You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.
Ik zelf vind PHP leuker als ASP.
Of lingo? Dat is toch voor Flash? Of was dat director?
Weet het niet zeker namelijk.
[ Voor 23% gewijzigd door MADG0BLIN op 15-07-2003 10:32 ]
[edit]
Voor het geval je het niet weet.
Actionscripting is de script taal voor flash films.
http://www.actionscripts.org/tutorials.shtml
[ Voor 69% gewijzigd door LuCarD op 15-07-2003 10:32 ]
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Maar daarom: Wat moet het kunnen.. Met deze info heb je voor zover ik zie helemaal geen serverside taal nodig.
[ Voor 44% gewijzigd door gorgi_19 op 15-07-2003 10:32 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Ik was destijds begonnen met asp in dreamweaver, maar ja mn isp ondersteunde dat niet dus dan maar een php boek gekocht...
het is trouwens maar waar je naar op zoek bent...
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
VB.NET (of C#) gebruik je om ASP.NET pagina's mee te maken.
Geef eens wat meer en gerichtere informatie, zodat er hier ook onderbouwde meningen kunnen geplaatst worden. Anders gaat dit topic gewoon dicht.
https://fgheysels.github.io/
MADG0BLIN schreef op 15 July 2003 @ 10:30:
edit:
Of lingo? Dat is toch voor Flash? Of was dat director?
Weet het niet zeker namelijk.
Director dus...lingo
n : a characteristic language of a particular group (as among
thieves); "they don't speak our lingo" [syn: cant, jargon,
slang, argot, patois, vernacular]
Webster's Revised Unabridged Dictionary (1913)
Lingo \Lin"go\ (l[i^][ng]"g[-o]), n. [L. lingua tongue,
language. See Lingual.]
Language; speech; dialect. [Slang]
The Free On-line Dictionary of Computing (09 FEB 02)
Lingo
An animation scripting language.
[MacroMind Director V3.0 Interactivity Manual, MacroMind
Programmer - an organism that turns coffee into software.
whaomi ik las je post nu pas mijn doel is nu geshared met de rest
[ Voor 14% gewijzigd door Maximus op 15-07-2003 10:39 ]
Verwijderd
ik zou eerst kijken welke taal het best voldoet en aansluit aan jou behoeften
Zeker voor dit soort relatief eenvoudige dingen kan je bij wijze van spreken een paar bekende serverside talen in een hoge hoed stoppen en er blind eentje uit trekken.
[ Voor 3% gewijzigd door gorgi_19 op 15-07-2003 10:43 ]
Hoe was je van plan je site op te bouwen? (database, static)
php is wel lekker duidelijk, plus er zijn al veel kant-en-klare oplossingen voor
Duron 1300
128mb-ram
Windows 2003 Standard Server
Ik heb een MySQL pakket gedownload van de .org site deze. Verder heb ik nog niets aangepast.
Ik wil alleen een intranet page draaien met een database structuur er achter. En flash integratie voor het testen van de movies
[ Voor 9% gewijzigd door Maximus op 15-07-2003 10:48 ]
Wil je flash alleen maar laden net als een programma, dan vind ik persoonlijk php wel handig...jochemd schreef op 15 July 2003 @ 10:45:
Ik zou eens naar ColdFusion gaan kijken als je serieus wil gaan integreren met Flash. De voordelen zijn dat je een speciale Flash connector meegeleverd krijgt waardoor integratie met Flash een eitje is (zelfs ik kan het) en als je echt wil je zelfs Server Side Actionscript kan gaan gebruiken. Het lijkt mij wel makkelijk om op de client en de server in de zelfde taal te werken.
Ik heb destijds gekozen door in de winkel alle boeken even open te slaan en te kijken wat er in stond... PHP trok me wel...
Hij bedoeld VBscript... En dan kan het wel* gorgi_19 is heel benieuwd hoe je met alleen VB.net een website maakt...
En ik zou denk ik een site maken in ASP, want ik krijg vaak en veel te horen, dat ASP makkelijker is dan / als PHP
Dat kan je denk ik ook met gewoon het "ouwe vertrouwde" HTML ook maken volgens mijnee ik wil gewoon dat ik een flash movie bouw en die dan kan testen in een webpage omgeving.
[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 15-07-2003 10:59 ]
Dat kan natuurlijk best. Gewoon een klein webservertje schrijven of een IIS plugingorgi_19 schreef op 15 juli 2003 @ 10:31:
* gorgi_19 is heel benieuwd hoe je met alleen VB.net een website maakt...
