Toon posts:

Grafisch formulier, en dan de scrollbalk daarvan...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een beetje rare titel maar wist niet anders hoe ik het moest omschrijven.

Ik heb een formulier gemaakt dat ingevuld wordt door de bezoekers en in mijn mailbox terecht komt.
Nu heb ik met een aantal kleuren codes ervoor gezorgd dat bijvoorbeeld de background, border, textsize e.d. een andere kleur heeft.

Alleen als ik bijvoorbeeld een dropdown menu in mijn formulier heb dan is dat 3-hoekje waarop je klikt en/of de scrollbalk nog in het oude vertrouwde Windows grijze kleurtje...

Weet iemand hoe ik ook deze scrollbar in de kleur krijg zoals ik zelf wil ?

<knip>
<select size="1" name="Offerte_voor" style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica; font-size: 10 px; background-color: #ADDFFF; color: #000000; border: 1px solid #9CC7E7">
</knip>

Verwijderd

Ik meen me te herinneren dat dit niet kon, tenzij je een eigen js-element gaat schrijven hiervoor..

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:15

samo

yo/wassup

dan zou je met styles moeten werken...
even op google zoeken naar stylesheets scrollbar ofzo...
mocht ik een preciesere locatie vinden dan post ik em...
of zoek een website die dat wel heeft en steel het daarvan :-)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:58
Standaard kan dat niet dmv CSS, wel als je inderdaad je eigen dropdown box maakt dmv JS, BeeHive van Clay heeft dat naar mijn weten ook. Als je daar even naar zoekt lijkt me dat het wel moet lukken. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Willem op 15-07-2003 09:08 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor jullie antwoorden, ik zal zelf iets moeten breien dus.....

(veelste warm voor eigenlijk !)

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Je moet je denk ik wel heel zeker zijn van je zaak als je OS zoals selects en andere elementen na gaat bouwen in dhtml. Op zich is het heel goed te doen hoor, ik zal het ook niemand per definitie willen afraden :) maar je moet je wel een paar dingen bedenken,

• De versie van het OS is stabiel, betrouwbaar, functioneel en herkenbaar voor (noob) gebruikers. Misschien dat jij of wij het snappen als je er zelf een bouwt, maar iemand anders kijkt er misschien overheen. Elk OS laat ze ook weer op hun eigen (standaard) manier zien. De select ziet in win9x, winXp, MacOs, ... allemaal verschillend uit.

• Dhtml versies kunnen heel stabiel en betrouwbaar zijn, maar zo goed als de echte wordt het nooit. Je hebt ook bakken code nodig en workarounds om het te synchroniseren met de andere form elementen.

• Door een dhtml oplossing te kiezen laat je vorm voor functionaliteit gaan. Op zich vind ik ook daar niets mis aan, maar ik ben wat dat betreft bevooroordeeld, ik geil namelijk op vorm :+ Maar functionaliteit moet dus eigenlijk vóór vorm gaan.

Verder zou ik het afraden nu nog Beehive I te gebruiken (en II is nog niet af), die begint met de IE/NS4 support namelijk flink achter te lopen, is verhoudingsgewijs groter dan nodig, en bovendien zit zo'n select script er niet bij :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Kleurtjes ed zijn allemaal erg leuk maar kijk ook naar de usability van het element. Bezoekers zijn nou eenmaal gewend aan de vast form elementen. Laat duidelijke zijn wat wat is op een pagina, helemaal met formulieren. Het moet gewoon duidelijk zijn wat mensen moeten kiezen, wat ze kunnen kiezen ed. Kijk maar hoe jezelf browst. Ik zelf heb een enorme hekel aan fantastisch vormgegeven pagina's waar ik totaal geen elementen kan vinden om te navigeren...aaaaarghhh. Usability boven design voor mij! ;-)
Pagina: 1