Email versturen naar 1 adres niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb MS SBE 2000 servicepack 2 draaien met exchange 2000 (servicepack 3)met pop-connectors . Bij 1 emailadres krijg ik de volgende foutmelding :

Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Subject: test
Sent: 10-7-2003 16:34

The following recipient(s) could not be reached:

xxxxx@zeelandnet.nl on 10-7-2003 16:34
The e-mail account does not exist at the organization this message was sent to. Check the e-mail address, or contact the recipient directly to find out the correct address.
<w2k.thuis.local #5.1.1>

Het email adres is wel correct en andere email-adressen uit hetzelfde domein kan ik wel bereiken.
Heeft er iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:01

rally

Deyterra Consultancy

Hoe weet je 100% zeker dat het adres correct is? (Niet bedoeld als kritiek, maar ik probeer even te achterhalen wat je situatie is.
Die "w2k.thuis.local" is dat de server waar je het naar toe stuurt, of de server waar je het vanaf probeert te verzenden?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk toch echt dat de andere kant problemen heeft..
Probeer eens naar dat adres te mailen vanaf een Hotmail accountje oid.
Moet ik dat <w2k.thuis.local #5.1.1> ook echt als een thuis situatie zien? anders is het geen professional networking.. :-)

edit: vorige message nog niet gezien

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rally schreef op 15 juli 2003 @ 11:32:
Hoe weet je 100% zeker dat het adres correct is? (Niet bedoeld als kritiek, maar ik probeer even te achterhalen wat je situatie is.
Die "w2k.thuis.local" is dat de server waar je het naar toe stuurt, of de server waar je het vanaf probeert te verzenden?
Ik heb vanaf een andere locatie gemaild naar het emailadres, dus het adres is goed heb ook de ontvanger aangesproken en het extra gecheckt.

De w2k.thuis.local is de server waar het vandaan gestuurd wordt.

Dit is een test opstelling, ik ben dit nu aan het uitzoeken, omdat ik op de locatie van een klant hetzelfde probleem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:22

samo

yo/wassup

zitten er vreemde tekens in het email adres?
kan je wel emails van dit adres ontvangen en replyen?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
samo-arne schreef op 15 July 2003 @ 11:49:
zitten er vreemde tekens in het email adres?
kan je wel emails van dit adres ontvangen en replyen?
Geen vreemde tekens ik heb gewoon een test mailtje gestuurd.
Ontvangen lukt wel.
Replyen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ontvangen maakt niet uit. Mail komt binnen (pop3 of SMTP basis) en je mailserver pakt het gewoon aan.
Kun je wel rechtstreeks een mailtje versturen naar dat adres? Dus:
telnet mailserver.zeelandnet.nl 25
mail from:xxx@yyy.zz <ENTER>
rcpt to: xxxx@zeelandnet.nl <ENTER>
data <ENTER>
test <ENTER>
. <ENTER>

(LEt op de . (punt)! Daarmee word je bericht verstuurd). Als dit lukt, probeer dan of je hetzelfde kunt doen vanaf je eigen server (gewoon een telnet sessie opzetten naar het IP adres van je server (Vergeet niet om poortje 25 er achter te zetten) en dan kijken of het werkt. Je moet wel een op de server bestaand adres als afzender invoeren, want relaying is niet toegestaan (normaal gesproken). Bovendien word een eventuele NDR naar dat afzender adres gestuurd.
Laat even weten wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is voor mij de eerste keer dat ik op deze manier een mailtje stuurt.
Maar hij geeft op den duur het bericht :
250 ok: queued as XXXXXXXXX

Heeft hij het dan verstuurd of moet ik de ontvanger ff bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

