Ik heb sinds een week het spel Tomb Raider - Angel of Darkness en nu draaide ik op de standaard instellingen, maar elke keer loopt mij PC vast met deze instellingen (met FSAA ook!)...
Deze instellingen zijn:
Screen Format: 32 bit X8R8G8B8 32 bit A8R8G8B8
Screen Res: 1280x1024@85Hz
Colour Depth: 32 bit Depth D24S8
Multi Sampling: None (1)(1)
Render Type: Shader Hardware
Wait For VSync staat uit, bijna alle andere optie's (behalve FOG!) staan aan....
met deze waarden loopt het spel vast met de laatste patch geinstalleerd op onderstaande configuratie en de laatste drivers (ATI Catalyst 3.5 met OpenGL HOTFIX en de nForce 2.90 BETA drivers!).
Echter met deze instellingen:
Screen Format: 32 bit X8R8G8B8 32 bit X8R8G8B8
Colour Depth: 32 bit Depth D24X8
Wait For VSync staat uit...
bijna alle andere optie's (behalve FOG!) staan aan
WERKT het wel
Nu vraag ik mij dus af wat de oorzaak hiervan is en waarom ik 2 soorten van 32 bits kleur/texture formaten heb (waar er maar 1 van STABIEL werkt!)
Is dit specifiek voor NVIDIA kaarten (Geforce FX?) of iets met Floating Point Color Precision...of is het een bug in de ATI drivers?
En wat is het verschil tussen deze 2 opties?
Deze instellingen zijn:
Screen Format: 32 bit X8R8G8B8 32 bit A8R8G8B8
Colour Depth: 32 bit Depth D24S8
Wait For VSync staat uit, bijna alle andere optie's (behalve FOG!) staan aan....
met deze waarden loopt het spel vast met de laatste patch geinstalleerd op onderstaande configuratie en de laatste drivers (ATI Catalyst 3.5 met OpenGL HOTFIX en de nForce 2.90 BETA drivers!).
Echter met deze instellingen:
Screen Format: 32 bit X8R8G8B8 32 bit X8R8G8B8
Colour Depth: 32 bit Depth D24X8
Wait For VSync staat uit...
bijna alle andere optie's (behalve FOG!) staan aan
WERKT het wel
Nu vraag ik mij dus af wat de oorzaak hiervan is en waarom ik 2 soorten van 32 bits kleur/texture formaten heb (waar er maar 1 van STABIEL werkt!)
Is dit specifiek voor NVIDIA kaarten (Geforce FX?) of iets met Floating Point Color Precision...of is het een bug in de ATI drivers?
En wat is het verschil tussen deze 2 opties?
It's a plane, its a bird..no it's super tweaker