Zoals ook in het boek " de ontdekking van de hemel" van harry mulisch staat: Hoe komt het dat wanneer je in een stoel gaat zitten waar een ander net in heeft gezeten je voelt dat die stoel nog warm is maar je niet voelt dat je eigen stoel warm is als je er weer in gaat zitten?
Ik vermoed dat je achterste afkoelt als je staat en rondloopt... en als je zit, dat het een tijdje "broeit" en opwarmt. Misschien dat iemand nog een wetenschappelijke verklaring heeft over de wrijving van de stoel en de invloed van kunstvezels.
Madmartigan? As in Willow?
Madmartigan? As in Willow?
Verwijderd
Hehe,
Ik heb daar ook wel eens over nagedacht. Volgens een of andere geleerde docent van mij kwam het ook door de temperatuur die je verwacht van een bepaalde stof.
Als je er zelf in hebt gezeten merk ik trouwens ook wel dat ie warmer is dan wanneer er niemand in heeft gezeten.
Zelfde idee met een pleebril
Ik heb daar ook wel eens over nagedacht. Volgens een of andere geleerde docent van mij kwam het ook door de temperatuur die je verwacht van een bepaalde stof.
Als je er zelf in hebt gezeten merk ik trouwens ook wel dat ie warmer is dan wanneer er niemand in heeft gezeten.
Zelfde idee met een pleebril
Elvhenks verklaring lijkt me logisch: als je in de stoel van iemand anders gaat zitten ben jij kouder dan de stoel (door het rondlopen e.d.) waardoor je voelt dat de stoel warm is. Als je weer in je eigen stoel gaat zitten hebben in de tijd dat je er niet in zat zowel jouw achterste als jouw stoel tijd gehad om af te koelen, waardoor beiden weer even warm zijn. Dus voel je dan geen temperatuursverschil.
Operate grote schoonmaak: deel 6
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Dit topic is gesloten.
![]()