Toon posts:

Beeld valt weg na langdurig gamen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Eerst begin ik met mijn system specs:
Amd 2400+XP, 512 DDR Ram geheugen en natuurlijk Inno3d Tornado GeForce 4 TI 4800SE.

Nou als ik langdurig aan het gamen ben dan valt mijn beeld gewoon ineens weg...
Me monitor geeft dan aan "Entering Power save mode"..

Me pc draait nog gewoon door alleen zonder beeld... Ik restart vervolgens mijn computer en het beeld doet het weer..

Nu heb ik ook soms last van een schokkend beeld als ik ff aan het gamen ben .. dit komt 1 op de 5 keer voor..

Dus ik denk zelf dat de GPU te heet wordt.. (hij is niet overclockt of iets dergelijks!)
Er zit gewoon de standaard cooling op die erop hoort te zitten...

Ik heb hetvolgende al geprobeert:
- Verschillende Detonaters geinstalleerd
- Een extra case-fan ernaast gezet (deze blaazde op het geheugen dus NIET op me chip)

Kan het aan me monitor liggen? Ik weet het niet...

Herkennen jullie dit OF weet je een oplossing?

Graag zal ik het willen horen :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ligt iig niet aan je monitor. Welke drivers heb je precies geprobeerd? Test ook eens met de kast van je PC open. Wanneer zijn de problemen begonnen eigenlijk? Heb je hier bij alle spellen last van of bijvoorbeeld alleen D3D spellen?

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 14 juli 2003 @ 20:50:
Ligt iig niet aan je monitor. Welke drivers heb je precies geprobeerd? Test ook eens met de kast van je PC open. Wanneer zijn de problemen begonnen eigenlijk? Heb je hier bij alle spellen last van of bijvoorbeeld alleen D3D spellen?
Ik draai op detonater: 44.03

Ik heb dat het beeld wegvalt tot nu toe alleen bij BF1942 - Desert combat meegemaakt.. Het haperende heb ik bij Counter-strike en Vice city...

Als ik me kast open doe heeft het niet veel nut want er komt geen koude lucht bij..
Want mijn pc staat namelijk in een klein hoekje..

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56
Crashed je pc niet gewoon, dus bsod, maar bij jou gaat die in powersave....
Kijk eens in je minidump map in de windows directory of daar crashdump bestanden instaan.

Verwijderd

Topicstarter
Sjah ik begrijp je niet sorry..

• Sjah
jij zegt dat je pc gewoon doordraait, hoe weetje dat zo zeker? een crashdump is een logfile die automatisch aangemaakt wordt bij een bluescreen of death (bsod). Als jij erin die minidump map er hebt staan met de data van dezelfde dag als je problemen had met DC kan je wel aanvoelen dat die crashed ----> dan heb je dikke kans dat je cpu of memory of gpu te warm wordt of defect is.

edit: als je geluid het trouwens blijft doen als je monitor uitgaat gaat mijn verhaal natuurlijk niet op 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 14-07-2003 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 minidumps maar hoe open ik ze?, met kladblok allemaal programeer taal

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik had pas ook dat m'n monitor "uitging" na een bepaald aantal minuten tijdens het gamen op Win2K machine: bleek de energy-saving te zijn, die input van een (microsoft!) usb-stuurwiel kennelijk niet als activiteit beschouwde :P

Even aan de muis sjorren bracht het beeld weer terug...

Gelukkig werken er een hoop games ook onder linux :) (maar helaas weinig racegames)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik niet Iva, tis een serieus probleem niet een dom foutje...

Verwijderd

Topicstarter
Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 50, {e3088f10, 0, e2e57ffa, 1}

***** Kernel symbols are WRONG. Please fix symbols to do analysis.

Unable to load image nv4_disp.dll
*** WARNING: Unable to verify timestamp for nv4_disp.dll
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for nv4_disp.dll
Unable to load image dxg.sys
*** WARNING: Unable to verify timestamp for dxg.sys
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for dxg.sys
*** WARNING: Unable to verify timestamp for win32k.sys
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for win32k.sys
Probably caused by : nv4_disp.dll ( nv4_disp+2ab5b4 )

Followup: MachineOwner
---------
Mijn dump mini file die er instond na een debugging.. Lijkt erop volgens mij dat het toch aan me videokaart ligt.. nv4_disp.dll heeft iets met me videokaart temaken toch?

• Sjah
Ok, die foutmelding had ik dus ook steeds in DC, dus ik dacht ook aan de videokaart. Bij mij bleek het de cpu te zijn die te hoog overgeklokt was...
Misschien hebje daar wat aan. Als jij verschillende drivers hebt geprobeerd is het dat dus niet. Staat je cpu overgeklokt, wordt die te warm of zoiets....

Verwijderd

Topicstarter
Me cpu is niet overclockt... heb ik wel een tijdje geleden gedaan maar toen kreeg ik tijdens een system test een blauw scherm dus hij was onstabiel.. maar nu draait ie weer op standaard (133MHz)... maar nu heb ik 't nog een keer gehad en kreeg ik deze minidump:
Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 100000EA, {81d98908, 81ab2008, 81c6c478, 1}

***** Kernel symbols are WRONG. Please fix symbols to do analysis.

Could not read faulting driver name
ERROR - could not read driver name for bugcheck parameter 3

Probably caused by : ntoskrnl.exe ( nt+20028 )

Followup: MachineOwner

• Sjah
Bug Check 0xEA: THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER
[This is preliminary documentation and subject to change.]

The THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER bug check has a value of 0x000000EA. This indicates that a thread in a device driver is endlessly spinning.

Parameters
The following parameters are displayed on the blue screen.

Parameter Description
1 A pointer to the stuck thread object
2 A pointer to the DEFERRED_WATCHDOG object
3 A pointer to the offending driver name
4 In the kernel debugger: The number of times the "intercepted" bug check 0xEA was hit
On the blue screen: 1

Cause
A device driver is spinning in an infinite loop, most likely waiting for hardware to become idle.

This usually indicates problem with the hardware itself, or with the device driver programming the hardware incorrectly. In many cases this is the result of a bad video card or a bad display driver.

Je videokaart is dus het probleem, lijkt me dan. Garantie?

Verwijderd

Topicstarter
Hehe garantie... deze is al een garantie .. me geforce 4 ti 4600 is kapot gegaan kreeg ik dit kut ding ervoor terug..

• staafonline
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09-2019
dan ben je geflasht een ti 4800 is nix ander dan een ti 4400 met 8X agp wat weinig extra prestatie oplevert ik zou terug gaan en een 4600 claimen

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat wist ik al.. maar ik heb er toch geen ene fuck aan win het toch niet :@!
Pagina: 1