Kan wel surfen maar niet downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 09:49
Hallo,

wij hebben hier een netwerk met 4 pc's aan een DHCP server/hub/ADSLmodem.
Alles werkt okay behalve één pc.

Op deze pc kan je gewoon surfen maar niet downloaden, je krijgt dan na een poosje schokkerig downloaden een timeout.
Ik heb Windows 98SE opnieuw erop gezet maar krijg hetzelfde probleem.
Heb de instellingen precies zoals op vergelijkbare pc gedaan die het wel goed doet (ook zelfde netwerkkaarten) maar het werkt niet. Ik kan overigens wel gewoon op de server komen.

Hoe komt dit en wat is de oplossing? Ik heb het nog nooit meegemaakt.

Mvg, Klaas

p.s. Het gaat om een:

Pentium II 450, 223MB, 4,3GB HD, Windows98SE, Netwerkkaart is een AMD Family (met 2 aparte poorten voor 10 of 100 Mbits/sec.)

Verwijderd

wat is er kwa netwerkinstellingen anders ingesteld op de pc en in router voor deze pc

edit:

lezen |:(

wat zijn je netwerksettings van je hele netwerk ?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 19:33 ]

• german8
Niks dat ik weet. Ik heb alle pc's via de wizard in windows op internet gekregen.

Wat kan er anders zijn?

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

zitten in de andere computers ook precies de zelfde netwerkkaarten? Het zou goed daar aan kunnen liggen, Als tijdens het surfen je connectie er even uit ligt hoef je er niets van te merken, maar tijdens het downloaden natuurlijk meteen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Aan een 'DHCP server/hub/ADSLmodem' :? En je hebt geen router?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tweak-Freak schreef op 14 July 2003 @ 19:37:
zitten in de andere computers ook precies de zelfde netwerkkaarten? Het zou goed daar aan kunnen liggen, Als tijdens het surfen je connectie er even uit ligt hoef je er niets van te merken, maar tijdens het downloaden natuurlijk meteen.
Dan zou je ook niet kunnen surfen als de connectie eruit ligt... :Y)

Topicstarter? Wat zijn dan je huidige netwerkinstellingen? En heb je een proxy, of een NAT draaien?

• german8
Ik heb een E-Tech Router/modem:

http://www.e-tech.nu/prod...rwithbuiltinadslmodem.htm

Ik heb zonnet family ingesteld op het ding, verder niks. En de pc's laten draaien via wizard. Heb geen Proxy, de router wijst IP adressen toe. We kunnen via de router op elkanders pc's om bestanden te delen, en te gamen.
In van de 4 pc's zit zelfde kaart als deze pc uit is is het probleem er nogsteeds. Tot 2 week geleden werkte alles normaal, heb geen idee wat dit veroorzaakt kan hebben.

Klaas

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

[quote]ThePerfectCell schreef op 14 July 2003 @ 19:43:
[...]

Dan zou je ook niet kunnen surfen als de connectie eruit ligt... :Y)

[quote]

Wel als hij gewoon steeds weer even reconnect. Tijdens een download kan dit niet omdat dan heel je donwload stopt. Bij een internet pagina is dit niet zo erg dan kun je bv gewoon even op vernieuwen klikken of zo.

• german8
okay, maar wat kan ik eraan doen?

• _sepulnation_
  • Laatst online: 17-08 00:00
heb je eens geprobeerd om de pc op een andere poort van de hub/router aan te sluiten, misschien is die brak. duw dan een pc die het wel deed op de poort van deze computer en kijk of hij wel nog doet.

Ik denk toch dat het een hardware probleem is

Verwijderd

Is dat de enige PC met Windows 98 SE?
Misschien moet je eens proberen om de MTU size van die PC te verlagen.

Verwijderd

Volgens mij kan die netwerk kaart van die pc wel eens brak zijn!

Ik zou hem eens testen er zijn div. programmatjes voor. Anders even een ander kaartje erin stoppen!
Pagina: 1