Vragen over de FAQ / Policy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 16:43
De Algemene Voorwaarden. algemene_voorwaarden (imho beetje onconsequent

Policy: Alle regels die op het forum gelden test policy? (in de dropdown)

verschil tussen migratiefaq en registerfaq?
en waarom staat er alleen aan avh faq in?

[ Voor 3% gewijzigd door holoX op 14-07-2003 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:20

Jaymz

Keep on moving !

]-[Skinlab]-[ schreef op 14 July 2003 @ 23:58:
De Algemene Voorwaarden. algemene_voorwaarden (imho beetje onconsequent
Da's gewoon het naampje van het beestje, maargoed; we zullen er eens een keer naar kijken :)
Policy: Alle regels die op het forum gelden test policy? (in de dropdown)
Er wordt momenteel een een herziene FAQ gewerkt, dan is het wel prettig om te weten hoe die er uit komt te zien :)
verschil tussen migratiefaq en registerfaq?
en waarom staat er alleen aan avh faq in?
De migratieFAQ kan inderdaad eigenlijk wel weg, die heeft ten tijde van de overgang van Topix naar React dienst gedaan als migratiefaq en die moest er iets anders uitzien.

De AVH-faq was toendertijd de enige forumfaq die doorlinkte naar /forum/faq en aangezien de forumfaq's anders worden geparsed zou dat voor de AVH-moderators een rotklus zijn om om te zetten, vandaar :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jaymz op 15-07-2003 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

dit mag wel naar lieve adjes :)

Het is de bedoeling dat het allemaal opgeruimd gaat worden. Het is nu inderdaad teveel versnipperd met oude faq's, registratievoorwaarden, policy, test policy, etc etc...

naast de "FAQ" moet er een "Policy" afdeling komen (met eigen knop in het menu). Dat zijn namelijk echt twee verschillende dingen. In de hoek "policy" komen verschillende dingen, de eerste is gewoon kort de policy waarmee het voor iedereen in principe duidelijk zou moeten zijn: Policy: Alle regels die op het forum gelden
Dat is kort en duidelijk en alles staat erin, zodat je niet meer de "ja hallo dat is wel zoveel tekst, dat ga ik niet lezen" gezeur hebt. Die inhoud moet direct op het scherm getoond worden als je op de knop "policy" drukt (in mijn beperkte visie ;)) zodat de regels wat toegankelijker en direct beschikbaar zijn :)

Die is dus wel zo goed als af maar er moeten nog wat ankers in gestopt worden (zodat je direct naar het goede punt in de policy kan linken) en het eea moet wat interactiever worden met links naar toelichting per punt. Dat is een ander onderdeel wat er komt: Toelichting. Voor veel mensen is "spam mag niet" zogenaamd niet duidelijk genoeg en wordt er ook geen genoegen genomen met "we bepalen zelf wat dat inhoudt".
Daarom komt er naast "de policy" (waar de hele policy instaat) een extra stuk: De toelichting op de policy. Daarin komen de hele verhalen van wat wel en niet mag, waarom het wel en niet mag, waarom je zoveel aandacht aan een topicstart moet geven en weet ik wat voor veelgestelde vragen je wel niet kan hebben over de policy. Dat zal iets als "veelgestelde vragen over de policy" worden, maar hoe dat precies gaat gebeuren wordt nog over gebrainstormt.

Wat er met de registratiefaq moet gebeuren week nog niet (in principe kan je die naast de policy laten staan, dat is hetgene wat je ziet als je je registreert en daarop moet je akkoord geven).

Feit is dat de "FAQ" nu wel erg veel subcatagorien heeft en dat moet gewoon minder. In de FAQ moeten gewoon veelgstelde vragen staan (over het forum, de werking, tags enzo en misschien het "veelgestele vragen over de policy"). Maar over hoe en wat zijn we nog niet uit :P. Het wordt in ieder geval veeeel minder qua 'onderdelen' dan nu : . Doe alleen geen termijn, want eerst moet de layout (template) nog flink bijgeschaafd worden om er plek voor te maken en dat zijn dingen waar ik geen kijk op heb :o.