Maar daarom: Wat moet het kunnen.. Met deze info heb je voor zover ik zie helemaal geen serverside taal nodig.
Ik denk dat je inderdaad gewoon moet kijken wat je het best ligt. Ik zelf ben voorstander van ASP.NET met C#. Dit omdat het .net een mooi duidelijk gedocumenteerd framework heeft. Ook is het compleet OO en gecompileerd ( Wat de snelheid ten goede komt ). Nou schijnt de nieuwe PHP ook al een stuk beter te zijn op OO gebied, maar ik heb van ASP.NET veel meer het idee dat het goed ontworpen is en niet een beetje stukje voor stukje aan elkaar gehangen is zoals PHP.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
kan je meteen downloaden en je hebt je site. Deze maakt gebruik van php/mysql.
Mocht je vervolgens je eigen page willen bouwen, begin je in deze taal want die heb je al draaien!
p.s.
asp makkelijker dan asp?ThePerfectCell schreef op 15 juli 2003 @ 10:54:
[...]
En ik zou denk ik een site maken in ASP, want ik krijg vaak en veel te horen, dat ASP makkelijker is dan / als ASP
[...]
[ Voor 35% gewijzigd door samo op 15-07-2003 10:58 ]
Dan kan het nog niet..
ThePerfectCell schreef op 15 July 2003 @ 10:54:
En ik zou denk ik een site maken in ASP, want ik krijg vaak en veel te horen, dat ASP makkelijker is dan / als ASP
[ Voor 23% gewijzigd door gorgi_19 op 15-07-2003 10:58 ]
M'n eigen ervaringen zijn dat PHP makkelijk te leren is en er voldoende support voor te vinden is (www.php.net, www.phpfreakz.nl, GoT natuurlijk
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Verwijderd
Maar xml is boeiend... css ken je al neem ik aan... dan jsp?
Als jij windows 2003 gaat draaien is de integratie met ASP.net en MSSQL erg groot. Deze combinatie is dan ook lekker snel, dan zou ik zeker voor ASP.net kiezen met de evaluatieversie van MSSQL2000 of MSDE.M@ximuS schreef op 15 July 2003 @ 10:48:
De server waar het op gaat draaien is:
Duron 1300
128mb-ram
Ik heb een MySQL pakket gedownload van de .org site deze. Verder heb ik nog niets aangepast.
Ik wil alleen een intranet page draaien met een database structuur er achter. En flash integratie voor het testen van de movies
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Maar heb het al veranderd
Jullie weten / wisten wel wat ik bedoelde...
[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 15-07-2003 11:03 ]
Is dat trouwens niet een beetje weinig geheugen voor een Windows 2003 server?M@ximuS schreef op 15 juli 2003 @ 10:48:
De server waar het op gaat draaien is:
Duron 1300
128mb-ram
Ik denk trouwens niet dat asp makkelijker te leren is als PHP. Ik denk dat het wel redelijk hetzelfde is als je alleen de basis leert. Mischien als je al bekend bent met vb6 dat dat wel zo is. Maar wat ik van ASP gezien heb vindt ik dat echt een *&^(* omgeving. Het moedigt je veel te veel aan om slordig te programmeren enzo. ( Ik heb dat idee ook een beetje over PHP maar daar kan ik niks over zeggen omdat ik het zelf eigenlijk nog nooit zelf gebruikt heb )
[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 15-07-2003 11:11 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
.net en java zijn talen die wijnig mensen behersen (worden er wel steeds meer natuurlijk) ik beheers java redelijk maar zie de voordelen nog niet tegenover php. ik zie wel nadelen: het is groot en veel werk voor wijnig resultaat.Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 10:58:
Ik hoor van aardig wat mensen dat php zal sterven tussen het .net en java geweld.. Die lijkt me niet heel vrstandig dus..
met php heb ik in 5 minuuten n simpel scriptje gemaakt (gegevens opvragen uit mysql ofzo) moet je in java s doen....
daarnaast is php serverside en java niet er moet dus ook n virtuele machine komen op de client pc...
Verwijderd
Java is volledig serverside icm jsp... Geen jvm op de client vereist dus.. java applets gaan idd uitsterven naar mijn mening (gelukkig, want ze werken vrijwel nooit)Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 11:12:
Ik heb een vergelijkbaar systeem draaien op n win 2003 server. iis heb ik uitgezet en apache 2 als webserver daarnaast mysql database en php als scripting taal. loopt lekker is ff wat werk om op te zetten maar dan heb je ook wat.
