[DOS] Netwerk + CD

Pagina: 1
Acties:

• Kittekat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 08:45

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

Topicstarter
Hoi hoi ,,

Ik wil dus een bootdisk maken met CD en Netwerk ondersteuning om oude dos spelletjes te spelen in een netwerk want ik speel nou b.v. Tycoon Transport Deluxe ( windows versie ) en die loopt steeds vast als we net lekker bezig zijn maar ff verder :P. ik ben op bootdisk.com terecht gekomen maar daar stond niks met netwerk ondersteuning bij toen ben ik op bart's netwerkbootdisk gestuipt maar dat werkte ook niet helemaal honderd procent. En google wil me vandaag ook niet helpen :( ik hoop dat iemand antwoord weet op mijn vraag :).......................

Kittekat

Kittekat.net ....

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ten eerste : Wat voor netwerk wordt ondersteund door Tycoon Transport Deluxe ? Je kunt bijv. DR-Dos downloaden, en daar zit de netware-netwerk meuk bij.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• FunzoneQ!
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11-2024

FunzoneQ!

Nee

Aahh Transport Tycoon Deluxe. Wat ik heb gedaan om dit spelletje draaiende te krijgen is een windows patch gedownload van (ik geloof) de officiele site en daarna bij de snelkoppeling instellingen ingesteld dat hij als win 98/95 moest draaien. No problems at all, en nogsteeds netwerk

Bla

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:15
Windows 95/98 starten, IPX netwerkje instellen, en vervolgens naar DOS booten. Daar kan je dan "NET START" geven en je IPX netwerkje wordt in DOS gestart.

Overigens moet DOS 6.22 met Windows for Workgroups datzelfde ook wel kunnen :P

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:04

SkyStreaker

Move on up!

Cool dat ik dat nu ook ff weet... :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 18:29
Check deze site eens: http://www.nu2.nu/ Heeft een complete boot disk gemaakt...

Verwijderd

[b][message=18298615,noline]_JGC_ schreef op 15 juli 2003 @ 09:29
Overigens moet DOS 6.22 met Windows for Workgroups datzelfde ook wel kunnen :P
je bedoelt hoe bezorg ik een ander een hoop ellende die hij of zij niet wil omdat die persoon graag om iets later dan klokslag vijf uur naar huis wil en je hem volstouwt tot achten en dan normaal 100% uitbetaal??

hmm... begint te lijken op euh.... werk?

• _JGC_
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 17:12:
[...]

je bedoelt hoe bezorg ik een ander een hoop ellende die hij of zij niet wil omdat die persoon graag om iets later dan klokslag vijf uur naar huis wil en je hem volstouwt tot achten en dan normaal 100% uitbetaal??

hmm... begint te lijken op euh.... werk?
Waar ik op doelde was om op een simpele manier de IPX DOS stack aan de praat te krijgen. Tuurlijk kan je met norton ghost ook wel een bootdisk maken om van te ghosten, dan heb je ook LAN support, maar daar moet je dan weer Ghost voor installeren :P

Ik geef hem alleen een manier om aan die IPX stack te komen, ik zeg niet DAT ie dat moet doen.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Topicstarter, heb je puur IPX nodig?
Dan kun je het beste componenten van de Netware Client gebruiken in plaats van MS Cliënt. MS Cliënt is een vreselijk ding onder DOS, niet gebruiken.

Voor IPX met Netware Cliënt heb je het volgende nodig:
- LSL.COM
- ODI-driver netwerkkaart, voor vrijwel elke netwerkkaart te vinden.
- IPXODI.COM

Die zal nooit vastlopen. Het kan gebeuren dat er bij netwerkverkeer iets vastloopt, probeer het dan eens zonder EMM386, deze ligt nog wel eens overhoop met een netwerkkaart. Indien EMM386 de oorzaak is, dien je bij EMM386 een bepaald deel van het geheugen uit te sluiten.

[ Voor 29% gewijzigd door SvMp op 17-07-2003 01:46 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

svdmeer schreef op 17 July 2003 @ 01:45:
Topicstarter, heb je puur IPX nodig?
Dan kun je het beste componenten van de Netware Client gebruiken in plaats van MS Cliënt. MS Cliënt is een vreselijk ding onder DOS, niet gebruiken.

Voor IPX met Netware Cliënt heb je het volgende nodig:
- LSL.COM
- ODI-driver netwerkkaart, voor vrijwel elke netwerkkaart te vinden.
- IPXODI.COM

Die zal nooit vastlopen. Het kan gebeuren dat er bij netwerkverkeer iets vastloopt, probeer het dan eens zonder EMM386, deze ligt nog wel eens overhoop met een netwerkkaart. Indien EMM386 de oorzaak is, dien je bij EMM386 een bepaald deel van het geheugen uit te sluiten.
Je hebt nogal kans dat hij niet eens weet hoe dat moet... (voorbeeld: device=c:\windows\emm386.exe x=A000-FFFF) (x = uitsluiten x="range")
Je kan anders: emm386.exe RAM M9 gebruiken (M9 is een truukje om op bepaalde PC's net dat ietsje meer convenentieel geheugen vrij te maken. Anders kan RAM NOEMS M9 ook nog...)

Bovendien heeft Novell een eigen emm386 ontwikkeld :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• _JGC_
tranztaz schreef op 17 juli 2003 @ 08:38:
[...]

Je hebt nogal kans dat hij niet eens weet hoe dat moet... (voorbeeld: device=c:\windows\emm386.exe x=A000-FFFF) (x = uitsluiten x="range")
Je kan anders: emm386.exe RAM M9 gebruiken (M9 is een truukje om op bepaalde PC's net dat ietsje meer convenentieel geheugen vrij te maken. Anders kan RAM NOEMS M9 ook nog...)

Als je geen EMS nodig hebt, dan NOEMS. M9 heeft alleen zin als je EMS gebruikt, die bepaalt nml waar het pageframe staat.
Met conventioneel geheugen heeft die M9 parameter niet veel te maken, die zorgt er alleen voor dat je pageframe je UMA gebied niet in 2 kleine stukjes opsplitst, maar 1 grote en een heel klein stukje. Zo kunnen grote TSRs als Smartdrive toch nog hoog laden, terwijl die normaal niet zouden passen met EMM386 zonder die M9 parameter.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
tranztaz schreef op 17 July 2003 @ 08:38:
[...]

De gebakken ganzen hoeven je hier toch ook niet de bek in te vliegen? ;)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 20:39

Valium

- rustig maar -

Hmm, gebakken gans... :9

:z

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Gebakken gans? Ach heden...

Hmmz - Zo is mij dat anders eens uitgelegd en daar was ik dus jaaaaaaren van overtuigt....

--- Zucht... (--.)

[ Voor 87% gewijzigd door SkyStreaker op 17-07-2003 15:01 ]

Pagina: 1