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 16-07-2003 02:17 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Laatst online: 02-10 16:43
Jullie doen niet echt je best he :?
Wel altijd erop drammen dat mensen de faq's moeten lezen maar een beetje in orde houden wil niet echt lukken....
Oke een nieuwe faq bouw je niet 1,2,3
maar dingen als migratiefaq die _ weghalen en de "test faq" is toch binnen 5 minuten gebeurd.

[ Voor 6% gewijzigd door holoX op 31-07-2003 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

]-[Skinlab]-[ schreef op 31 July 2003 @ 19:32:
maar dingen als migratiefaq die _ weghalen en de "test faq" is toch binnen 5 minuten gebeurd.
maar echt last heb je er niet van ;)
ik bedoel wat boeit het nu dat er een _ staat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee ik doe niet m'n best
ik heb verder namelijk ook helemaal geen reet te doen enzo. Heb geen bijbaan, ben niet aan het afstuderen, doe ook niet eens dingetjes voor mezelf enzo...

Als ik het doe, dan doe ik het goed en we zijn er gewoon mee bezig. Er zijn al best vorderingen, maar ik wil alles gewoon in 4 delen hebben. Die migratieFAQ heb je niet echt last van en die _ ook niet. Niet echt "high prioroity" om zwak uit te drukken. Dat heeft niet echt met "ook niet echt je best doen" te maken.

Geef jij me anders 400 euro in de maand? Dan ga ik 10-14 uur per week aan die FAQ en modden en het forum besteden in plaats van m'n bijbaan, is het volgende week gereed...

Als je het niet zo extreem lomp bedoelde, neem dan ff een cursus sociale omgang ofzo :{

[ Voor 41% gewijzigd door JvS op 31-07-2003 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Erkens schreef op 31 July 2003 @ 22:36:
[...]

maar echt last heb je er niet van ;)
ik bedoel wat boeit het nu dat er een _ staat :?
Ik heb altijd gedacht dat die er expres stond eigenlijk... :P Anders kun je toch niet naar een FAQ verwijzen met behulp van de [faq=]-tag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Harm schreef op 31 July 2003 @ 22:38:
[...]

Ik heb altijd gedacht dat die er expres stond eigenlijk... :P Anders kun je toch niet naar een FAQ verwijzen met behulp van de [faq=]-tag?
kon dat dan ook met die namen? ik dacht dat het alleen met de getallen kon :D

De Algemene Voorwaarden.
verrek het werkt ook nog \o/

React d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Policy: Alle regels die op het forum gelden

[ faq = 19 ]

nog veel cooler :P

Dat wordt binnen kort alleen nog maar 1 2 3 4 of 5

[ Voor 48% gewijzigd door JvS op 31-07-2003 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Ziet er superstrak uit, JvS. d:)b

[Edit]
Maar waarom staat overal een opsomming van de UBB tags beschikbaar in React onder?

[ Voor 59% gewijzigd door Opi op 31-07-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:20

Jaymz

Keep on moving !

]-[Skinlab]-[ schreef op 31 July 2003 @ 19:32:
Jullie doen niet echt je best he :?
Ter info: aan de FAQ's zoals ze er nu staan ben ik een maand of 5 bezig geweest ;)

Het heeft nogal wat voetjes in den aerde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OpifexMaximus schreef op 31 July 2003 @ 23:02:

[Edit]
Maar waarom staat overal een opsomming van de UBB tags beschikbaar in React onder?
Zodat ikke niet lang hoef te zoeken. :Y)

(Waarschijnlijk is dat geimplanteerd tijdens de 'topix>react switch' en blijven hangen tot op de dag van vandaag). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-10 08:53

ripexx

bibs

OpifexMaximus schreef op 31 juli 2003 @ 23:02:

[Edit]
It's a feature not a bug :p :)
Zie ook: [rml][ Algemeen] [ FAQ] Vraagje[/rml]

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Knip en plak van een post van mij van een week geleden:

Ok kleine update, de policy staat er inmiddels al, maar nu is de FAQ alleen maar nog een grotere zooi geworden. Even jammer dan :P. die ruimen we in een keer op, overal staan nuttige stukjes die we nodig hebben.