[...]
.net en java zijn talen die wijnig mensen behersen (worden er wel steeds meer natuurlijk) ik beheers java redelijk maar zie de voordelen nog niet tegenover php. ik zie wel nadelen: het is groot en veel werk voor wijnig resultaat.
met php heb ik in 5 minuuten n simpel scriptje gemaakt (gegevens opvragen uit mysql ofzo) moet je in java s doen....
daarnaast is php serverside en java niet er moet dus ook n virtuele machine komen op de client pc...
En wat is er op tegen om alles in een taal te bouwen die nog best flink wat jaartjes meegaat? De TS heeft ervaring met HTML en JavaScript, dus het zal in ieder geval even wennen worden aan de nieuwe manier van scripten. Ik denk dat het lastiger is om JSP onder de knie te krijgen dan PHP..
[ Voor 12% gewijzigd door Kaastosti op 15-07-2003 11:25 ]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Jij gaat met rare mensen omVerwijderd schreef op 15 July 2003 @ 10:58:
Ik hoor van aardig wat mensen dat php zal sterven tussen het .net en java geweld.. Die lijkt me niet heel vrstandig dus..
De meerderheid van alle webservers draait nog steeds op Apache, veel gratis hosts bieden PHP ondersteuning, er zijn enorm veel tutorials en kant en klaar scripts te vinden over PHP, er zijn enorm veel mensen die het kunnen en met versie 5 zijn er ook weer een hele zooi verbeteringen aan de taal zelf.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Verwijderd
Weet ik!Johnny schreef op 15 July 2003 @ 11:21:
[...]
Jij gaat met rare mensen om![]()
De meerderheid van alle webservers draait nog steeds op Apache, veel gratis hosts bieden PHP ondersteuning, er zijn enorm veel tutorials en kant en klaar scripts te vinden over PHP, er zijn enorm veel mensen die het kunnen en met versie 5 zijn er ook weer een hele zooi verbeteringen aan de taal zelf.
Maar ikzelf beweer ook niet dat php dood gaat. Ikzelf ken geen php, en dus kan ik er ook geen meing over hebben (ik ken wel jsp, en daar zie ik dus wel toekomst in)
En idd zal asp helaas ook meer gebruikt gaan worden omdat het doorgedrukt gaat worden door ms... Coldfusion lijkt me trouwens ook wel eens grappig om te begluren..
Of dat helaas is dat asp.net meer gebruikt gaat worden ben ik niet met je eens. Ik vindt ASP.NET een prachtig product van microsoft en het is natuurlijk logisch dat microsoft dat zoveel mogelijk probeert te promoten. Het voordeel van ASP.NET is dat je een stuk minder bezig bent om echt voor het web te programmeren. De webforms werken grotendeels hetzelfde als de winforms. Het is imho ieder geval 100X beter als clasic asp. En ik heb ook wel met jsp gewerkt en vindt dit ook lekker werken, maar toch vindt ik asp.net toch iets beter en makkelijker in elkaar zitten. En dan heb ik het vooral over de configuratie ( Zal mischien ook wel komen omdat ik me niet zo heel diep in jsp heb verdiept ).Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 11:34:
[...]
Weet ik!
Maar ikzelf beweer ook niet dat php dood gaat. Ikzelf ken geen php, en dus kan ik er ook geen meing over hebben (ik ken wel jsp, en daar zie ik dus wel toekomst in)
En idd zal asp helaas ook meer gebruikt gaan worden omdat het doorgedrukt gaat worden door ms... Coldfusion lijkt me trouwens ook wel eens grappig om te begluren..
Stratego is the language of the future for developing dynamic websites.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Voor php is alle benodigdheden vrij beschikbaar en er zijn al veel isp's die dit ondersteunen. Aangezien er zo veel vrij voor beschikbaar is is er ook een sterke PHP community en kan je dus veel ondersteuning voor php vinden.
Zelf heb ik veel bestaande scripts doorgekeken hoe deze werken en daar veel van geleerd over hoe de structuur van een script er uit moet zien. Dat is het voordeel van deze open cummunity.
Voor de TS: Ook is het handig om te onthouden wat je met deze kennis wil doen als jouw site is afgelopen. Wil je dan voor vrienden/kleine bedrijven websites maken, of ben/ga je werkzaam zijn in een webdesign firma? Wat vragen deze? (allebei natuurlijk)...