:) Zo doet je mailserver het ook alleen zie je het niet.
Ik was trouwens nog een commando vergeten... meteen nadat je verbinding hebt gekregen moet je vaak nog even "helo" of "ehlo" typen (afhankelijk van het type mailserver waar je mee verbind) soms nog gevolgd door een mailadres. Maar het heeft gewerkt, dus dat is nu niet van belang.
De melding die hij geeft is dat hij in de wachtrij is gezet. Stuurt je server slechts eenmaal in de zoveel tijd e-mail?
Je kunt de afzender nu bellen om te vragen of hij het bericht heeft ontvangen (niet mailen dus ;) ). In principe zou je een NDR moeten krijgen als het niet gelukt is om het bericht te versturen. Het is wel even verstandig om het te controleren.
Overigens moet je vanaf beide servers hetzelfde doen. 1x vanaf de zeelandnet server en 1x vanaf je eigen server. Als je bij de zeelandnet server ook een NDR krijgt, dan weet je 99,9983% :P zeker waar het probleem zit
Je kunt na "data <enter>" trouwens nog meer tekst typen. Je mag alleen geen typfouten maken. Doe je dat wel, dan kun je ze niet verbeteren, want delete, backspace en de cursortoetsen werken niet.

'K hoop dat ik niet al te vaag ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben er nu achter gekomen, dat alle personen, waar ik geen mail aan kan versturen, een virusscanner van zeelandnet hebben. Dus ik vermoed eigenlijk dat daar het probleem ligt. Heeft iemand hier een mening over.

Of dit mogelijk is bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 12:58
Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 09:50:
Ben er nu achter gekomen, dat alle personen, waar ik geen mail aan kan versturen, een virusscanner van zeelandnet hebben. Dus ik vermoed eigenlijk dat daar het probleem ligt. Heeft iemand hier een mening over.
Panda Pc scan of via de server van zeelandnet? dit is Postfix met waarschijnlijk Panda Perimeterscan.

brakke contentscanning kan natuurlijk mail blocken, maar meestal stuurt dit soort software geen NDR.

[ Voor 19% gewijzigd door paulhekje op 29-07-2003 10:35 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het alleen met adressen die door de server van zeelandnet.gescand worden. En ook de aliassen, dus ik kan geen andere verklaring vinden. Zal anders wel eens contact opnemen met zeelandnet of die er een verklaring voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-07 11:58

igmar

ISO20022

.local zaken en niet bestaande domeinen dienen niet in mails voor te komen. Indien dit een afzenderadres is wordt hij terecht geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
igmar schreef op 29 juli 2003 @ 16:00:
[...]

.local zaken en niet bestaande domeinen dienen niet in mails voor te komen. Indien dit een afzenderadres is wordt hij terecht geweigerd.
Dus ik mag volgens jouw mijn mail niet versturen met mijn eigen smtp-server ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-07 15:16
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 02:19:
[...]

Dus ik mag volgens jouw mijn mail niet versturen met mijn eigen smtp-server ???
je wel, maar je moet er een internet domein aan hangen bij voorbeeld tweakers.net geen .local.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige mail servers op het internet doen een controle of het wel werkelijk van de afzender afkomt. Dit doen ze door jouw domein naam (van de afzender w2k.thuis.local) te resolven als dit klopt met wat in de mail staat laten ze dit toe ander blocken ze de mail. Dan moet dus inderdaad zoals MoBi zegt dit wel een geregistreerde FQDN zijn.

Misschien doet Zeeland net dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthey
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 11:16
Inderdaad MrBear dit lijkt mij ook het probleem, al is de reply van de mailserver dan vaak wel anders...

Kan je bijvoorbeeld wel mailen naar info@zeelandnet.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verstuurt je Exchange de mail zelf ook?

Doe dan s n "nslookup -querytype=mx zeelandnet.nl" om eerst uit te vinden bij welke SMTP-server het bezorgd wordt...

