Toon posts:

OUDE GAME (1992) m&m4 (clouds of xeen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een oude game te installen, maar t geeft een foutmelding:

(lekker in t duits)

Zu weinig speicher vertugbar!
0 bytes hauptspeicher und extended 41984 bytes mehr
bitte machen Sie entsprechend viel speicher frei

Hmz... ik draai winxp sp1 en heb in 1ste instantie een andere partitie gemaakt met Fat en Fat32 omdat ik bang was dat ie NTFS niet herkent. Of hebben ze t hier niet over HD-space maar over geheugen??! Ik denk dat 512Mb (2700) wel voldoende is..., misschien is t 'te snel' geheugen?!

Heeft iemand een idee hoe ik deze oude kraker aan de praat kan krijgen?!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:16
Als je in het woordenboek kijkt zie je dat speicher inderdaad voor geheugen staat :)

Heb je trouwens al deze FAQ gelezen: FAQ: Oude DOS, 95, 98(se), Me games in combinatie met WindowsXP?
Staan vast meer dan genoeg informatie in om in ieder geval wat verder te komen :)

The devil is in the details.

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Is dit onder windows of onder DOS? Windows XP zeker? probeer dan is met R-Muisknop -> eigenschappen en daar een beetje met het geheugen te spelen ;)

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Hmm, ik denk niet dat het met de ruimte op de HD te maken heeft, eerder dat XP een aantal problemen heeft met (DOS) commands die Might and Magic 4 geeft.
Wat je kunt proberen is de "FAQ: Oude DOS, 95, 98(se), Me games in combinatie met WindowsXP" faq in Forum- en Gamefaqs (*Update 23-06*) even door lezen, maar waarschijnlijk is de beste oplossing een oud PC samen stellen met DOS daar op :P

Edit:
Ik heb World of Xeen (Clouds of Xeen en Darkside of Xeen) zojuist draaiende gekregen met behulp van VDMSound, dus het is mogelijk (* White Dust :Y) z'n Might and Magic VI: The Mandate of Heaven collectors set :P)

[ Voor 22% gewijzigd door White Dust op 14-07-2003 20:22 ]

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Ew. Kreeg spontaan een flashback naar de dagen dat je in config.sys en autoexec.bat moest huishouden als je weer 'es een paar luizige kilobytes conventioneel / extended / expanded / whatever geheugen tekort kwam. :D

[ Voor 5% gewijzigd door DroogKloot op 14-07-2003 20:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
kay kga de faq doorlezen, iig bedankt. 8)
kan dat gestoei met memmaker ook nog herinneren. Khoop dat ik m draaiend krijg!

---

KAY, met geheugen gestoeid, en t werkt... geluid en beeld... alleen is alles overspannen snel aan t bewegen. Kon ik maar de 'turbo' knop die ik op mijn XT had zitten uitzetten...

nu reageert alleen de esc-knop, en sluit ie netjes t spelletjes af..., maar andere functies doen t niet... hmzzz... :(

---

DOSBox geinstalld en nu werkt t allemaal nog beter, aantal cycles is ok, geluid is nog beter, en hij doet nog meer..., maar dan?!... intro is klaar, en hij reageert niet op mijn toetsenbord... hmzzz... :X kga maar slapen...

---

OK nu is t echt bedtijd... maar t werkt!!!! :+ :*)
DOSBox Rulezzz

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 02:58 ]

Pagina: 1