Java niet serverside? Heb je wel eens gelezen over Servlets en JSP? Dat is zo serverside als het maar kan. JavaScript en Java hebben behalve dezelfde 4 letters in de naam eigenlijk niets met elkaar te maken (met dank aan Netscape voor de verwarring).Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 11:12:
[...]
.net en java zijn talen die wijnig mensen behersen (worden er wel steeds meer natuurlijk) ik beheers java redelijk maar zie de voordelen nog niet tegenover php. ik zie wel nadelen: het is groot en veel werk voor wijnig resultaat.
Simpele scriptjes maken om data uit een database te halen is ook in Java niet moeilijk. PHP is als taal natuurlijk veel meer op het web gericht dan Java, maar ook in een Java omgeving heb je prima componenten om snel en gemakkelijk web applicaties te maken.
Een voorbeeld van zoiets is bijvoorbeeld Velocity, een template-engine die je in staat stelt om code en templates goed van elkaar te scheiden, iets wat vooral van belang is als de logica wat ingewikkelder wordt.
Verder biedt J2EE natuurlijk leuke mogelijkheden met automatische clustering, filter chains, toegang tot in feite alle Java functionaliteit en een zee aan tools.
Maar PHP is ook prima, natuurlijk
With the light in our eyes, it's hard to see.
reply maar niet meer dan zakt ie vanzelf weg
M@ximuS schreef op 15 July 2003 @ 12:28:
Ik ga voor PHP met MySQL na een goede discussie met argumenten gelezen te hebben
reply maar niet meer dan zakt ie vanzelf weg
Als jij een antwoord hebt, hoeft niet zeggen dat iedereen al klaar is met deze discussie..
Zou je misschien enkele punten uit jouw motivatie kunnen toelichten; waarom juist PHP / MySQL in jouw situatie zo geschikt is?
[ Voor 8% gewijzigd door gorgi_19 op 15-07-2003 12:33 ]
En bovendien zie ik niet hoe 'dat het alleen op het intranet gedraait hoeft te worden' een voordeel is voor PHP? ASP.net kan ook net zo makkelijk 'alleen op het intranet gedraait worden'.
Verwijderd
Maar Tampie heeft wel gelijk wat betreft je serverkeuze en de scripting.. Php is zo ongeveer gemaakt voor linux, houdt daar rekening mee!
Wat ik gelezen heb over de Webmatrix ben ik er niet zo over te spreken. Het ondersteund namelijk geen codebehind. En dat is toch wel een van de mooie opties van asp.net. Mischien kan je ook de csharpbuilder personal edition van borland eens uitproberen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar deze heeft denk wel meer opties als de webmatrixM@ximuS schreef op 15 July 2003 @ 13:37:
okmocht ik uitwijken doe ik dat naar ASP.net. Ik heb wel de WebMatrix van microsoft. Die dev tool voor Asp.net
[ Voor 19% gewijzigd door Woy op 15-07-2003 13:57 ]
Ik hoor anders aardig wat mensen (incl. me) dat JAVA vrij snel zal verdwijnen.....Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 10:58:
En PHP verliezen aan .NET lijkt me helemaal niet logisch, aangezien veel OpenSource mensjes weigeren .NET aan te gaan (LET WEL: niet alle!)
Ik zou voor PHP gaan, maar dat is mijn SUBjectieve mening
Je hoort dat, maar kunnen ze (of kan jij) dat ook onderbouwen? Waarom zou Java verdwijnen?Red Nalie schreef op 15 July 2003 @ 15:22:
[...]
Ik hoor anders aardig wat mensen (incl. me) dat JAVA vrij snel zal verdwijnen.....
Wat ik vooral lees is, dat J2EE en .NET de 2 grote spelers gaan worden op de Enterprise Application - markt.
Ik vind het altijd van kortzichtigheid getuigen als mensen weigeren om iets te gebruiken omdat het van MS komt , of omdat het niet open-source is.En PHP verliezen aan .NET lijkt me helemaal niet logisch, aangezien veel OpenSource mensjes weigeren .NET aan te gaan (LET WEL: niet alle!)
Hoe kan je nu van iets een goed oordeel vellen als je het nog nooit gebruikt hebt.
https://fgheysels.github.io/
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Verwijderd
Voor integratie met Flash zou ik C# lekker even laten vallen (als je je dagen wil slijten met het bouwen van allerhande controls) en kijken naar ColdFusionMX (heeft features speciaal voor integratie van Flash) of naar PHP.
