Goedkoop BlueTooth Guide

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 09:57

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
In deze guide zal ik uitleggen hoe je goedkoop een hele stoere BlueTooth antenne/transciever kan "maken"

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/cmu_img/6968.jpg

MSI, de moederboardfabrikant, levert bij sommige moederboarden namelijk de optie een Bluetooth antenne mee te leveren.
Wat ze leveren voor 25€ (pw) is alleen niet gewoon een antenne, maar een hele tranciever module die gewoon met het USB protocol werkt, zoals ze al verklappen op hun site. (H/W Interface: USB)
Wat je geleverd krijgt is een teletubbie antenne met een coaxdraad van ~ 0.5 meter, een PCI bracket en een kabel om de bracket op je "MSI" moederboard aan te sluiten.
Echter, als je deze kabel openmaakt zie je dat de kleuren overeenkomen met die van een normale USB kabel, dat komt goed uit!
1. Koop een usbkabel (verleng oid) en strip de draden, sluit ze aan op de kabel van het bluetoothkabeltje (kleuren moeten overeenkomen)
2. Als je al een USB aansluiting op je moederboard hebt (bv. voor USB aan de voorkant van je kast) dan kan je de gouden connectortjes uit hun stekkertje halen (gebruik een mesje) en ze er op de juiste manier bijprikken bij de stekker die er al zat (meestal hebben die aansluitingen voor 2 USB poorten.

Enjoy 200m BlueTooth bereik ;)

Ik vind dit voor weinig geld de stoerste oplossing, veel beter dan een USB dongle ergens achter je pc verstopt.

* Kr3Kr is not responsible if you fux up your mobo / USBport

Als je problemen hebt de bracket te installeren, omdat de officiele aansluiting van MSI je moederboard irriteerd, bijvoorbeeld doordat er chips/capacitors zitten, dan kan je dat gedeelte van de printplaat gewoon afbreken (lijkt mij) of een andere plaats (gewoon neerleggen in kast) zoeken.

Drivers hier

Voor foto's van mijn kast met het dingetje moeten jullie maar ff vragen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Kr3Kr op 14-07-2003 19:17 ]

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:35
Das nog eens een leuk idee :) Dus 2 maal zo'n ding kopen en je hebt een goedkoop een wireless LAN :)

Heb je trouwens nog plaatjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He das wel cool :9

Ja wij willen plaatjes ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 23:06
Ik zal zometeen in een topic laten zien hoe je een goedkope (29euro) usb-bluetooth adapter van IVT omtovert in een volwaardige 3Com of TDK (>>99euro) bluetooth adapter. En deze door Windows 2000 of XP ook alszodanig kan herkennen en installeren.

(Dit is mogelijk omdat al deze usb-bluetooth adapters gebaseerd zijn op een chipset van CSR en driversoftware van WIDCOMM)

[ Voor 2% gewijzigd door Sjeng op 14-07-2003 19:34 . Reden: Prijsindicatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Sjeng schreef op 14 July 2003 @ 19:33:
Ik zal zometeen in een topic laten zien hoe je een goedkope (29euro) usb-bluetooth adapter van IVT omtovert in een volwaardige 3Com of TDK (>>99euro) bluetooth adapter. En deze door Windows 2000 of XP ook alszodanig kan herkennen en installeren.

(Dit is mogelijk omdat al deze usb-bluetooth adapters gebaseerd zijn op een chipset van CSR en driversoftware van WIDCOMM)
Doe dat dan gelijk ook in dit topic, past mooi bij de Goedkoop BlueTooth Guide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng
  • Laatst online: 20-08 23:06
Zie USB Bluetooth Jewel --> USB Bluetooth 3Com

[ Voor 98% gewijzigd door Sjeng op 14-07-2003 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Cool,
Ik zal morgen wat fotos maken, ga nu ff dat topic lezen.

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:48

WarPuppy

Electronic Technology

Even voor de duidelijkheid, die antenne van MSI heeft dus een bereik van 200m ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:44

Freaked

..

