MSI-K7T pro2 en voeding

Pagina: 1
Acties:

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Okidoki, ik probeer het nog een keer want gisteren wist niemand het (ik dus nog minder)

Ik heb vrijdag een K7T pro2 en duron 750 gekocht en alles werkt perfect, maar ik heb alles aangesloten op een stekkerdoos met schakelaar. Nu, als ik de schakelaar omzet om mijn stekkerdoos aan te kunnen zetten dan start mijn computer heel even op waarna die gelijk weer uitgaat. Daarna kan ik de computer gewoon opstarten en heb ik geen problemen. Het is een 300W voeding en dit had ik niet met mijn 235 watt oude voeding.
Weet iemand hier iets van?

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Heb ik ook, geeft niet gewoon laten gaan, ik heb zo'n fulltower van paradigit en die heeft er last van en heb me athlon die daarin zit al vanaf september 1999 en nog nooit problemen mee gehad. (Moet wel zeggen dat me PC (bijna) nooit uit staat.) :)

Verwijderd

Op dinsdag 28 november 2000 11:31 schreef basset het volgende:
Okidoki, ik probeer het nog een keer want gisteren wist niemand het (ik dus nog minder)

Ik heb vrijdag een K7T pro2 en duron 750 gekocht en alles werkt perfect, maar ik heb alles aangesloten op een stekkerdoos met schakelaar. Nu, als ik de schakelaar omzet om mijn stekkerdoos aan te kunnen zetten dan start mijn computer heel even op waarna die gelijk weer uitgaat. Daarna kan ik de computer gewoon opstarten en heb ik geen problemen. Het is een 300W voeding en dit had ik niet met mijn 235 watt oude voeding.
Weet iemand hier iets van?
Als je het mij vraagt ligt het dan toch aan MSI... 8-) (maar ja mij wordt niets gevraagd).

• basset
Ik zet hem dus wel geregeld uit en het kan zijn dat mijn harde schijfjes het niet zo lekker vinden. Dus vandaar. Ik ben toch benieuwd of meer mensen dit hebben met bijv zo'n Aopen voeding die naar zegggen heel goed schijnt te zijn.

Ik denk ook niet dat het aan MSI ligt van de voeding voor de schijven komt direct uit de voeding, maar aan de andere kant moeten die weer door het MB ingeschakeld worden.

Hop,hop,hop!

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
He verrek, dit had ik gisteren (erg laat) ook, toen ik mijn nieuwe K7T pro2 + Duron setup voor het eerst aanzwengelde... :)

Ik heb verder niet getest nog (win2k wilde niet opstarten, moet ik ff opnieuw installeren). Doe ik vanavond... Wel een megavaag probleem(?) zeg.

Praat jullie moederbord ook via de PC speaker? :)

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Mijn Asus A7V heeft precies hetzelfde, misschien ligt het aan de chipset op de mobo's ? In de winkel is mij verteld dat dit normaal is....

succes

• basset
Ahh, ik ben dus niet de enige. Ik ben wel benieuwd wat voor voeding jullie hebben. Ik ga dat vanavond ook maar eens nakijken (nu op m'n werk). En anders moet ik hem maar op een gewoon stopkontakt zetten :( Ik vond het juist prettig dat ik hem van het lichtnet kon loskoppelen als hij niet aanstaat.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Ik heb het al sinds 09-99 en nog nooit problemen gehad, waar het in zit is me nog nooit duidelijk geweest maar echt problemen geeft het niet.

• basset
Op dinsdag 28 november 2000 11:49 schreef Weefselkweekje het volgende:

Praat jullie moederbord ook via de PC speaker? :)
Ja, in het chinees nog wel. Nog ff jumpertje wehalen dan gaat ie gewoon Engels praten.

Hop,hop,hop!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

die paar seconden aan wanneer je de stroom inschakeld kun je in de BIOS gewoon uitzetten... bij 'action after powerfailure' ofzoiets... bij off blijft de pc uit, bij on gaat ie gelijk aan als er stroom op staat en bij 'auto' gaat ie op de stand waar ie op stond toen ie uit ging. Als dat uit was gaat ie 2 sec. aan en dan uit...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
He thanx, da's een goede! feature i.p.v. bug :)

Ga het vanavond meteen proberen... :)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb dat probje ook met dat brak MSI bord van me
gewoon de spaning niet van de voeding afhalen
dus die sekker erin laten hangen
alleen waneer me stekker voledig uit de doos is geweest boot hij spontaan met inschakelen:r

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Doet de mijne ook.. als ik stroom op m'n pc zet dan gaat ie ff 1,5 seconde aan oid. Weet niet waarom ie dat doet...

• basset
Op dinsdag 28 november 2000 12:47 schreef HaaZie het volgende:
die paar seconden aan wanneer je de stroom inschakeld kun je in de BIOS gewoon uitzetten... bij 'action after powerfailure' ofzoiets... bij off blijft de pc uit, bij on gaat ie gelijk aan als er stroom op staat en bij 'auto' gaat ie op de stand waar ie op stond toen ie uit ging. Als dat uit was gaat ie 2 sec. aan en dan uit...
He perfect man! ga ik vanavond gelijk proberen
bedankt!

Ik begrijp dat dit dus een RTFM vraagje was :D

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Op dinsdag 28 november 2000 12:47 schreef HaaZie het volgende:
Dus we zijn er met zijn allen uit??? :?

• basset
Ik hoop het wel, alleen ff proberen maar, of dit het ook oplost. Het klinkt wel aannemelijk *D

Hop,hop,hop!

• basset
Nou idd het was een suffe biosinstelling that did the trick :) Nu blijft ie gewoon uit totdat ik echt zeg dat ie aan mag, ook al flip ik een switch.

Wel een handige feature moet ik zeggen als je een server hebt draaien, maar dat heb ik niet dus...

He bedankt HaaZie! :*

Hop,hop,hop!

Pagina: 1