Ik zou het best wel willen proberen hoor. Het probleem is alleen dat .exe bestanden op mijn computer niet werken. Mono heb ik al wel geprobeerd. Alleen zolang dat nog geen 1.0 is en er geen servers zijn waarop het geinstalleerd is heeft het weinig zin om daarvoor te programmeren.whoami schreef op 15 July 2003 @ 15:39:
Ik vind het altijd van kortzichtigheid getuigen als mensen weigeren om iets te gebruiken omdat het van MS komt , of omdat het niet open-source is.
Hoe kan je nu van iets een goed oordeel vellen als je het nog nooit gebruikt hebt.
Verwijderd
Ik gebruik nou al 1,5 a 2 jaar PHP en ik kan nogsteeds alles maken wat ik wil.
Voor het installeren van apache+php+mysql _kan_ je PHPTriad gebruiken, dit is kwestie van setup runnen en klaar.
In 2000(2003 denk ik ook dan) Server zit IIS en ASP al in, voor IIS is een pakket beschikbaar dat hij PHP er bij installeerd.
1
2
3
| if ($waarde=="iets") { //more code } |
1
2
3
| IF waarde$ = "iets" THEN 'more code END IF |
asp werkte toch op die manier?
1
| If waarde = "iets" then Response.Write "ikke" |
1
2
3
| If waarde = "iets" then Response.Write "ikke" End if |
1
2
3
4
| if (melp == "blaat") { // Do someting } |
Nu ben ik zeer benieuwd waarom jij ASP.Net chaotischer vindt dat PHP, op basis van jouw voorbeeld.
[ Voor 31% gewijzigd door gorgi_19 op 15-07-2003 18:36 ]
Verwijderd
Je bedoelt ingewikkelderVerwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 18:32:
ASP(.net) is een beetje gaotischer
Verwijderd
even buiten asp.netgorgi_19 schreef op 15 July 2003 @ 18:35:
Nu ben ik zeer benieuwd waarom jij ASP.Net chaotischer vindt dat PHP, op basis van jouw voorbeeld.
Asp afhandeling is leuk, iedere keer END IF tiepen, php sluit het mooi af met een }
Ik gebruik al vanaf mijn 6e Qbasic, dat lijkt redelijk veel op ASP. Qbasic is ongeordende troep. Ik gebruik het nogsteeds en ik zeg je als ik iets maak met PHP is dat veel overzichtelijker dan een basic code(dus asp).
Eigenlijk mag ik niet oordelen over ASP want ik heb het echt nog nooit gebruikt(
idd is VBScript een bende.. Maar anders gebruik je toch JScript / Perl icm ASP?Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 19:03:
[...]
even buiten asp.net
Asp afhandeling is leuk, iedere keer END IF tiepen, php sluit het mooi af met een }
Ik gebruik al vanaf mijn 6e Qbasic, dat lijkt redelijk veel op ASP. Qbasic is ongeordende troep. Ik gebruik het nogsteeds en ik zeg je als ik iets maak met PHP is dat veel overzichtelijker dan een basic code(dus asp).
Eigenlijk mag ik niet oordelen over ASP want ik heb het echt nog nooit gebruikt(). (Q)(uick)Basic wel heel veel(en nogsteeds), en ook VB gebruik ik wel eens ooit.
Daarnaast: Ik heb sommige mensen een grotere bende zien maken van hun code in C# of PHP dan anderen in ASP.
Ergo: Puur prutsen is taalongebonden.
Verder: ASP is geen taal..
in ASP3 en ASP.net kan je net zo goed (C#, Jscript)
1
2
3
4
5
| <%
if (waarde=="iets") {
//more code
}
%> |
1
2
3
4
5
| <% IF waarde$ = "iets" THEN 'more code END IF %> |
Mijn oordeel over ASP zul je hier niet horen, aangezien ik amper ervaring heb met ASP. Maar feit is en blijft dat PHP in principe free software is, die vrij te gebruiken is. Terwijl ASP, VB, Director, Coldfusion allemaal propietary zijn, waar voor de servers en/of het gebruik dik betaald mag worden. Dit hoeft voor sommige bedrijven/situaties niet uit te maken, maar dit is wel zeker een punt waar rekening mee gehouden moet worden.whoami schreef op 15 juli 2003 @ 15:39:
Ik vind het altijd van kortzichtigheid getuigen als mensen weigeren om iets te gebruiken omdat het van MS komt , of omdat het niet open-source is.
