dit in zn werk.

Gaat eerst de 1 zn raid laden of gaan ze allebi te gelijk??

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:25
Ik heb 2 raid controllers (1 onboard op mijn p4c800, en een adaptec 2100s).

Hij detecteerd eerst de onboard controller, en daarna de adaptec. Dus je boot tijd wordt er wel wat langer door, maar het werkt verder wel prima.

[ Voor 22% gewijzigd door Mior op 15-07-2003 11:53 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42
Nu heb ik er niet ontzettend veel verstand van, maar ik zie geen reden waarom dat niet gewoon naast elkaar kan functioneren :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:14
Dit moet gewoon werken, je hebt 2 aparte configs die gewoon samenwerken.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nou je hebt soms evil kaartjes die perse willen booten en waarvan je de bios niet kan uitzetten, dat zou vervelend zijn. want ik neem aan dat je wilt booten van de serial ata kaart, dus het zou mooi zijn als je de bios op de raid 5 kaart zou kunnen uitschakelen.

specs

Verwijderd

Topicstarter
zien jullie et nut er nog van in om dan die raid 5 kaart ook sata te nemen.. dit om de boot time te verkleinen en dan dongels gebruiken op normala ata schijven?

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-03 13:24
Ik heb op m'n Asus P4PE een onboard raid controller en een losse Promise Fasttrack 2000. Op dat extra kaartje heb ik een RAID0 config waar ik van boot. Als ik een extra schijf op de onboard controller hang, dan wil ie daar vanaf booten, terwijl dit niet de bedoeling is. Maar als je van de onboard controller wil booten lijkt me dat er niets aan de hand is.
Pagina: 1