Toon posts:

[W2K-us/SP4] Toetsenbord via seriele poort?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb al gezocht, ben nog aan het zoeken, maar misschien dat dit sneller gaat, want echt veel kan ik nog niet vinden.
Op een laptop moet een toetsenbord serieel aangesloten gaan worden, althans... dat willen we. Dit omdat er geen ps/2 port op zit. Usb is geen optie, want ze willen niet met een toetsenbord lopen zeulen. Wrom? Omdat voor programmeurs het niet echt een optie is om met een extern scherm gelijktijdig te werken met het ingebouwde toetsenbord (niet handig).
Wie o wie weet hier meer over/van.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 21:51

pistole

Frutter

dat kan niet.
Waarom geen USB? Als je al een seriëel toetsenbord zou tegenkomen moet je er toch ook mee zeulen?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Bijna overal vind je ps/2 toetsenborden (lees klanten).
Als er nu met een convertje ps/2 naar serieel omgezet zou kunnen worden, dan scheelt dat gewoon toetsenborden zeulen. Verder is het ook best wel lastig lijkt het om een 'normaal' usb-toetsenbord te vinden, al die franje's, toeters en bellen zijn niet gewenst. Het lijkt er idd op dat het niet 123 kan (hoewel me bijstaat dat ik in een ver verleden wel ooit zoiets tegen gekomen ben).

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Toetsen borden zijn er (zover ik weet) nooit geweest met een seriele aansluiting.
Dus al zou je er 1 vinden, vindt dan nog maar eens een driver om 'm te gebruiken.
En hoe dan ook, of je nu serieel of usb hebt, het blijft een los toetsenbord, dus dat van het mee moeten slepen slaat nergens op.

De beste optie om een laptop als een gewone pc te gebruiken is een docking-station.
Daar kan je zo alle rand apparatuur op aansluiten.

Of een converter kopen van ps2 -> usb.

Ook heeft dit niets met Windows Operated Systems te maken.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Dit topic is gesloten.