Er komt een directe link in de layout naar "policy". De knop policy gaat direct naar dat stukje linken en komt met REACT 1.9 of een nieuwe layout. Veder komen die tekstjes bij het reageer en new-topic scherm erbij in REACT 1.9, dus daar moeten we rijkhalzend naar uitkijken :).

Dan de FAQ zelf, het belangrijkste gedeelte (en ook hetgeen het minste werk kost) is al klaar, namelijk die policy die kort en bondig en duidelijk is. Nu de rest van de FAQ nog. De FAQ is opgedeeld in verschillende delen, die onder /1 /2 /3 en zo voort staan. /19 is nu dus de policy. /1 is het registratiescherm-akkoord dingetje. Je moet met het rolmenu door de FAQ's heenworstelen. Dat gaat veranderen

/1 gaat een indexpagina worden voor /2 t/m /5
/2 is een echte FAQ: De werking van het forum (posten replyenn, tags, icoontjes, etc)
/3 is ook een echte faq: Veelgestelde vragen over het forum (welke fora, huiskamer acces, wie mod waar, wat te doen bij gesloten topic etc, hoe open ik een topic?)
/4 is een FAQ: Veelgestelde vragen over de policy: "wat is precies spam, wat mag wel, wat mag niet, waarom moet je zoveel moeite doen voordat je een vraag mag stellen en alle uitgebreide uitleg op de regels die helaas nodig is omdat mensen zeggen "het staat er niet zo"
/5 wordt de policy, wat nu hier staat.

De indexpagina wordt een soort van welkomsscherm met een soort van cheesy tekstje:
Hallo tweaker, welkom bij de sectie veelgestelde vragen. Omdat dit nogal veel aspecten heeft, hebben we het opgedeeld in 4 delen:
  • Veelgestelde vragen over de werking van het forum
    Dit is de feitelijke handleiding voor de werking van het forum. Bijvoorbeeld hoe je een reactie of topic kan plaatsen, wat het profiel is en hoe je het kan wijzigen en hoe dat eruit ziet. Hoe plaats ik een plaatje en hoe maak ik tabellen.
  • Veelgestelde vragen over Gathering.tweakers.net
    In deze sectie vindt je antwoorden op veelgestelde vragen en achtergrondinformatie over het forum. Hier kan je vinden welk forum waarvoor is, wie er modereert, wat afkortingen en jargon zoals "rtfm" betekent, wat je moet doen als je een probleem met je acount hebt en antwoorden op meer vragen die specifiek voor het forum zijn.
  • Veelgstelde vragen over de policy
    Hier vind je antwoorden en toelichting op vragen over de policy, zoals "waarom moet je zoveel doen voor je een topic plaatst" of "wat is nou precies spam en wat mag wel en wat mag niet". Verder uitleg over officiele waarschuwing en de banrichtlijnen.
  • De Policy
    Kort en bondig: De regels. Hier vind je alle regels die op dit forum gelden in een notendop. Met gezond verstand en deze policy in je achterhoofd kan er niet veel fout gaan. Weet je het niet zeker, kijk dan bij veelgestelde vragen over de policy of je daar wijzer van wordt.

Verder hebben we nog wat andere juridische zaken, namelijk:
• De algemene voorwaarden
• Privacy statement
zoieets moet het dan worden :)

Wees gerust dat ik lui ben hoor :). Ik studeer op 19-09 af en voor die tijd hoef je van mij geen werkverzettende dingen verwachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 01 August 2003 @ 09:25:

Wees gerust dat ik lui ben hoor :). Ik studeer op 19-09 af en voor die tijd hoef je van mij geen werkverzettende dingen verwachten :).
Gelijk heb je, studie is toch wel eventjes belangerijker dan die policy. :)
Pagina: 1