Toon posts:

[3dsmax5] problemen met laden van (alle) gedownloade plugins

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net geprobeerd om plugins toe te voegen aan 3d studio max 5. Met versie 2.5 had ik geen enkel probleem hiermee (behalve met plugins die een nieuwere versie nodig hadden, en nu geeft dat programma bij elke plugin een foutmelding:

"DLL <padnaam + naam plugin> failed to initialize".

Ik dacht dat ik wel een oplossing zou vinden op GoT, maar ik kan nergens iets vinden over dit "fenomeen". Ik heb mijn paden al aangepast, en een aparte plugin directory er al aan toegevoegd.. Het werkt nog steeds niet, nog steeds dezelfde fout :(.

Komt dit doordat versie 5 niet compatibel is met plugins voor oudere versies? (lijkt me vreemd). Ik vind het zo vaag dat onder versie 2.5 de plugins meteen werkten (bijvoorbeeld een exporter voor .dat files), maar nu werkt geen enkele, want bij elke gedownloade plugin krijg ik deze fout! :( :(.

Wat ik al gedaan heb:
- plugins in aparte directory gedaan, en deze toegevoegd aan "Additional Plugins"
- F:\3dsmax5\;F:\3dsmax5\plugins;F:\3dsmax5\kutinit; toegevoegd aan het pad (in de laatste staan dus de vermalendijende plugins die niet willen laden) :(.
- Verse herinstallatie van 3dsmax (zowel 98 als xp).

Ik heb het geinstalleerd onder zowel windows 98 als onder xp, en daar geeft hij die klotefoutmelding ook :(

Wat kan ik hier aan doen, want ik heb de plugins eigenlijk hard nodig en ik zou verder niet weten hoe ik het moet oplossen. Google, www.discreet.com/support, google groups, GoT, special 3dsmax forum, dit gaf allemaal geen antwoord, en de weinige dingen die gesuggereerd zijn, heb ik al gedaan.

Is dit dan een zo weinig voorkomend probleem? Maar goed, hierbij nogmaals de foutmelding tijdens laden van de plugins: "DLL <padnaam + naam plugin> failed to initialize"

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

alleen plugins voor versie 4 en 5 worden ondersteund door max 5.x

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
plus als het blur plugins zijn heb je de blurlib.dlu file nodig

specs

Verwijderd

Topicstarter
Atgast schreef op 14 juli 2003 @ 20:51:
alleen plugins voor versie 4 en 5 worden ondersteund door max 5.x
Ok, bedankt.

Toch wel vaag dat er dan niet een fout komt als: "deze versie ondersteunt alleen plugins voor 4 en 5", want ik wist het echt niet en ik dacht dat 5 wel backwards compatible zou zijn qua plugins, wat dus niet zo is..