Toon posts:

Geen geluid uit boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Trust sound expert digital surround 5.1 kaart en een speakerset van J-S speakers gekocht. Ten eerste zat er geen kabel bij die van de subwoofer naar de geluidskaart. Normaal gesproken krijg je een kabel erbij met drie van die gekleurde uitgangen. Dara heb ik dus gewone audiokabels op aangesloten en ik hoor de boxen kraken als ik ze erin stop...alleen komt er geen geluid uit als ik een flim speel of muziek (mp3)

ik draai XP, heb de drivcers geupdate, in het config scherm de speakers op 5.1 gezet en nog steeds niks. Iemand raad?

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Doet alleen je SUB het niet of al je speakers het niet ??

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hoor je iets als je er bijvoorbeeld een hoofdtelefoon instopt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:00

Super_ik

haklust!

staat ie nie io digital out? of moet ie daar juist nie op staan?

en je ouwe luidsprekers? die dejen t wel? en andere luidsprekens? die doen t wel?
en een gewoon geluidje (/windows/media) hoor je wel of nie? en zie je wel da volume balkje uitslaan in de mixer?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Gewone audiokabels gebruikt?? Hoe heb je die aangesloten dan? 8)7
Een gewone audiokabel voor mij is een paartje van 2 draden (1 + en 1 -)zonder aansluiting dus voor een geluidskaart zoals bij jou. Of heb je er zelf een jackplug aangesoldeerd ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
geen enkele speaker doet het, hoor helemaal niks...hoor wel een zachte plof als ik de set aan en uit doe. Ik heb net bij een andere PC zaak 3 standaard audio kabels gehad en garantie gekregen dat ze moeten werken....niet dus.

Op die trust kaart zit een C media chip....moet ik misschien die drivers opnieuw installen?

het betreft deze kaart

http://www.trust.com/products/frame-product.htm?artnr=12950

als iemand weet welke kabels ik dan hiervoor nodig heb....graag...op mijn subwoofer staat het als volgt

geel=sub/center
groen=main
blauw=sur

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 19:53 ]

• Super_ik

Super_ik

haklust!

probeer eerst s alleen van je groene aansluiting op je boxen naar de groene aansluiting op de kaart, en verder geen kabels tussen pc en boxen?

8<------------------------------------------------------------------------------------

• megaleo

megaleo

Special member

Op de gele sluit je iig je center aan. Of je sub er ook op moet kan ik zo niet zeggen. Misschien iemand anders. :P
Op de groene moeten je front-speakers(main) komen. En op de zwart je Rear-speakers(sur).
Afbeeldingslocatie: http://www.trust.com/apictures/large/12950-3.jpg
De blauwe aansluiting op je kaart hoef je dus niet te gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door megaleo op 14-07-2003 20:00 ]

Verwijderd

Misschien je volume uit? *meerdere volume knopjes, denk daaraan! (ook de dempfunctie)*

Verwijderd

Topicstarter
zo heb ik het aangesloten......werkt dus niet...ik ga de drivers nog een keer updaten....of wellicht morgen die kabel kopen...die ik zoek....rara welke is dat

• megaleo

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 20:02:
zo heb ik het aangesloten......werkt dus niet...ik ga de drivers nog een keer updaten....of wellicht morgen die kabel kopen...die ik zoek....rara welke is dat
Ga anders gewoon ff naar de zaak toe waar je hem hebt gekocht en vraag ff hoe het zit en waarom je er geen kabel bij kreeg.

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Dus niet 2 draadjes ofzo ? gewoon op je versterker hoop ik ?
Anders doet die het zowieso niet.
Mischien drivers opnieuw installen ja

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Topicstarter
hoe noem je die kabels, waar die verschillende kleurtjes opzitten, dus groen, geel blauw....zijn dat 3,5 mm jacks?

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-07 10:49
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 19:52:
geen enkele speaker doet het, hoor helemaal niks...hoor wel een zachte plof als ik de set aan en uit doe. Ik heb net bij een andere PC zaak 3 standaard audio kabels gehad en garantie gekregen dat ze moeten werken....niet dus.

Op die trust kaart zit een C media chip....moet ik misschien die drivers opnieuw installen?

het betreft deze kaart

http://www.trust.com/products/frame-product.htm?artnr=12950

als iemand weet welke kabels ik dan hiervoor nodig heb....graag...op mijn subwoofer staat het als volgt

geel=sub/center
groen=main
blauw=sur
Bij mij is C media onboard sound. Dus weet je zeker dat je wel de goede drivers hebt? Probeer anders een je boxen op je onboardsoundding aan te sluiten, of ze het dan wel doen? Wie weet...

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• megaleo

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 20:10:
hoe noem je die kabels, waar die verschillende kleurtjes opzitten, dus groen, geel blauw....zijn dat 3,5 mm jacks?
Dat zijn idd jackpluggen ja. :)

• Super_ik

Super_ik

haklust!

weet je zeker dat ie niet op digital out staat?

Verwijderd

Topicstarter
hoe weet ik dat ie niet op digital out staat? wara kan je dat checken?

• Super_ik

Super_ik

haklust!

geavanceerd knop in de mixer bij mij

Pagina: 1