Toon posts:

[word XP] uitlijnen formule

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb een raar probleem met Word. De paperclip is al doodgeschoten bij gebrek aan hulp >:)

Maar mijn probleem is dus dat ik een formule intik met de Vergelijkingseditor. Deze moeten dan in een Word document verweven worden (met tekst ervoor en erachter)
Nu wil ik dus dat het niet echt opvalt dat ik de vergelijkingseditor gebruik, maar een vergelijking gaat een stuk lager op de regel zitten dan een normaal stuk tekst. Het ziet er dus heel raar uit, een beetje zo:
F=M.A en de uitleg van de formule.

Hoe zorg ik er nou voor dat die formule gewoon op de regel te staan komt? Het is vrij specifiek maar misschien weet iemand het hier? Want ik krijg de indruk dat het bijna niet mogelijk is :?

Groeten en bedankt,

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

selecteer de formule eens, dan druk op lettertype, en dan zet hem eens in superscript. misschien dat de letters nu naar boven gaan ten opzichte van de huidige plaats. (onder de regel)

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Verwijderd

Topicstarter
newpegasus schreef op 15 July 2003 @ 11:31:
selecteer de formule eens, dan druk op lettertype, en dan zet hem eens in superscript. misschien dat de letters nu naar boven gaan ten opzichte van de huidige plaats. (onder de regel)
Dat is wel een hele botte methode, bovendien heb ik al meer dan 25 formules in mijn tekst staan die dan allemaal in superscript moet gaan zetten. En ik heb formules met meerdere regelhoogtes, die worden dan heel klein. Dus dat is het niet :)

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Volgens mij kan dit niet. De vergelijkingseditor maakt er volgens mij een figuur van. Ik weet niet in hoeverre je gebruik maakt van eventuele sub- & superscripts en deeltekens, maar wanneer dit niet het geval is zou ik proberen het gewoon in Word zelf te typen.

offtopic:
Doe eens een gokje waarom nagenoeg iedereen die een stuk schrijft met formules er in gebruik maakt van LaTeX? :)

Verwijderd

Topicstarter
OpifexMaximus schreef op 15 July 2003 @ 11:41:
Volgens mij kan dit niet. De vergelijkingseditor maakt er volgens mij een figuur van. Ik weet niet in hoeverre je gebruik maakt van eventuele sub- & superscripts en deeltekens, maar wanneer dit niet het geval is zou ik proberen het gewoon in Word zelf te typen.

offtopic:
Doe eens een gokje waarom nagenoeg iedereen die een stuk schrijft met formules er in gebruik maakt van LaTeX? :)
Het klopt ja, hij maakt er een figuur van. Maar hoe moet ik deze dan verticaal uitlijnen? Dat lukt dus echt niet

Verwijderd

En als je nou de formule 'zwevend boven de tekst' maakt? Wordt lastig met het uitlijnen van de tekst eromheen, maar hiermee kan je wel de formule daar zetten waar je wilt. Vergeet alleen niet dat een formule met bijvoorbeeld quotienten erin meer hoogte inneemt waardoor je in de knoop kan komen. Ik vind het er zelf altijd heel raar uitzien dat door een formule de regelhoogte opeens groter wordt, maar daar kan je dus weinig aan doen (of de grootte van de formule op 80% zetten ofzo)

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43
Heb je gekeken of in de Properties van de vergelijking onder het tabblad Layout de optie 'In line with text' is aangevinkt? Bij mij (Word 2000) gaat het namelijk op die manier wel goed.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Pagina: 1