BBned + e-tech modem/router

Pagina: 1
Acties:

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:40
Hoi,

Heb gesearced veel gevonden maar geen van de instellingen werkt. Ik heb een blauw/zwart adsl modem /router ding en krijg hetniet ingesteld op bbned. Ben net 4 uur bezig geweest demon gebeld etc helpt niks

van demon moest ik flashen maar dat wou niet? proggie kon router niet vinden. heb 2 routers geprobeerd (verkoop die dingen)

Ik heb gedaan zoals in het boekje maar dat wil niet zowel gebrigde als als router niks... ook alles wat ik hier kon vinden geprobeerd.. ook nie

Wie heeft een oplossing? bel morgen e-tech zowiezo want normaal is dat spul makkelijk te configureren maar nu dus absoluut niet...

Verwijderd

probeer eens handmatig het ip adres van de router / modem te achterhalen. de oorzaak van het niet kunnen vinden ligt vaak aan de ipadres toewijzing of het bijbehorende subnet. het kan ook zo zijn dat het ip adres dubbel gebruikt wordt

het feid dat je je modem / router niet kunt vinden is de oorzaak van het niet werken uiteraard.

de meeste e-tech routers / modems zitten standaard op 192.168.1.1 (sub: 255.255.255.0)

jou pc moet dus bijvoorbeeld op 192.168.1.100 (sub 255.255.255.0) zitten

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 00:29 ]

• Dezjay
hij zit wel in dezelfde range als het modem

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Ik moest bij WAN config mn vaste IP ingeven (die van mn provider dus) toen liep het wel... ook al een paar uur lopen kutten :P

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Dezjay
Hoe kan ik aan dat vaste ip komen? (werk nooit met adsl)

wel een geklooi dat adsl

• tweakduke
  • Laatst online: 23:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dat verschilt per provider dat vaste ip, kan zijn dat je dat bij demon juist weer niet hebt :)

Tweakers Discord

• Dezjay
volgens het boekie moet alles op dhcp staan. trouwens wel apart.. kennis belt en krijgt mannetje die zegt modem wordt niet ondersteund ik bel en zeg bedrijfsnaam en wordt netjes geholpen?

Maar goed... Ik ga e-tech eens bellen en zal nog eens ff wat zoeken maar volgens mij licht het probleem niet in de router...

Verwijderd

Hoi,

Ik heb er ook een, adsl+router van e-tech en cistron (bbnet)
Werkt als een speer alleen de eerste keer moet jejezelf een fixed ip geven.
10.0.0.5 bijv. bij mij heeft het modem dan 10.0.0.1 als ip.

Daarna de instellingen voor bbnet van het briefje wat bij het modem zit intypen.

Anders ff kijken voor dat scheetje op http://www.e-tech.nu/

suc6

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Intern staat meestal alles op DHCP. (bij mij niet trouwens) maar je WAN config moet extern IP hebben (staat in je contract als goed is, of installatiebrief). Ik heb xs4all en daar staat het in de installbrief (die met je username en w8woord). Welke ISP heb je dan?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Dezjay
Dit is volgens mij Demon via BBned.

In die brief staat niks over een fixed ip oid. Ik heb al meer gezocht op internet en het blijkt dat de nieuwe router dus nieuwere firmware hebben die het niet goed doet met BBned. hierdoor blijft de DLS AM hangen oid.

Ik moet nu dus oude firmware hebben en daarmee de router flashen. dan moet waarschijnlijk demon de DLS am nog resetten oid.

Bel zo mijn leverancier eens kijken wat die zegt

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:06

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik heb thuis dezelfde,en die had standaard ip 10.0.0.2 en subnet 255.0.0.0 (geloof ik) verder moet je gewoon het boekje volgen voor de instellingen (dat hele kleine papiertje wat je erbij krijg(althans die kreeg ik erbij,alle instellingen op een rij,staat ook op de site)
en als je connectie heb,nieuwe firmware,en het probleem icm de dslam ff oplossen (zie www.bbmuiden.com) ik had ook wat kleine probs met de dhcp van het modem,dus gewoon fixed ip ingesteld :) en mijn externe ip is dhcp (telebyte)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Dezjay
ik had/ heb wel dat het showtime lampje brand dus verbinding is er.. (jehbt er niks aan maar goed)

Dan nieuwe firmware erop en dan dus bellen omdat probleem te verhelpen?

