Nadat mijn gecrashde Powerbook G4 is voorzien van een nieuw moederbord wordt de Toshiba 40Gb Hd (MK4018GAS) niet meer herkend. Als ik deze HD in mijn wintel laptop zet wordt hij wel herkend en kan ik hem met fdisk en format opnieuw indelen..het vreemde is echter dat als groote van de schijf 8mb wordt aangegeven...iemand enig idee wat ik hier aan kan doen of moet ik de schijf maar opgeven...Heb hier nu alvan de volgende merken kapotte 2.5" HD liggen: 2 x IBM travelstar/2 hitachi /2 x maal toshiba dat is dus en aardig vermogen aan gare HD's wil nu wel eens eentje die het langer en beter doet gaarne suggesties!
Verwijderd
Een 8 mb HD ? Doet mij nogal aan denken aan de 8 mb die je overhoudt als je tegenwoordig onder windows een HF format. Windows laat immers 8 mb over zodat je later de schijf nog kunt converteren naar een dynamische harde schijf.
Heb je mischien een NTFS HD en ben je aan het kijken met een oude windows versie die daarmee niet overweg kan ? Of is het niet 8 mb maar 8 GB en heb je een jumper of zo msichien fout staan ?
Ik zou in elk geval even de faq en search gebruiken want daarmee kun je wel veel problemen oplossen of in elk geval wijzen die je in de goede richting.
Heb je mischien een NTFS HD en ben je aan het kijken met een oude windows versie die daarmee niet overweg kan ? Of is het niet 8 mb maar 8 GB en heb je een jumper of zo msichien fout staan ?
Ik zou in elk geval even de faq en search gebruiken want daarmee kun je wel veel problemen oplossen of in elk geval wijzen die je in de goede richting.
De oplossing was heel simpel: oud bios op laptop herkent geen grote schijven....en dan krijg je dus dit...