Om over de platformafhankelijkheid van sommige talen nog maar te zwijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door MikeN op 15-07-2003 19:17 ]
Je haalt wat betreft ColdFusion een paar dingen door elkaar. ColdFusion is namelijk zowel een scripting taal (ColdFusion Markup Language, CFML) als een applicatie server. CFML is origineel ontwikkeld door Allaire. Na de overname van Allaire door Macromedia hebben die de taal verder ontwikkeld. Als product levert Macromedia ook de [url=]ColdFusion MX Application Server[/url], een J2EE gebaseerde applicatie die je CFML code compileert naar Java bytecode. Voor dat product betaal je inderdaad ook fors (tenzij je voldoende hebt aan de gratis Developers Edition).MikeN schreef op 15 juli 2003 @ 19:16:
Mijn oordeel over ASP zul je hier niet horen, aangezien ik amper ervaring heb met ASP. Maar feit is en blijft dat PHP in principe free software is, die vrij te gebruiken is. Terwijl ASP, VB, Director, Coldfusion allemaal propietary zijn, waar voor de servers en/of het gebruik dik betaald mag worden.
Echter, er is ook een ander bedrijf dat een J2EE gebaseerde Application Server levert die precies het zelfde doet, namelijk CFML code compileren naar Java bytecode en vervolgens die code als J2EE applicatie draaien. En de applicatieserver van NewAtlanta is gratis. Er zijn een paar addertjes onder het gras omdat een paar opties van CFML niet ondersteund worden, maar voor simpele websites is het nog steeds meer dan genoeg.
Als je wil kan je dus gratis gebruik maken van CFML, met alle voordelen van dien (learning curve & standaard J2EE applicatie).
OS = Windows 2003 Standard Server
DataBase = MSDE
ScriptLanguage = ASP.net
WebServer = Apache
verder nog iets?
en kan ik gaan expirimenteren
Verwijderd
't Kan allemaal wel met de .NET Framework SDK en een teksteditor, maar 't designt zoveel sneller met een ontwikkelomgeving die toegespitst is op o.a. ASP.NET (direct bij de properties en events van een webcontrol of usercontrol kunnen, snel switchen tussen de aspx/asmx en de CodeBehind, etc.)
En ietsje meer geheugen in die Duron zou ook niet verkeerd zijn...
als je asp wil gaan code. is het dat dacht ik.
ook al raad ik je aan php met apache en mysql te gaan draaien..
met als enige reden makkelijker en geen MS.
inno
En wat is er tegen het feit dat het MS is? En helaas... Of het makkelijker is, is persoonsafhankelijk.mr.inno schreef op 16 July 2003 @ 01:50:
M@ximuS
als je asp wil gaan code. is het dat dacht ik.
ook al raad ik je aan php met apache en mysql te gaan draaien..
met als enige reden makkelijker en geen MS.
Daarnaast kan je ook perfect MySQL met ASP combineren.
[ Voor 26% gewijzigd door gorgi_19 op 16-07-2003 02:04 ]
Verwijderd
de nieuwe versie ondersteund dan toch wel code behind hoor!rwb schreef op 15 July 2003 @ 13:53:
[...]
Wat ik gelezen heb over de Webmatrix ben ik er niet zo over te spreken. Het ondersteund namelijk geen codebehind. En dat is toch wel een van de mooie opties van asp.net. Mischien kan je ook de csharpbuilder personal edition van borland eens uitproberen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar deze heeft denk wel meer opties als de webmatrix
je moet maar eens gaan zien op www.asp.net.
Dan is het ieder geval beter geworden. Maar ik heb toch al VS.NET dus dat werkt toch nog wat beterVerwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 07:44:
[...]
de nieuwe versie ondersteund dan toch wel code behind hoor!
Ik was het even gaan zien, maareh geen code behind hoor in Web Matrix. C# Builder Personal (ook gratis voor niet-commercieel gebruik) daarentegen heeft wel code behind.Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 07:44:
[...]
de nieuwe versie ondersteund dan toch wel code behind hoor!
Zoals je ziet is de een overtuigd van asp, de andere php... de andere weer iets anders...
Hetgeen wat je zou moeten overtuigen is je huidige en toekomstige doelgroep. Veel goedkope webservers ondersteunen alleen php... Duurdere servers leveren ook ASP ondersteuning... Als je later alleen kleine sites gaat bouwen waar minder geld aan besteed gaat worden is het dus misschien makkelijker om php te leren....
Het houd namelijk niet op bij "hoe ziet het er uit", "wat is makkelijker" en "wat hoort bij mijn systeem"...
Misschien dus ook handig om naar de toekomst te kijken...