Het belang van goede kabels

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nou vervang ik hier mijn rounded 68 pins u160 scsi kabel met een amphenol , niet gerounde kabel en mijn scores van mijn 2 seagate 10k schijven in raid 0 gaan er een stukje op vooruit. (eerst nooit meer dan 90 mb per sec, nu soms rond de 100)

Nou las ik laats ook een stukje over iemand die wat meer testen gedaan heeft en er kwam duidelijk uit dat hij met goeie amphenol-spectra strip kabels een niet verwaarloosbare betere performancekreeg, omdat andere kabels zoals rounded kabels blijkbaar meer fouten maakten.

En met IDE vertrouw ik rounden eigenlijk ook niet echt , en ik heb ook wel eens wat gelezen over waarom gerounde IDE kabels slecht voor de performance zouden zijn, omdat er daardoor meer fouten ontstonden in de data overdracht.

Zijn er nog meer mensen die hiermee getest hebben, want als rounded kabels standaard wat performance verlies geven snap ik niet dat men ze nog gebruikt.

Het is natuurlijk soms maar een heel klein verlies maar als je een beetje tweaker minded bent dan neem ik aan dat je ook op de kleintjes let.

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 14-07-2003 22:23 ]

specs

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ja ik had men (lach maar vast) floppy drive kabel, zelf geround, en na een week of 6 stopte ie er ineens mee!( erg he) had ik dus ook ff uitgeprobeerd met men cd spelertje, die doet et nog steeds, maar geen klachten! Kheb ook wel eens een echte niet zelf gerounde kabel gehad( ide) en die doet het dan wel weer beter....raar maar waar....
deze is jammergenoeg gesneuveld tijdens mijn case fire :-) })

Get Airflow, save the world.

Verwijderd

dit verhaal over rounded kabels klopt inderdaad, maar ik heb zelf ooit er een gehad bij mijn oude ide schijf. bij deze kabel heb ik nog nooit wat gemerkt maar bij kennisen/vrienden merk ik vaak hele lage performance.

(en die kabels zijn nog duurder ook! :X )

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:54
Ik heb net m'n flat cables (waaronder een Amphenol U160) vervangen door rounded cables. Ik mat en merkte geen enkele achteruitgang in performance :) Ik denk ook dat er verschil zit tussen rounded en rounded.

Overigens, als ik Adaptec mag geloven kunnen goede rounded cables zelfs een beter resultaat geven als flat cables, zie hier.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
oh das wel interessant, dus een schoner signaal met de round kabels.

het zal inderdaad ook met de afscherming te maken hebben, en je hebt natuurlijk altijd crap.

Hebben die round kabels van je nog een merk abbadon?

specs

Verwijderd

Was het niet zo, tenminste bij 80-aderig IDE, dat er om-en-om één kabel draaide met een vrij constant voltage, wat cross-talk tussen de andere aderen stopt?

dus iets in deze geest: datakanaal - antistoorkanaal -datakanaal -antistoorkanaal (undsoweiter).

Door het gehele ding te rounden verdwijnt, lijkt me, het nut van een kanaal wat als barriëre cross-talk stopt (crosstalk, voor de beginnelingen, is het overspringen van data/spanning van de ene kabel in de andere, of ruis door een kanaal er naast wat invloed uitoefend = fout) verdwenen, immers, dat kanaal zit er niet precies meer tussen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:54
Ja, Recom. Zonder terminator € 20,- 't stuk (heb er gewoon de U160 en U320 terminators die ik had op geprikt). Geen eens zo duur imo, maar de terminators maken een volledige kabel normaalgesproken ook een stuk prijziger.

Overigens heb ik alleen getest in een stripe van vier disken maar moet er bij vertellen dat m'n controller sowieso niet het maximum aan STR doorlaat, wellicht dat met één disk aan een normale controller ik wel een paar MB/s verschil zou kunnen meten maar in m'n huidige geval iig nul MB/s :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1