Dit moet eruit komen:

Non-authoritative answer:
zeelandnet.nl MX preference = 50, mail exchanger = mailbackup.zeelandnet.nl
zeelandnet.nl MX preference = 10, mail exchanger = mail.zeelandnet.nl

zeelandnet.nl nameserver = ns1.zeelandnet.nl
zeelandnet.nl nameserver = ns2.zeelandnet.nl
zeelandnet.nl nameserver = ns3.zeelandnet.nl
mailbackup.zeelandnet.nl internet address = 62.238.255.196
mail.zeelandnet.nl internet address = 212.115.192.194
ns1.zeelandnet.nl internet address = 212.115.192.193
ns2.zeelandnet.nl internet address = 212.115.192.195
ns3.zeelandnet.nl internet address = 62.238.255.196

---

(zou kunnen dat SBS @zeelandnet.nl lokaal bezorgt, vanwege lokale dns-domain ivm DHCP op Internetinterface? )

Wat bij SMTP wel vaak gebeurt is reverse DNS, maar als een PTR-RR ontbreekt wordt gewoon de sessie geweigerd (politie.nl doet dat bv). Verder binnen SMTP-headers scannen is wel rigoureus (en naamgeving van je server heeft normaal geen invloed op verzenden van mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Stel gewoon bij je exchange in je virtual smtp server bij het tabblad advanced je host name anders in. (nslookup <je eigen ip-adres>) Merk je verder niets van..
code:
1
2
3
4
5
6
C:\>nslookup 217.120.9.XX
Server:  xenon.hongens.local
Address:  192.168.184.101

Name:    cp93XXX-b.tilbu1.nb.home.nl
Address:  217.120.9.XX

en die hostname vul je in.. Dan kan de remote mailserver altijd checken of je RDNS klopt..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

axis: beide statements in je sig helemaal mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 21:49:
Verstuurt je Exchange de mail zelf ook?

Doe dan s n "nslookup -querytype=mx zeelandnet.nl" om eerst uit te vinden bij welke SMTP-server het bezorgd wordt...

Dit moet eruit komen:

Non-authoritative answer:
zeelandnet.nl MX preference = 50, mail exchanger = mailbackup.zeelandnet.nl
zeelandnet.nl MX preference = 10, mail exchanger = mail.zeelandnet.nl

zeelandnet.nl nameserver = ns1.zeelandnet.nl
zeelandnet.nl nameserver = ns2.zeelandnet.nl
zeelandnet.nl nameserver = ns3.zeelandnet.nl
mailbackup.zeelandnet.nl internet address = 62.238.255.196
mail.zeelandnet.nl internet address = 212.115.192.194
ns1.zeelandnet.nl internet address = 212.115.192.193
ns2.zeelandnet.nl internet address = 212.115.192.195
ns3.zeelandnet.nl internet address = 62.238.255.196

---

(zou kunnen dat SBS @zeelandnet.nl lokaal bezorgt, vanwege lokale dns-domain ivm DHCP op Internetinterface? )

Wat bij SMTP wel vaak gebeurt is reverse DNS, maar als een PTR-RR ontbreekt wordt gewoon de sessie geweigerd (politie.nl doet dat bv). Verder binnen SMTP-headers scannen is wel rigoureus (en naamgeving van je server heeft normaal geen invloed op verzenden van mail).
Die uitkomst had ik . (Dat is goed toch ?)
Maar dit zou alleen gelden, als ik naar geen enkel zeelandnet adres zou kunnen mailen of begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja helemaal kloppend
...andere email-adressen uit hetzelfde domein kan ik wel bereiken.
|:(

Maargoed, als je wel kan mailen met mensen die die virusscanner niet hebben lijkt het me duidelijk, maar da's wel heel erg evil...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat "w2k.thuis.local" is de naam van de exchange server machine.

Default wordt deze naam achter de "HELO" of "EHLO" meegegeven aan de server, en wordt als domein achtervoegsel aan de "MAIL FROM <...>" meegegeven.

Dit moet je op twee plaatsen wijzigen:
- Het domein achtervoegsel staat op de SMTP Virtual Server properties, tabblad Delivery, veld "Masquerade Domain". Daar moet de domeinnaam staan van jou eigen e-mail adres.
- De naam voor de HELO/EHLO staat daar onder, bij Fully qualified domain name. Deze naam moet resolven naar het IP adres waarvandaan de mail verzonden wordt.

Mail-servers kunnen checken of de HELO naam wel geldig is. Die komt tenslotte bij "Received: from..." te staan in de mail header. Ook kan er gechecked worden of het MAIL FROM adres geaccepteerd wordt door de betreffende mail-server.
Pagina: 1