[TFT/LCD] Dode Pixel check vanaf bootable CD?

Pagina: 1
Acties:

• Tha_Wrecka
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07-2021
Ik vraag me af hoe ik een laptop kan controleren op dode pixels zonder dat hij geinstalleerd is.

Ik wil namelijk een nieuwe laptop kopen, nu mag ik bij de winkel hem wel aanzetten om te kijken of er geen dode pixels in zitten. Maar het enige wat je ziet is het installatiemenu met de taalkeuze.

In dat menu zie je maar een kleur, en niet alle kleuren.

Bestaat er niet een bootable cd met een pixelcheck proggie ofzo?

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 20:55
Gebruik bv een Knoppix cd.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:54
AVH => VB :)

Verwijderd

RonXP schreef op 15 July 2003 @ 08:35:
Gebruik bv een Knoppix cd.
of suse live eval cd oid

verder zal ik het toch zo niet 1 2 3 weten :/

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 14:06
overleg met de verkoper dat indien er een dode pixel in zit je een andere wilt... wel ff zwart op wit laten vastleggen... gaat hij niet akkoord?? nou prima dan is het dag met het handje en ga je naar een andere winkel...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Je hebt het recht binnen 8 dagen de koop ongedaan te maken. Dus je mag hem altijd terugbrengen en je geld terugeisen, de verkoper is verplicht je het geld terug te geven. Je hoeft zelfs niet eens een reden op te geven al vind je de kleur niet mooi, dat boeit niet.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03
Maar al wil je het testen: plaatje (wit scherm) converteren naar exe (Vroeger gebruikte ik daar graphic workshop voor) en vervolgens bootable cd'tje maken waar de autoexec.bat dat plaatje opstart. Het zou zelfs op een diskette kunnen (Voor degenen die nog weten wat dat is :))

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:32
Waarom denk je dat je een koop binnen 8 dagen ongedaan kan maken? Dit is niet zo.

Verwijderd

IDD, die 7 of 8 dagen gelden alleen in geval van "Koop op afstand" (internet aankopen/tv-shop) of "colportage" (lastpak aan de deur met troep).

Koop is normaal gesproken koop. Wel kan je natuurlijk andere afspraken maken met de winkelier hierover. Laat dit wel zwart op wit zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 15:32 ]

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

jopie schreef op 15 July 2003 @ 15:29:
Waarom denk je dat je een koop binnen 8 dagen ongedaan kan maken? Dit is niet zo.
Mij is verteld dat dit altijd geld. Zelf werk ik bij een computerbedrijf en mensen komen zo af en toe terug binnen de 8 dagen en dan moeten we die gewoon omruilen ookal komen we dan zelf nooit meer van die schermen af. Het is in de wet geregeld dat je een koop ongedaan kan maken, niet alleen bij internet aankopen enzo. En als het echt niet zo blijkt te zijn dan zijn we op t werk goed gek bezig ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Verwijderd

FastBunny schreef op 15 July 2003 @ 15:38:
[...]

Mij is verteld dat dit altijd geld. Zelf werk ik bij een computerbedrijf en mensen komen zo af en toe terug binnen de 8 dagen en dan moeten we die gewoon omruilen ookal komen we dan zelf nooit meer van die schermen af. Het is in de wet geregeld dat je een koop ongedaan kan maken, niet alleen bij internet aankopen enzo. En als het echt niet zo blijkt te zijn dan zijn we op t werk goed gek bezig ;)
Het is niet verboden om als zaak die service te leveren. Is alleen maar beter voor de consument.

Het is echter niet verplicht voor een bedrijf om een besteld = gekocht product terug te nemen. Op het moment dat je een product besteld heb je het al gekocht en kan je de koop in principe niet meer ongedaan maken.

Veel bedrijven hebben echter geen zin in scheldende klanten en laptops door de ramen dus die hebben daar nog een klantvriendelijke benadering bij. 8)

/edit: overigens raken we al aardig offtopic :7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 15:48 ]

• Tha_Wrecka
De Wet koop op afstand is mij bekend, die geeft je het recht om binnen 8 dagen de gekochte artikelen retour te brengen. Feit is wel dat de verpakking dan in smetteloze toestand moet zijn. (so I've heard)

Maar in ieder geval; dat bootable cdtje met dat witte scherm lijkt me mooi, maar je moet het scherm in 4 kleuren bekijken dacht ik. Op sommige kleuren valt de dode pixel niet op en op sommige wel.

