[videobewerking] SATA hardeschijf van 120 GB welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik ben opzoek naar een nieuwe hardeschijf om te gebruiken voor videobewerking en ook voor games. De hardeschijf moet 120 GB groot zijn. Ik ben al eens een tijdje aan het zoeken geweest naar reviews enzo, maar ik weet niet precies echt zwaar mee moet tellen voor videobewerking....

Hardeschijven die mij goed lijken zijn:

* Maxtor 120GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB, SATA)
* Seagate 120GB (Barracuda 7200.7, 7200rpm, 8MB, SATA)
* Seagate 120GB (Barracuda V, 7200rpm, 8MB, SATA)
* Western Digital 120GB (WD1200JD, 7200rpm, 8MB, SATA)

Ze hebben alle 3 8 MB cache, maar welke is nu geschikt voor mijn eisen? Waar moet ik op letten bij het lezen van reviews?

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 14-07-2003 22:36 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 16:14
allevier zullen ze naar mijn idee goed genoeg presteren voor normaal niveau videobewerking. WD heeft met z'n huidge reeks hardeschijven een relatief laag uitvalspercentage. Dat is iets wat mij altijd wel aanspreek.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Maakt geen enkel verschil. Ze doen allemaal vast wel 40MB/sec, dus da's snel zat.
Je zou bijv. kunnen kijken naar geluid of temp, maar qua snelheid zullen ze elkaar niet veel ontlopen dus.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Wat PROnline en Microkid zeggen.. Waar je voor videobewerking naar moet kijken hangt ervanaf hoe je bewerkt : heb je veel progjes tegelijk open en gebruik je veel effecten en stuff dan vind je acces time wellicht belangrijk, gebruik je uncompressed video met een resolutie van 768*576 dan zul je meer geven om doorvoersnelheid, al zal die weinig verschillen met precies dezelfde specs voor alle schijven. Je zult toch zelf in die reviews moeten kijken, maar als alle specs hetzelfde zijn worden dingen als garantieafhandeling waarschijnlijk belangrijker.

Kortom, we kunnen niet zoveel met de info die je zo geeft behalve gissen en als je dit wilt is dat misschien handig, maar we weten zo niet wat je precies wilt en wat belangrijk is.

Als je nog eens iets wil vragen op GoT, geef dan iig voldoende info - "videobewerking" is een veel te breed begrip.

Kijk ook eens in de search - [search=harde schijf videobewerking]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.