Hm.. kewlio ... ik gaat dat binnenkort eens ff proberen (Ctrl-D) :Y)

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
WarPuppy schreef op 15 juli 2003 @ 12:15:
Even voor de duidelijkheid, die antenne van MSI heeft dus een bereik van 200m ?
Ja, dat zeggen ze op hun site.
Ik kan het zo niet proberen, want heb hier verder alleen maar een telefoon met BT. Ik geloof dat die "200" meter geldt van antenne naar antenne.
Met de telefoon en wat tussenmuren haal ik zo'n 15m.

BTW: Nelizzz nog bedankt voor de IA waar deze vandaan komt!

en mn fototoestel is met mn zusje mee op vakantie :( dus ik kan geen foto's maken.
Wat je ziet is die antenne op mn pc, en een bracket onder mn videokaart.
Verder heb ik ervoor gekozen de contactjes los te halen, en 1 usb-in-front op te offeren, en ze bij het moederboard erbij geprikt.

Trouwens: die kabel van MSI heeft 3 dikke zwarte en 1 dunne zwarte kabel. 2 van die dikke kan je gewoon afknippen, ze zijn overbodig!

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Je zou de antenne trouwens (als die de zelfde aansluiting heeft) ook voor je WiFi zooi kunnen gebruiken, is ook 2,4Ghz.

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Waarom bied MSI dit ding niet ook al voor USB geschikt gemaakt aan, dan verkopen ze er toch veel meer van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Laatst online: 18-05 17:57
Het zou kunnen dat ze hier weinig tot geen winst op maken omdat het een verkooptruc is om meer mobo's te verkopen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Zijn er al mensen die dit hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

dubbel

[ Voor 83% gewijzigd door WarPuppy op 25-07-2003 01:34 . Reden: dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
WarPuppy schreef op 25 juli 2003 @ 01:25:
Zijn er al mensen die dit hebben ?
Ja, ik heb het al uitgevoerd. Wat dan?

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik heb de MSI KT4 Ultra BSR gehad met zo'n ding erbij alleen heb ik die verkocht |:( Nu moest ik dus weer nieuwe kopen toen ik mijn Nokia 3650 had gekocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Sjeng schreef op 14 juli 2003 @ 19:33:

Werkt binnenkort met de nieuwe 1.4.x-stack niet meer omdat er dan hardware-checking in gaat gebakken worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 23:00
En waar koop je dan zon kaartje??

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Laatst online: 18-05 17:57
www.mycom.nl bijvoorbeeld :)

Ik vraag me af of je met 2 van die dingen ook een draadloos netwerk kunt maken.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/bescheiden kickje

HET WERKT! :-)

Na dit topic te hebben gelezen, heb ik ook dit bluetooth dingetje gekocht. Het antennetje zag er wel goed uit, en een coax-uitgang bied misschien nog uitbreidingsmogelijkheden voor een sterkere antenne ;-) Daarnaast is het ook nog goedkoper. Het is een mooi rood kaartje (zoals bij alle msi bordjes tegenwordig).

Ik heb als moederbord een asus p4p800 deluxe.
Het pakketje word geleverd met een usb-kabel, die kan je dus op het MSi kaartje prikken. EN ook op je moederbord als daar pinnetjes voor beschikbaar zijn. In mijn geval zijn er 4 of 6 rijtjes beschikbaar voor usb op mijn mobo.

MSI is wel zo slim geweest om de boel te beveiligen, zodat je het niet op andere mobos gebruikt. Maar een kneuzegire beveiliging dan deze bestaat niet: ze hebben het groene en witte draadje omgedraait. Dat zijn dus de middelste twee draadjes in het rijtje van 4. Een beetje tweaker heeft de draatjes er zo uitgewipt met een mesje, en omgedraait: Voila -> msi kaartje voor alle mobos met een getweakt usb kabeltje!

Tekeningetje:
Verwissel 2 en 3 aan een kant van de kabel

1 2 3 4
. . . .

o . . .
5 6 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Haha, leuk om te horen... was aangenaam verrast door dit topic weer eens in mn bookmarks te zien.

Gregor van Egdom Krekr

Pagina: 1