Toon posts:

stooring microfoon (desperate)

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een hoge zoem toon op me microfoon, ik krijg deze niet weg, eerst had ik er geen last van maar nu heel erg, ik heb al van alles ge probeert, hoop apparaten aan uit gezet maar niks helpt. als ik me comp kast vast pak is de storing zo goed als weg, als ik me burau vast pak dat van ijzer is wordt de storing dubble zo groot.
als ik de headset van me hofd haal is de storing ook zo goed als weg. zodra ie me hoofd raak stoort ie weer meteen.

iemand enig idee waar dit aan kan liggen , of hoe het te verhelpen. ligt niet aan de mic want doie heb ik al bij iemand anders getest.

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Hmm als het een hoge zoem is is het niet van je voeding, maar van een ander apparaat. Zodra je je kast vastpakt dient de kast als aarde en lopen de storende signalen zo weg (jij bent eigenlijk een antenne die ontvangt). Je zou eens moeten uitzoeken hoe hoog die zoemtoon is om te kijken of je ergens een apparaat hebt staan die zoiets zou kunnen genereren..

System specs

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Ben je statisch geladen ofzow? Anders kan het ook dat er ff iemand aan radio-amateur doe, heb ook soms 'stemmen' ed uit mijn boxxen.

Anders ff de nederlandse BIPT bellen, mischien zend je buurman 1000W met een slechte antenne.

[ Voor 30% gewijzigd door jvvv op 14-07-2003 23:15 ]

Verwijderd

Probeer je PC eens met een geaarde stekker aan te sluiten op het lichtnet. Als je geen randaarde in je (slaap)kamer hebt probeer het dan met een verlengsnoer

die zoem tonen zijn waarschijnlijk "aardlussen"

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 23:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
alles zit op aarde, en als ik zelf statische ben geladen hoe kan ik daar achter komen,

vorige keer dat ie dit had ben ik mic bij me maat wezen teste toe ik terug kwam niks verandert en was ie weer goed.

en van die antenne zou ik eens kunen teste, vanacht keer je pc/mic aan, dan zal er niemand meer zitten zenden moicht er iemand aan het zende zijn

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 12:15

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

http://www.timo.esser.dsl.pipex.com/ttg.zip
Probeer dit eens (software matige freq counter)
opnemen in windows even op je mic instellen...
kijken wat voor freq de toon heeft...

Verwijderd

Probeer het eens zonder aarde...
Gek JA, maar ik had mijn stereo/video installatie netjes geaard aangesloten, perfect geluid.
Toen kregen we kabeltv. (woon in buitengebied). Toen ik deze kabel in de videorecorder deed ontstond er in de hele installatie en enorme brom.
(Enige' oplossing: randaarde voor stereo los maken, brom weg.
Kennelijk was de zaak dubbel geaard of zo.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 22:44
Verwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 23:25:
Probeer het eens zonder aarde...
Gek JA, maar ik had mijn stereo/video installatie netjes geaard aangesloten, perfect geluid.
Toen kregen we kabeltv. (woon in buitengebied). Toen ik deze kabel in de videorecorder deed ontstond er in de hele installatie en enorme brom.
(Enige' oplossing: randaarde voor stereo los maken, brom weg.
Kennelijk was de zaak dubbel geaard of zo.
Precies ..

alleen je oplossing is fout

een mantelstroom trafo tussen je antenne kabel lost alles op

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Sine schreef op 15 July 2003 @ 00:27:
[...]

Precies ..

Tegenwoordig verplicht toch? Maar er zijn ook weer mensen die die eruit slopen omdat die fysiek zelf gaan brommen.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-05 18:22

n00bs

Het is weer Zomer!

Klinkt alsof je last hebt van Magnetische Interferentie, is je MIC in de buurt van een monitor?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 22:37

Jag

Sine schreef op 15 juli 2003 @ 00:27:
[...]

Precies ..

Idd, alleen misschien dat het voor dit probleem geen oplossing is. Maar het is wel het eerste dat je moet proberen. Het is een trafo die tussen de kabel aansluiting en je VCR of TV komt te zitten. En die zorgt ervoor dat je geen last hebt van het verschillende aarde potentiaal van die kabel aansluiting (die is anders omdat ie heel ver weg geaard is).

Verwijderd

Hé Jag en thorry: bedankt voor de tip. Nu nog een betere ontvangst op de kabel...
Pagina: 1