Toon posts:

[dw dwt] body editable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn site ben ik een template aan het maken mbv Dreamweaver MX... Ik heb een functie gemaakt die bij de onload (<body onload="functie();">) wordt geladen..

In deze functie wordt er bepaald welke layer wel en niet zichtbaar is...

Probleem is nu dat deze functie een parameter mee moet hebben (1 voor blauw, 2 voor rood, enz); dus (<body onload="functie(2);">.

Nu wil ik dus die 2 een editable region maken, maar dat mag niet van dreamweaver (blijkbaar mag je body tag niet editable zijn?)...Hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik de parameter van de functie meegeeft kan veranderen?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Browse je met DW ofzo, lijkt me belangrijker dat ie het in IE of NS doet.

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

af en toe moet je DMX een beetje op weg halen, maak zelf de template tags (dus zo)
code:
1
<!-- TemplateBeginEditable name="body" --><body><!-- TemplateEndEditable -->

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• jonggoud.nl

jonggoud.nl

@>--"--,--{

jonggoud.nl schreef op 15 July 2003 @ 10:52:
af en toe moet je DMX een beetje op weg halen, maak zelf de template tags (dus zo)
code:
1
<!-- TemplateBeginEditable name="body" --><body><!-- TemplateEndEditable -->
dit laat ie gewoon staan

edit:
oeps, reply ipv edit gedaan...

[ Voor 20% gewijzigd door jonggoud.nl op 15-07-2003 10:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
jonggoud.nl schreef op 15 July 2003 @ 10:52:
[...]

dit laat ie gewoon staan

edit:
oeps, reply ipv edit gedaan...
Dat had ik id al een paar keer geprobeerd.. MAar als ik dan m;n template wil saven, dat zegt dw dat er geen editable regions zijn, en of ik zeker weet dat ik wil saven...

Verwijderd

als je al met javascript werkt... waarom laat je die dan niet in geval van variabele2 de body aanpassen...
dat gaat nog net zo makkelijk denk ik...
-voorbeeld blijf ik je nog even schuldig-

• jonggoud.nl

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 10:55:
[...]

Dat had ik id al een paar keer geprobeerd.. MAar als ik dan m;n template wil saven, dat zegt dw dat er geen editable regions zijn, en of ik zeker weet dat ik wil saven...
tja, dan kan je er ook voor kiezen om een spatie als editeble region te maken, dan krijg je dat geklooit niet meer. Je moet af en toe een beetje handig te werk gaan (vooral met DMX)

Verwijderd

Topicstarter
als je al met javascript werkt... waarom laat je die dan niet in geval van variabele2 de body aanpassen...
dat gaat nog net zo makkelijk denk ik...
-voorbeeld blijf ik je nog even schuldig-
Hmm, kom maar op met een voorbeeld ;)
tja, dan kan je er ook voor kiezen om een spatie als editeble region te maken, dan krijg je dat geklooit niet meer. Je moet af en toe een beetje handig te werk gaan (vooral met DMX)
Google verteld me dat dwMx alleen de gehele bodytag als region kan zien (dus van <body> tot </body>). Opzich ook wel aardig, alleen is dan het nut van een template een beetje kwijt..

:( dit is ongeveer me laatste echte hindernis :(

Overigens kan het probleem ook omgedraait worden:
Ik heb een javascript, dat bij het laden van de page uitgevoerd moet worden.. maar het mag niet in de body-tag staan..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 13:52 ]

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 17:05
Volgens mij kun je elders binnen de body bijvoorbeeld dit doen:
code:
1
2
3
4
5
<!-- TemplateBeginEditable name="color" -->
<script language="javascript">
var theColor=1;
</script>
<!-- TemplateEndEditable -->

en dan in je body tag:
code:
1
onload="functie(theColor);"

Dit zou moeten werken omdat de functie pas uitgevoerd wordt als de body volledig geladen is en dus de 'theColor' variabele dan ook al geset is.

(misschien dat je zelfs die DW template tags alleen om de '1' heen kan zetten :? )

• maartenba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:39
Kan dit niet met editable attributes ? Heb ze nog niet dikwijls gebruikt, maar lijkt me de moeite om hierop eens ff de help erop na te slaan...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

ik snap hier werkelijk waar geen ene hout van. Wat wil je nou eigenlijk bereiken? Dat gebruikers scripts in de bodytag kunnen editten?
Het lijkt me dat er toch wel makkelijkere manieren zijn om een achtergrondkleur aan te passen in een CMS-achtig iets; je moet gebruikers niet met scripts opzadelen, maar met een kleurenkiezertje, en daar vervolgens dan de juiste code uit genereren (CSS bijvoorbeeld) en opslaan in je template.

Intentionally left blank

• maartenba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:39
Met editable attributes kan je enkel tot het niveau van de onLoad gaan, niet tot JS functieniveau.
Beste oplossing dan lijkt me die van beetle71...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk gewoon een <script> tag direct onder de <body> tag gezet. Dit script zorgt gewoon voor de andere achtergrondkleur...

Niet echt netjes, maar het werkt wel..
Pagina: 1