Verwijderd

Dezjay schreef op 15 July 2003 @ 08:14:
hij zit wel in dezelfde range als het modem
kun je wel pingen naar je router?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 10:24 . Reden: leeg regeltje weggehaald.. ]

• Dezjay
ja pingen naar router ok

Volgens de leverancier is het een bekend probleem met de DSL AM maar dan moet je wel eerst verbinding hebben gehad. ik zal zsm een zooi print screens naar hem sturen...

In tussen tijd zijn alle oplossingen welkom :)

Verwijderd

maar als je kunt pingen naar de router moet de dhcp ook gewoon werken dus alle pc's die er aan hangen moeten een ip en gateway toegewezen krijgen door de router...

als dat zo is dan kan je router geen contact maken met je breedbandverbinding...

dit is dus een probleem van je isp zou ik zeggen...

maar stuur idd eens een paar print screens misschien dat er iets geks in staat...

Op welke manier identificeert BBned jou verbinding?
username password of hostname
bij mij is het via hostname dat moet je dus wel instellen in je router...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 11:01 ]

Verwijderd

@dezjay,

Je moet wel de echte modem/router hebben van e-tech, er zjn er 2. Eentje zonder naam
op de onderzijde staat v1 aan de voorzijde geen merk logo en geen reset gaatje. De 2e versie is uiterlijk identiek maar dan met logo en reset gaatje voorop en onderop v2. De v1 is niet te flashen met de e tech firmware, dan gaat ie het niet meer doen. (eigen ervaring ;-( De 2e verise werkt met alle firmware. je hebt voor bbnet geen apparte instellingen nodig. In zowel de v1 als v2 staat duidelijk in de handleiding dat je je pc een fixed ip moet geven als je em niet kunt bereiken. Ik heb in het begin ff lopen klooien maar ze werken perfect! beneden de 4 poorts modem router en boven de witte router van e tech. Als we het over dezelfde modem hebben, de blauwe 4 poorts moet dit je config zijn.
1. BBNed/LaDot/BabyXL/Tiscali netwerk instellingen:
WAN Configuration:
Default gateway: 0
VC Settings (VC0): enabled=yes, VPI=0, VCI=35 (BBNed/Ladot) of VCI=34 (BabyXL/Tiscali)
static ip=0, subnet=255.255.255.0
Encapsulation: 1483 bridged IP LLC
Bridge: disabled
DHCP Client: enable, hostname=<leeg>
Klik op ‘Submit’ en dan op ‘Save Configuration’
NAT Configuration
Instellen op ‘NAPT’
Daarna op ‘Submit’ klikken en daarna links op ‘Save settings’ aanklikken

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 11:15 ]

• Dezjay
Het betrefd de ISDN versie ne ik kan hier in de winkel geen een vinden waar V1 of V2 onder opstaat. Het betrefd de blauwe versie niet de zwarte. Die blauwe staan ook geen firmware op de e-tech site helemaal niks..

Router is dus wel te pingen vanaf pc zowel met fixed als dhcp
Router heeft verbinding met ADSL want lampie brand als de verbinding ok is en hij brand

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

heb je instellingen als vpi/vci in de modem goed staam? weet demon/bbned jouw MAC adres (volgens mij wordt aan de hand daarvan een IP toegekend), krijgt je modem een IP toegekend?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

idd vpi en vci moeten anders dan standaard.Mijn xs4all en andere mxstream varianten hebben genoeg aan die standaard instellingen. Cistron BBNed enzo hebben andere nodig

[ Voor 14% gewijzigd door Roeligan op 15-07-2003 11:47 . Reden: typo |:( ]

RatPack #814

Verwijderd

Nope, indien er op je telefoonlijn adsl is aangevraagd en afgeleverd hoeft men niet je mac adres te weten. Bij cistron i ieder geval alles in een keer werken, bij me upc abbo moet ik wel mijn mac adres doorgegeven.
@ dezjay, ik zou ermee nokken die merkloze had ik ook en die zuigen zwaar ik heb em toen voor een v2 moeten omruilen. Ik spreek niet over een blauwe of zwarte versie. Maar over de v1 of v2. Met bovenstaande gegevens van mij moet het werken. Ik heb er zo zeker 10 afgeleverd/ingesteld. Kun je met een ander moden niet de verbinding testen of er wel signaal zit op de lijn?

