Verschil tussen benamingen dvd branders

Pagina: 1
Acties:

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-12 16:34

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Topicstarter
Ik ben misschien van plan om een +/- dvd brander te kopen, maar ik zie verschillende benamingen van de branders. Als ik dan op de site kijk dan bestaan sommige niet eens.
Waar ik het over heb is

- Pioneer 106D € 209,- 14-07
- Pioneer dvr-106 € 207,- 15-07
- Pioneer DVR-106 (oem) +/-writer 4x € 209,- 15-07
- Pioneer DVR-A06 Retail 4X DVD+/-R € 239,- 15-07
- Sony DWU12A DVD -/+ writer Bulk
- Sony DRU500A
- Sony DRU510A DVD+/-RW
- Sony DVD+RW DRU110A
- Sony DWU10A DVD -/+ writer Bulk

Wat is verschil tussen de verschillende bovengenoemde Pioneer types. Op de site van Pioneer zie ik alleen dat de A06 bestaat.

Wat is verschil tussen de verschillende bovengenoemde Sony types. Op de site van Sony zie ik alleen dat de 510A bestaat.

Ik weet dat de DRU500A een ouder type is van Sony, maar waarom is deze nog steeds duurder is die beter of zo

Alvast bedankt

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:20
IndoBoy schreef op 15 July 2003 @ 01:37:

- Pioneer 106D € 209,- 14-07
- Pioneer dvr-106 € 207,- 15-07
- Pioneer DVR-106 (oem) +/-writer 4x € 209,- 15-07
Dit zijn 3 verschillende benamingen voor dezelfde pioneer 106 OEM writer.
- Pioneer DVR-A06 Retail 4X DVD+/-R € 239,- 15-07
Dit is de retail uitvoering, de enige die eigenlijk los verkocht in de winkel mag worden.
- Sony DWU12A DVD -/+ writer Bulk
- Sony DWU10A DVD -/+ writer Bulk
- Sony DVD+RW DRU110A
3 benamingen voor de sony OEM brander
- Sony DRU500A
- Sony DRU510A DVD+/-RW
En de retail types
Wat is verschil tussen de verschillende bovengenoemde Pioneer types. Op de site van Pioneer zie ik alleen dat de A06 bestaat.
Niks, de OEM's zijn eigenlijk bedoeld voor systeembouwers om te gebruiken. De enige die los in de winkel terecht zou moeten komen is de retail versie.
Wat is verschil tussen de verschillende bovengenoemde Sony types. Op de site van Sony zie ik alleen dat de 510A bestaat.

Ik weet dat de DRU500A een ouder type is van Sony, maar waarom is deze nog steeds duurder is die beter of zo
Sony heeft grote leveringsproblemen. (maar dat is algemeen bekend :P ) Daarom komen af en toe ineens nog 'oude' DRU500A(X) modellen tevoorschijn die destijds duurder waren als de nog schaarsere DRU510...

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Bedankt voor je uitleg. Ik had ook nog iets gelezen dat je bij de OEM versies minder garantie hebt en geen recht heb op firmware update´s.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• stylezzz
OEM heeft inderdaad ook minder garantie meestal. (1 jaar tegenover 2 tot 3 jaar voor retail versies, is uiteraard merk/model afhankelijk) Qua firmwareupdate's weet ik alleen dat sony zich er nogal gemakkelijk vanaf maakt, ik weet niet hoe dit bij pioneer gesteld is....

Verwijderd

en waarom zou een oem versie niet los in de winkel mogen liggen?

ik heb het eens nagevraagd bij de mycom: als je een oem product (soft of hardware) koopt, mag dat alleen als je in de periode van 3 maanden daarvoor of 3 maanden daarna een retail harde schijf, moederbord of kast-voeding-combi koopt.

• stylezzz
Verwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 19:23:
en waarom zou een oem versie niet los in de winkel mogen liggen?

ik heb het eens nagevraagd bij de mycom: als je een oem product (soft of hardware) koopt, mag dat alleen als je in de periode van 3 maanden daarvoor of 3 maanden daarna een retail harde schijf, moederbord of kast-voeding-combi koopt.
In een winkel horen gewoonweg retail producten, al is het soms wel erg interessant om van sommige artikelen OEM versies te verkopen. Op de SONY DRU500AX retail of OEM scheelde de prijs wel belachelijk veel. Maar dat had natuurlijk wel negatieve gevolgen voor de support, alle waar naar z'n geld uiteraard....

