[xp]na gekke crash doet videokaart niets meer

Pagina: 1
Acties:

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:51
Na een crash van Windows XP (viel opeens zomaar uit :?) ging er iets helemaal mis.

Ik zat rustigjens te surfen, enz.. En drukte met mijn muis om een nieuw venster te openenn, opeens plof... PC reboot, mij leek het in eerste instantie niets ernstigs. Dus ik laat hem booten, gaat allemaal goed, keurig beeld, kies voor XP en ga verder. Hij gaat netjes verder, laat keurig het laden zien, totdat hij in XP zelf komt. Beeld helemaal zwart, gewoon niets te zien :? Instinctief reset ik de pc, met hoop op het goed gaan nu... Niets, zelfde situatie :?

Dan maar veilige modus, dus weer reboot, en ja hoor, dat werkt wel.. Dus, ik ga wat rommelen met settings, en reboot de machiene... Maar weer geen progressie.

Ik weer terug naar veilige modus, probeer video kaart drivers te installeren, wil de driver niet installeren, "kan geen adapter vinden" achtige melding :?

Een kapotte video kaart dacht ik dus... Dus, ik probeer het uit met 2000, om te kijken of er iets mis was met het draaien op 1152x864, nee dus. Werkt gewoon, gespeeld met resoluties, vernieuwingsfrequenties, enz, werkt allemaal gewoon.

Ik snap er echt niets meer van..

Ik heb een AMD athlon 1,33 gigaherz, met 512 mb ram, windows xp (geen sp1). En een Saphire/ATi Radeon 9500 128 mb non pro.

Wie kan mij helpen?

|>

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
restore van toen ie het nog wel deed ?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:34

momania

iPhone 30! Bam!

Zomaar je pc ineens uit is ook niet goed natuurlijk.
Heb je je voeding al nagekeken? Zou best kunnen dat die het niet trekt.

Dat het in win2k wel werkt zou als rede kunnen hebben dat win2k grafisch minder vraagt van de videokaart en dus ook minder vermogen nodig heeft.

Heb je in de veilige modus ook eerst de oude videokaart driver weg gehaald? Dus even standaard VGA installeren...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• simon
Ik heb alles al gedaan wat momania zegt, mijn voeding is een 350 watt model default ding. Het gekke is, dat het altijd al gewerkt heeft, niets mis mee :? Ik kan allerlei tests uitvoeren enz.. :? Restore heeft geen zin, maakt niets uit :(

[ Voor 10% gewijzigd door simon op 15-07-2003 11:56 ]

|>

• Madnessi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 10:21
met opstarten op f8 drukken
en dan de laatste goede configuratie terug zetten. hoop dat het lukt, anders pc opnieuw installeren.
(waarschijnlijk met de crash dat de frequentie omhoog is gegaan zodat je monitor het niet meer weer kan geven.)

suc6

(probeer een andere (PCI) video kaart)

[ Voor 9% gewijzigd door Madnessi op 15-07-2003 12:02 ]

• simon
Nee de frequentie is echt niet omhoog, het lijkt of de kaart geen 'singaal' geeft, dat zegt mijn beeld "no video input" oid.. :?

|>

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad! Ik heb toen in vga modus opgestart of in de veilige modus en de drivers eraf gegooid, daarna gereset en toen ging alles weer lekker, ik zoek even de link naar mijn topic..
Pagina: 1