• Dezjay
Ik ga vanavond waarschijnlijk een intern ADSL modem ff in die pc prikken en dat proberen.

Die Router.... ik snap er niks van. dit is trouwens de goedkope van e-tech de duurdere ( prof. volgens de prijslijst van lapwing) ga ik straks ook maar een van bestellen... die ook eens proberen

Mijn modem krijg voor zo ver ik kan zien wel een ip... en de vpi instellingen staan goed. MAC adres is eerst onbelangrijk en moet later worden door gegeven via een site van demon

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dus je modem logt in, je PC ip instellingen staan goed (je krijgt een IP via DHCP, gateway staat aan, dns wordt toegekend etc).

Doe eens een trace naar de DNS server van Demon?

• Dezjay
kan der nu niet bij.... tracert kon ik gister niet doen kon de dns server adres nergens vinden en't was al laat... vanavond zal ik wel weer wat proberen....

Ik snap trouwens wat je bedoelt.... er zit iets niet goed bij demon/bbned dat ga ik dus vanavond ook testen

[ Voor 28% gewijzigd door Dezjay op 15-07-2003 12:08 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nou dat weet ik nog zo net niet hoor, meestal zit er bij jezelf iets niet goed :P (ervaring leert dat ;)). Als je een trace uitvoert naar bijvoorbeelkd 195.121.1.34 (planet DNS, werkt ook :P) en je komt nergens uit (doelhost is niet bereikbaar), dan kan je ervanuit gaan dat je instellingen in je PC niet echt optimaal zijn (to say the least), als hij wel gaat traceren (weet waar-ie heenmoet dus), dan zijn je TCP/IP settings op je PC redelijk ok en als hij dan op het ip van de modem vastloopt, weet je dat het probleem tussen de modem en de volgende hop zit, etc :).

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ik denk echt dat het aan die VPI/VCI instelling ligt. Heb je trouwens degene met wireless erop?

RatPack #814

• Dezjay
weet dat er meestal bij je zelf iets niet goed zit maar.... lijkt me nu sterkt.. heb alle opties gehad...

Afbeeldingslocatie: http://www.e-tech.nu/producten/images/adslrouterswitch.gif dat is hem de isdn versie dan

Verwijderd

Naar mijn weten is bovenstaande de analoge versie, de ISDN-versie ziet er meer als een quattrovox in het zwart uit.

http://www.e-tech.nu/prod...uiltinadslmodemannexb.htm

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 16:12 ]

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

lol dat zou een hoop verklaren :+

RatPack #814

• Dezjay
http://www.e-tech.nu/prod...rwithbuiltinadslmodem.htm

Verkrijgbaar in twee versies: voor ADSL over analoge telefoonlijn en voor ADSL over een ISDN lijn

Ben niet debiel hoor :) dit schijnen dus weer nieuwe type te zijn. Heb ook maar zon zwarte besteld ken ik dieo vermorgen testen

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:24
Ik heb ook een E-tech modempje/router, die blauwe analoge.
Icm met BBned Cistron Maxx, werkte zonder enige instellingen te hoefen doen (op default dus)
Je zult er wel niet veel aan hebben, maar toch :)

En de e-techs hebben idd problemen met de Dslams van BBned (iig van Cisco).
Maar dat betrof alleen de analoge versie voor zover ik weet.

Ik dacht trouwens ook dat die blauwe altijd voor analoog waren.. :?

[ Voor 10% gewijzigd door Hoyden op 15-07-2003 17:43 ]

• Dezjay
Hey sander :) Ik zal zo na werk ff proberen met een pci kaart kijken of ik dan verbinding kan maken. zon zwarte krijg ik morgen...

die blauwe voor isdn zijn nieuwe type voor zo ver ik weet. staat ook nog geen firmware oid op de site van e-tech

• Dezjay
Ok ik heb dus gisteravond een pci adsl adapter geprobeerd en ook geen succes. Vandaag komt de zwarte versie binnen van e-tech dus die dan ook maar proberen.

De pci adapter (wordt geinstalleerd als lan adapter) gaf aan geen kabel aangesloten. Denk dus zelf dat het misschien toch bij BBNed/ Demon licht. Splitter is trouwens van Alcatel maar dat maakt niks uit toch?
Pagina: 1