Wat houdt een "Live" pixel eigenlijk in? dat was iets dat hij op sommige kleuren wel meeging maar op andere kleuren niet ofzo? graag uitleg..

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

ik heb het laatst vanaf een flop gedaan, maar daar kan je natuurlijk ook een bootable cd van maken. Op under1mb.com een dos-prog gevonden; "monitor test". Is maar 10kb! Laat groen, rood, blauw, zwart, wit zien.

Nadeel: het is 640x480. Dat maakt bij losse TFTs meestal niet uit, want die stretchen het over alle pixels. Maar sommige laptops staan ingesteld op niet stretchen.

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 14:06
dat kun je in de bios wel aanpassen...

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:58

Reptile209

- gers -

Tha_Wrecka schreef op 15 July 2003 @ 15:52:
Wat houdt een "Live" pixel eigenlijk in? dat was iets dat hij op sommige kleuren wel meeging maar op andere kleuren niet ofzo? graag uitleg..
Dacht dat het een "hot"-pixel heette, maar dat is er dus eentje die niet uit gaat. :)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan.... het gaat over dode pixels in LCD schermen, nu weet ik niet in hoeverre dit voor laptops geld.

http://www4.tomshardware.com/display/20030319/index.html

Wat ik eruit begrepen heb mag een Class 1 scherm geen enkele dode pixel hebben. Als je een scherm hebt en er staat nergens vermeld wat voor een klasse het is, dan word er altijd vanuitgegaan dat het een Class 1 scherm is, en mogen er dus 0 dode pixels inzitten.

/EDIT:
Dus als je een laptop gaat kopen dan vraag welke klasse beeldscherm erop zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 23:51 ]

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

shakedown schreef op 15 juli 2003 @ 16:22:
dat kun je in de bios wel aanpassen...
Tsja, dan moet je zo'n verkoper er ook nog van overtuigen dat je echt even in het BIOS moet zijn... ik had al echt veel moeite het voor elkaar te krijgen dat er een floppy in mocht (hij was bang voor een virus...)

• Tha_Wrecka
John_Glenn; ik heb dat Monitor test proggie gedownd en op een bootable cd gezet, het werkt allemaal, lijkt mij dat het zo goed is.. geen virus op een cd he... moet kunnen.

het scherm dat ik wil heeft een 1050 x 1400 resolutie, kan het nou dat ik dode pixels mis met dat programma? Hij trekt de image gewoon uit over het hele scherm.

Die bootable knoppix cd ga ik ook nog ff proberen, maar die download ik weer als ik bij mensen ben die kabel hebben en geen ISDN :/

Thnx allemaal voor de hulp!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Tha_Wrecka schreef op 16 July 2003 @ 10:46:
John_Glenn; ik heb dat Monitor test proggie gedownd en op een bootable cd gezet, het werkt allemaal, lijkt mij dat het zo goed is.. geen virus op een cd he... moet kunnen.

het scherm dat ik wil heeft een 1050 x 1400 resolutie, kan het nou dat ik dode pixels mis met dat programma? Hij trekt de image gewoon uit over het hele scherm.

Die bootable knoppix cd ga ik ook nog ff proberen, maar die download ik weer als ik bij mensen ben die kabel hebben en geen ISDN :/

Thnx allemaal voor de hulp!
Ik heb zelf ook een dode pixel op mijn laptop, maar dat boeit me niet zo, en die zie je met dat programma ook gewoon. Mijn scherm is 1024x786 maar toch zie je hem gewoon :)

• Tha_Wrecka
Ok dus het past zich gewoon goed aan... mooi zo!

Ik zag trouwens dat je ook een garantie kunt kopen dat je geen dode pixels hebt bij www.de-laptopper.nl

voor € 49 geen geklooi met programmatjes. maarja dat is omgerekend wel 100 piek! dan maar even langs met mijn cdtje :)

• toost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01-2025
Het is nog simpeler, de verkopende instantie is VERPLICHT jou een 100% goed werkend product af te leveren, of dit wel of geen garantie is bij hun leverancies maakt niet uit. Als jij een laptop koopt met direct een dode pixel dan is het het probleem van jou verkoper en niet van jou.

This space for rent. Serious inquiries only please.

Pagina: 1