PS. De uitleg van mycom is bullshit btw.... :P

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-12 10:45
Niet geheel Dominator...
Een OEM product houdt in dat het officieel gezien alleen bij een nieuw systeem mag worden geleverd. Maar als jij binnen een bepaalde periode, laat dat 1 maand zijn in plaats van 3, genoeg onderdelen aanschaft om een nieuw systeem te verantwoorden, mag jij een losse OEM drive kopen.

Een ander voorbeeld waarbij het zeker interessant is, is de Windows XP, zowel Home als Pro. Die kosten Full-retail nogal flink veel stuivers, als je hem OEM koopt is het veel interessanter qua prijs.
Ook hierbij gaat bovenstaande weer op hoor. Ik heb bij mijn laatste werkgever mensen gehad die in 3 maanden tijd een nieuwe computer in losse onderdelen bij elkaar sprokkelden, en die wilden dan uiteindelijk op hun Athlon XP 2400+ toch ook wel XP Home ofzo hebben draaien i.p.v. Win98... Omdat ze daar eerst het geld niet voor hadden, en een maand later wel, konden ze nog steeds een XP OEM krijgen hoor...

• stylezzz
Ehhmm jah. Dus mycom komt als oom politieagent verkleed bij jou aan de deur na 3.5 maanden als jij nog geen kast/voeding hebt gekocht maar daarvoor wel een windows XP home OEM hebt meegenomen. Get real, dat soort regels zwerven wel meer rond maar er is echt geen hond die zich daar aan houd..... :P

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Hmm, ik kan dus beter een retail versie kopen. Het is wel jammer dat het hier in Nederland zo langzaam op gang komt. Ik bedoel er zijn niet echt veel keuzen. In Amerika zie je bijvoorbeeld ook dat LG en Iomega DVD +/- writers verkopen. Ik hoorde zelfs dat Lite on er ook al eentje heeft.

Verwijderd

dominator schreef op 16 juli 2003 @ 09:00:
Ehhmm jah. Dus mycom komt als oom politieagent verkleed bij jou aan de deur na 3.5 maanden als jij nog geen kast/voeding hebt gekocht maar daarvoor wel een windows XP home OEM hebt meegenomen. Get real, dat soort regels zwerven wel meer rond maar er is echt geen hond die zich daar aan houd..... :P
nee tuurlijk niet. als ik iets doe wat niet mag is dat natuurlijk niet het probleem van de mycom.

offtopic:
geld willen besparen en dan überhaupt een microsoft product kopen. get real...

trouwens: bij de mycom krijg je ook regelmatig een oem product zonder dat je er naar vraagt. ik vroeg om 'een' dvd speler. hij zat in een open zakje met een vaag gekopieerd handleidingkje erbij. een jumpertje zat ook nog achterop. maar geen flatcable, software en doos. het stond niet op de bon, maar als dat een retail versie is...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 01:27 ]

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:59
dominator schreef op 16 July 2003 @ 09:00:
Duhh. Je moet ten eerste de hardware hebben gekocht en daarna zou je eventueel windows xp OEM mogen kopen (evt. op een later tijdstip). Uiteraard is dit officieel alleen maar toegestaan na overleg van een originele factuur van het hardwareonderdeel. Voor zover ik weet is deze periode trouwens 8 dagen. Correct me if i'm wrong.

Verwijderd

ben toch eens gaan googlen, kijk eens wat ik tegenkwam:
Ten aanzien van de Microsoft producten verkoopt Stocks Trading restant partijen van distributeurs en zogenaamde OEM licenties. Dit zijn volledige software pakketten of licenties die Microsoft aan hardware leveranciers heeft verkocht, waarbij deze leverancier deze dan op een of andere manier niet verkocht heeft.
(...)
Microsoft probeert de handel in deze OEM licenties zoveel mogelijk tegen te houden, maar is door de Duitse hoge raad gewongen dit toe te staan. Deze uitspraak geldt ook in Nederland
(...)
Een OEM licentie is dus 100% legaal, maar geeft u geen recht op product support van Microsoft. Voor product support dient u volgens de licentie voorwaarden van Microsoft contact op te nemen met de leverancier van de software.
http://www.stockstrading.nl/msinfo.htm

en voor de juristen onder ons:
http://www.stockstrading.nl/Uitspraak.htm

dus: er kan wel fijn "oem" op staan, maar je mag het gewoon kopen en verkopen wanneer je wilt.
Pagina: 1