[Excel] Verwerkt invoer niet automatisch

Pagina: 1
Acties:

• SideBuster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

SideBuster

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!

Topicstarter
Ik heb hier een excel sheet met een paar selectievakjes erin. Al deze vakjes zijn gekoppeld aan een cel, waar "WAAR" komt te staan zodra ze aangevinkt zijn en "ONWAAR" als ze uitgevinkt zijn. Nu heb ik vier selectie vakjes gekoppeld aan 4 cellen die dus de waarde aangeven. In een andere cel laat ik het aantal keren tellen dat er "WAAR" komt te staan door het aanvinken van de selectievakjes. Maar dit wordt niet in realtime opgeteld. Pas als ik op de cel dubbelklik en op enter druk dan wordt de optelling ververst....

Wat moet ik doen om dit in real time te laten doen. Ik heb het nu met een macro gedaan die in alle cellen waar iets wordt opgeteld de actie van dubbelklikken en op enter drukken wordt uitgevoerd.

[ Voor 19% gewijzigd door SideBuster op 15-07-2003 11:06 ]

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Welke versie van Excel gebruik je? Ik heb hier op m'n werk versie 2000 SP3, en daar werkt het prima.

Geprobeerd met option-buttons en met checkbox'en.

Op welke manier creeer jij je "selectievakjes"? M.b.v. de toolbar "Control Toolbox"?

Wat je kunt doen, is om via VBE (Alt-F11) te gaan naar de spreadsheet waar de selectievakjes instaan. Dan via de event-macros hetvolgende te doen:
Visual Basic:
1
2
3
Private Sub OptionButton1_Change()
    Calculate
End Sub
edit:
OptionButton1 mag iedere waarde aannemen, zolang het control (met overeenkomende naam in VBA) zich maar op die spreadsheet bevindt...

Op deze manier geef je excel het commando om alle formules op de sheet (zelfs in het hele workbook) direct te berekenen (herberekenen), dit gebeurt dan iedere keer als de waarde van de option/Checkbox-control verandert.

Hopelijk heb je hier iets aan...

[ Voor 24% gewijzigd door CoRrRan op 15-07-2003 13:00 ]

-- == Alta Alatis Patent == --